TikTok yıldızı Jools Lebron “Very Demure, Very Mindful” ifadelerini markalaştıracak
“Very demure, very mindful” ifadeleri, sosyal medyada viral olan bir ifadenin, yaratıcısını ne kadar hızlı bir şekilde şöhrete taşıyabileceğinin en güncel örneklerinden… Öyle ki bu söz, Ağustos’un başlarında TikTok’ta içerik üreten “joolieannie” kullanıcı adlı Jools Lebron tarafından izleyicilerine sunuldu. Viral sözünün potansiyel değerini fark eden Lebron, “very demure, very mindful” ifadelerinin fikri mülkiyetini korumak için harekete geçti.
Lebron’un “Very demure, very mindful” ifadeleri TikTok izleyicileri tarafından beğeniyle karşılandı ve bir akım haline geldi. Kısa süre sonra “very demure, very mindful” ifadeleri, zarif ve bilinçli bir yaşam tarzına vurgu yapmak isteyenler için popüler bir ifade haline geldi.
Sosyal medya kullanıcılarının dilinden düşmeyen “very demure, very mindful” ifadeleri, kısa sürede markaların da ilgisini ve çekti ve bu ifadeleri kampanyalarında kullanmaya başladılar.
Viral sözünün potansiyel değerini fark eden Lebron, “very demure, very mindful” ifadelerinin fikri mülkiyetini korumak için harekete geçti. ABD Patent ve Marka Ofisi’ne “very demure, very mindful” ifadesi için, güzellik ürünleri tanıtımı dahil olmak üzere çeşitli eğlence ve reklam hizmetlerini kapsayan marka başvurusunda bulundu.
Ancak Lebron’un ticari marka tesciline giden yolu pek de kolay olmadı. İfadenin popülaritesinden ve başarısından faydalanmak isteyen diğer kişi ve şirketlerin ilgisini çekerek rakip marka başvurularına yol açtı. Sorunlar, birisinin 20 Ağustos’ta bu ifade için ticari marka başvurusunda bulunmasıyla başladı ve Lebron’un kendi ürettiği sloganla ürün satma şansını tehlikeye attı.
Başlangıçtaki aksaklığa rağmen Lebron daha sonra bir ekip yardımıyla marka durumu ele almak için adımlar attığını belirten daha iyimser bir güncelleme paylaştı. “Divas, marka cephesinde bir şeyler söylemem gerektiğini düşünüyorum. Bunu hallettik ve bu konuda daha fazla konuşmayacağım,” dedi. “Mama şimdi bir ekibe sahip.”
Ticari marka savaşı, birden fazla tarafın “very demure, very mindful” ifadesinin çeşitli varyasyonları için başvuruda bulunmasıyla kızıştı. Bazıları ifadenin tam halinin pantentini almaya çalıştı. Bu patent başvuruları, reklam hizmetlerinden giyim eşyalarına kadar bir dizi kullanımı kapsıyordu.
Yaşanan bu aksaklıklara rağmen Jools Lebron, çektiği bir TikTok videosunda sorunun çözümü için bir ekiple anlaştığını ve patent işlemlerinin yakında tamamlanacağını söyledi.
Kaynak: Associated Press
Very Demure, Slay, Brat Summer… Gen Z dili pazarlamaya yön veriyor!