![Toyota ve Mitsubishi’den çalışanlara DeepSeek yasağı Toyota ve Mitsubishi’den çalışanlara DeepSeek yasağı](https://www.marketingturkiye.com.tr/wp-content/uploads/2025/02/deepseek.png)
Toyota ve Mitsubishi’den çalışanlara DeepSeek yasağı
Toyota ve Mitsubishi Heavy Industries, çalışanlarının Çin menşeli yapay zeka modeli DeepSeek’i kullanmasını yasakladı. İki şirket bu kararı bilgi güvenliği endişeleri nedeniyle aldıklarını açıkladı. Japonya’da birçok firmanın benzer kaygılarla sadece ABD merkezli yapay zeka araçlarını tercih ettiği belirtildi.
Japonya’nın önde gelen otomotiv ve savunma sanayi şirketleri Toyota ve Mitsubishi Heavy Industries, çalışanlarının Çin merkezli yapay zeka modeli DeepSeek’i kullanmasını yasakladı.
Kyodo Haber Ajansı’nın haberine göre Toyota yetkilileri, “Bilgi güvenliği konusunda endişelerimiz var” diyerek kararın arkasındaki gerekçeyi paylaştı. Benzer şekilde Mitsubishi de çalışanlarının iş amaçlı DeepSeek kullanımına izin vermediğini duyurdu. Haberde ayrıca birçok Japon firmasının yalnızca ABD merkezli yapay zeka modellerini tercih ettiği vurgulandı. Benzer bir adımı Japonya’nın önde gelen telekomünikasyon şirketlerinden SoftBank’in de attığı ve çalışanlarının şirket cihazlarında DeepSeek’i kullanmasını yasakladığı öğrenildi.
DeepSeek nedir?
DeepSeek, Çin’de High-Flyer Capital Management tarafından desteklenen bir yapay zeka modeli. 20 Ocak’ta piyasaya sürdüğü DeepSeek-R1 adlı açık kaynaklı modeliyle düşük maliyet ve az sayıda çip kullanımıyla dikkat çekti. Kısa sürede popüler hale gelen model, uygulama mağazalarında ABD merkezli ChatGPT’yi geride bırakarak en çok indirilen yapay zeka uygulaması oldu. Ancak bilgi güvenliği endişeleri nedeniyle bazı şirketler tarafından kullanımı kısıtlandı.