2020 Tokyo Olimpiyatları canlı yayınların gözdesi oldu
2020 Tokyo Olimpiyatlarını yayınlama haklarına sahip canlı yayın uygulamaları, Olimpiyatların ilk haftasında indirmelerde 13 kat artış gördü.
Pandemi sebebiyle ertelenen ve uzun süredir dört gözle beklenen 2020 Tokyo Olimpiyatlarının eşi benzeri olmadığını söylemek yanlış olmaz. Normal şartlarda dahi spor ve kültür anlamında ciddi bir yere sahip olan Olimpiyatlar, bu sene normalleşmeyle birlikte başlamasıyla, ayrı bir öneme kavuştu diyebiliriz. Öte yandan, hala Covid kısıtlamaları sebebiyle seyirci kabul edilmemesi, dünyanın dört bir yanından izleyicilerin canlı yayın uygulamalarına akın etmesine sebep oldu.
Kendi ülkelerinden sporcuları desteklemek ve müsabakaları izlemek isteyenler için mobil uygulamalara duyulan ihtiyaç da hızla arttı. 23 Temmuz’daki açılış töreninden bu yana, tüm izleyiciler ekranları başında tezahürat yaparken, Olimpiyatla ilgili uygulamalar indirmelerde önemli artışlar gördü.
Peki, 2020 Tokyo Olimpiyatlarının ilk 3 gününde en yüksek sayıda izleyici hangi ülkeden geldi?
App Annie tarafından yayınlanan veriler gösteriyor ki, yüzde 2270’lik artışla Çin, Olimpiyatların ilk 3 günü canlı yayın uygulamalarına en çok akın eden ülke oldu. Onu yüzde 1750 ile Güney Kore ve yüzde 940 ile Hindistan izledi.
İndirmeleri uygulama bazında incelediğimizde, son 2 ayda, Uluslararası Olimpiyat Komitesi 2020 Olimpiyatları uygulaması indirilmede istikrarlı bir artış gösterdi. 25 Temmuz 2021 Pazar günü 325.000 günlük indirme ile en yüksek indirilme sayısına ulaştı.
Ülkemizde de yayın yapan Eurosport uygulamasının, açılış gününden bu yana Avrupa’daki indirmeleri yüzde 1040 artarken, Birleşik Krallık’ta BBC Sport yeni indirmelerde yüzde 100 artış gördü.
Rusya’da ise Олимпиада Токио indirmeleri 16 Temmuz 2021’de başladı. 23-25 Temmuz 2021’de en yüksek günlük indirmelere ulaşarak, uygulama mağazalarındaki ilk haftasının günlük ortalamasına kıyasla yüzde 135 arttı. Oyunların düzenlendiği Japonya’da, NHKプラス uygulaması 23-25 Temmuz 2021 döneminde en çok indirilen uygulamalarda 11’inci sıraya yerleşerek 3 gün öncesine göre 79 sıra yükseldi.
Mobil uygulamaların bu yıl Olimpiyat Oyunlarının merkezinde yer almasıyla, özel yayın haklarına sahip yayıncılar, uygulamalarının kendi ülkelerinde indirilenler listesinin en üstüne çıktığını gördü. Canlı bir etkinliğe bağlı bu uygulamalara artan katılımla, yayıncıların kullanıcıları platformlarında etkileşimde tutmaya ve kapanış töreninden çok sonra kullanıcıları elde tutmak için marka sadakati oluşturmaya odaklanması gerekecek.
Kaynak: App Annie