Times Square’den kaldırılan reklam için tepkiler büyüyor
New York’un kalbindeki Times Square’de yayınlanan bir billboard reklamının kaldırılması, tartışmalara yol açtı. Hamile yemek kitabı yazarı Molly Baz’ın yüzü olduğu reklamda Baz, memelerini laktasyon kurabiyeleri ile kapatarak poz veriyordu. Anne-bebek ürünleri markası Swehl’i tanıtmak amacıyla hazırlanan bu çarpıcı görsel, yayınlandıktan birkaç gün sonra kaldırılmasıyla şehri ayağa kaldırdı.
Laktasyon kurabiyesi emziren annelerin anne sütü üretimini artırmak için tükettiği bir tür kurabiyedir.
“Just Add Milk” (Sadece Süt Ekle) kampanyasının parçası olan bu reklam, Anneler Günü’ne denk gelecek şekilde tasarlanmıştı. Ancak, bölgedeki reklamların gösteriminden sorumlu Clear Channel Outdoor, içerik kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle reklamı kaldırdı.
Clear Channel’ın kışkırtıcı reklamların yer almasıyla bilinen Times Square’e dair kararı pek çok eleştirinin hedefi oldu. Reklam yüzü Baz da dahil olmak üzere birçok kişi, anneliği onurlandıran bir reklamın kaldırılmasına karşın “cinselleştirilmiş içeriklerin” kalmasına devam etmesini çelişkili buldu.
Baz, Instagram hesabından yaptığı paylaşımda, “Görünüşe göre koca memelerim ve hamile karnım Times Meydanı için biraz fazla kaçtı” ifadelerini kullandı ve kararın “kendisini hem hayal kırıklığına uğrattığını hem de hiç şaşırtmadığını” belirtti ve “Times Meydanı’ndaki diğer billboardlara bakın, çelişkiyi siz de göreceksiniz” açıklamasında bulundu.
Sosyal medya, yazara, markaya ve genel olarak kadınlara destek mesajlarıyla doldu. Şampiyon yarış pilotu Julia Landauer, “Billboardda ön sevişme görmek iyi ama bebeğin ve annenin sağlığını destekleyen bir hamile kadının görüntüsü değil mi?” sorusunu gündeme getirdi.
Dövme sanatçısı Mira Mariah ise, “Peki, bu görüntüyü nasıl şehrin her yerine yayabiliriz?” yorumunu yaptı.