TikTok, kullanıcıları teyit etmeye davet ediyor
TikTok, platform üzerinden yanlış bilginin yayılmasını önlemek için haber doğrulama organizasyonu Teyit.org iş birliğiyle bir kampanya başlattı. Kampanyanın amacı kullanıcıları #Teyitçiyim etiketini kullanarak doğru bilgi paylaşmaya teşvik etmek… Kampanyada, kullanıcıların bilgileri nasıl teyit edebileceğine dair yönlendirmeler yer aldı ve etiketle paylaşılan içerikler ise en az 20 milyon izlenme sayısına ulaştı.
Teyit edilmesi gereken bilgiler arasında çarpıtılmış veriler, mesajlar, ses kayıtları, tık tuzakları, sızdırıldığı iddia edilen gizli yazışmalar ve kriz anlarında olay yerinden çekildiği iddiasıyla paylaşılan fotoğraflar yer alıyor. Kullanıcıların platformda karşılarına çıkan içeriklere karşı kendilerine sormaları gereken soruların başında şunlar yer alıyor:
- Platformda karşınıza çıkan görsel/ içerik direkt duygularınıza mı hitap ediyor?
- İçeriğin başlığında tık tuzağı sayılabilecek “inanılmaz açıklama, şok karar, flaş açıklama” ve benzeri ifadeler yer alıyor mu?
- İçeriğin yazılarında bir yazım hatası var mı?
- İçeriğin kaynağı belirtilmiş mi?
- İçerik kullanıcıyı yeniden paylaşması ve beğenmesi konusunda teşvik ediyor mu?
- Çok gizli vb. ifadeler yer alıyor mu?
Dezenformasyonun tespitinin ardından kişilerin #Teyitçiyim etiketi altında içeriğin çürütmesini yapması beklendi. Çürütme için takip edilecek adımlarsa şöyle sıralandı:
- Çürütmenize doğru bilgiyle başlayın.
- Yanlış bilgiyi sadece bir kez tekrar edin.
- Neden yanlış yönlendirdiğini belirtin.
- Çürütmeyi doğru bilgiyi tekrarlayarak tamamlayın.