Tony’s Chocolonely tüm rakiplerine aynı anda sataştı: “Avukatlara değil, çiftçilere ödeme yapın”
Etik ve katkısız çikolataları kendi özel reçeteleriyle üretip tüketiciyle buluşturan Amsterdam merkezli bağımsız çikolata üreticisi Tony’s Chocolonely, ürünlerinin yanı sıra reklam kampanyaları ve cesur söylemleriyle de bilinen bir marka. Mevcut kakao üretiminin doğaya verdiği zararla mücadele eden ve tüketicide farkındalık yaratmayı amaçlayan Tony’s, bu durumu çikolata barlarının şekline de yansıtıyor.
Markanın son dönemdeki en çok ses getiren kampanyası ise global çikolata devleri Mondelez, Nestle ve Ferrero’yu hedef alan kampanyası.
Milka, KitKat, Twix, Ferrero Rocher gibi ana akım ürünlerin marka kimlikleriyle yeniden tasarlanmış parodi ambalajları ürünlerine taşıyan Tony’s, “Tony’s Chocolonely sizin yaptığınızın daha iyisini yapabiliyor. Üstelik sizin yaptığınız gibi çocuk işçileri sömürüp ailelerini köleleştirmenin utancını taşımadan…” mesajını verdi.
Tüketicilerin ve medyanın oldukça ilgisini çeken bu kampanya nedeniyle Milka’nın üreticisi Mondelez, Tony’s’e haksız rekabet davası açtı. Mahkeme de Tony’s Chocolonely’nin kampanyasından Milka ürününü çıkarmasına hükmetti.
Davanın ardından Tony’s, bu kez de mor çikolata ambalajlarını soluk gri bir renk ile güncelleyerek markaya, “Avukatlara değil, çiftçilere ödeme yapın. Pahalı avukatlara ödeme yapmak ve ticari marka ihlalleri hakkında tartışmak yerine, herkesin kakao çiftçilerine geçimlerini sağlayacak bir ücreti nasıl ödeyebileceği hakkında konuşalım” mesajını verdi.
Tony’s, “Takım elbiseli insanlarla (yani avukatlarla) çok fazla zaman geçirdikten sonra, 24 saat içinde, kesinlikle yüzde 100 mor olmayan yepyeni bir gri bar piyasaya sürdük” dedi. Çikolata üreticilerini de kakao üretimindeki sömürüyü sona erdirmeyi amaçlayan açık tedarik zinciri Tony’s Open Chain’den çekirdek tedarik etmeye çağırdı.