Türkiye Formula 1’de tarafını seçti!
Bir Formula 1 sezonunun daha sonuna yaklaşıyoruz. Max Verstappen’in bu hafta sonu Japonya’da şampiyonluk kazanma şansı var. Oldukça heyecanlı geçen sezonla ilgili Twitter, en son verilerini açıkladı. Sosyal medya platformunun verileri 2022 Formula 1 sezonu boyunca Türkiye’deki en popüler isimin Charles Leclerc olduğunu gösteriyor. Zira Leclerc, Türkiye’de en çok konuşulan F1 pilotu oldu. Leclerc’i, Verstappen ve Hamilton takip ediyor. Türkiye’de Twitter’da en çok konuşulan F1 takımı ise Ferrari oldu.
Michael Schumacher’i özlüyoruz!
En çok retweet edilen tweete bakıldığında efsane pilot Michael Schumacher’i görüyoruz. Görünüşe göre Türk taraftarlar Michael Schumacher’i hala hatırlıyor ve özlüyor. İçinde Schumacher’in de yer aldığı bir reklam videosu içeren tweet, Twitter’da nostalji rüzgarları estirdi.
Türkiye’de en çok konuşulan F1 yarışları
● #BahrainGP yılın en yağışlı yarışlarından biriydi. Max Verstappen bir elektrik kesintisinden sonra yarıştan çekildi ve yarışı bitiremedi. 19. sırada bitirdi. Şampiyon için zor bir başlangıç oldu.
● #MonacoGP’de sürücüler kırmızı bayrak çalındığı için kısa süre sonra pite geri dönmek zorunda kaldılar. Yarışın ilerleyen saatlerinde Schumacher olağanüstü bir şekilde kaza yaptı ve başka bir kırmızı bayrak çıktı. Sergio Perez, 2022’deki ilk yarışını saniye farkla kazandı ve ondan kısa bir süre sonra Carlos Sainz ve Max Verstappen geldi.
● #BritishGP sırasında erken bir kırmızı bayrağa neden olan bir dram, Alfa Romeo’dan Zhou Guanyu ve Williams’tan Alex Albon’un inanılmaz dramatik bir kazaya karışmasıyla yarışın başında geldi. Kaza, FIA’nın gelecek sezon için daha iyi ve daha güçlü yuvarlanma çemberleri yaratmasıyla sonuçlandı.
Spor müsabakaları ruhunda bir nevi markaların da ringe çıktığı bir atmosfer taşıyor. Öyle ki bu alanda yapılan başarılı iş birlikleri markaların itibarını güçlendirirken skorları da bir bir hanelerine ekliyor. Fakat pazarlama evreninin her alanında olduğu gibi spor pazarlamasında da markaların değer yaratması için pek çok farklı kasını çalıştırması gerekiyor. Bu kapsamda markaların hangi kaslarını diri tutması gerektiğini, sponsorluk alanındaki değişen trendleri ve doğru spor içeriklerinin nasıl üretileceğini WON Ajans Başkan Yardımcısı Neyire Katipoğlu önderliğinde “Spora Değer Katan Markalar” raporuyla mercek altına aldık.