Haziran ayında öne çıkan global kampanyalar
Küllerinden doğan mobilyalar
Ikea, çevreye duyarlı müşteriler için istenmeyen mobilyaları yeniden değerlendirme girişimi olan The Trash Collection 2021’i yeni reklam filmiyle tanıttı. Reklam filmi kullanılmaz durumda olmasalar da çöpe atılan, ormanda kaderine terk edilen, öğütme makinası için sıra bekleyen mobilyaların hazin görüntüleriyle başlıyor. Ardından kullanım dışı kalan bu mobilyaların onarılıp temizlenerek The Trash koleksiyonunda kendine nasıl yer bulduğu anlatılıyor.
Gerçek bir şey paylaşın!
Facebook’un görüntülü görüşme alanında geliştirdiği yeni hizmeti “Portal”ı duyurmayı amaçlayan yeni kampanyası, “Gerçek Bir Şey Paylaşın” sloganıyla video görüşmelerin hem iyi hem de kötü zamanlarda insanları bir araya getirmenin en iyi yolu olduğunu vurguluyor. Kampanya aynı zamanda emojiler ve yazılı konuşmaları bir kenara bırakıp bire bir iletişimin gücünü yeniden keşfetmeye çağırıyor.
Sadece bir oyun mu?
Futbolu sadece bir oyun olarak görüyorsanız bir daha düşünün! Zira futbol efsanesi Eric Cantona her an bir yerlerden çıkıp tezinizi çürütebilir. Cantona, online alışveriş platformu Sports Direct’in yeni reklam filminde, maç esnasında elektrikleri kesip “Neden? Bu sadece bir oyun!” diyen birini futbol dünyasında bir tura çıkararak bu sporun nasıl bunca insanı birbirine bağladığını ve neden asla sadece bir oyun olmadığını anlatıyor. Reklamda ayrıca Jack Grealish, Jamie Vardy, Trent Alexander-Arnold, Jordan Henderson ve Melanie Leupolz gibi ünlü futbolcular da yer alıyor. Kampanya, Copa90’ın kendi ekibi tarafından tasarlanıp geliştirilmiş. Bu özelliğiyle bir futbol medya şirketinden çıkan ilk TV reklamı olma özelliği taşıyor.
Gençler öfke biriktiriyor
Sandy Hook İlkokulu’na düzenlenen saldırının ardından oluşan silah karşıtı hareket Sandy Hook Promise, gençlerin yaşadıkları sorunlara dikkat çekmek ve herkese bu sorunların semptomlarını anlatmak için “The kids are not alright” isimli kampanyasını yayınladı. “Bir cihaza nasıl kısa devre yaptırılır?”, “Nasıl ev yapımı bomba yapılır?”, “Nasıl göz göre göre kaybolunur?” başlıklı üç filmden oluşan çalışma gençlerin artan kaygıları, depresyon, yalnız hissetme ve biriken öfkelerinin açığa çıkmasının sarsıcı sonuçlarını anlatıyor.
Göz ardı edilemeyen bildirim
Dil öğrenme aplikasyonu Duolingo’nun maskotu Baykuş Duo, kullanıcıların telefonuna çalışma zamanlarını hatırlatan eğlenceli bildirimler yollamasıyla tanınıyor. Birçok kullanıcının bu bildirimleri göz ardı ettiği ve bunun da eğitimlerinde ilerlemelerinin önüne geçtiğini fark eden Duolingo, kullanıcılarını teşvik etmek için Brezilya’nın Sao Paulo şehrindeki binalara dünyanın en büyük anlık bildirimlerini yerleştirdi. Öncesinde uygulamanın sosyal medya hesaplarında yapılan duyurularla kampanya için gönüllüler arandığı duyuruldu. Arkadaşları ve aileleri tarafından aday gösterilen 500’den fazla kullanıcı, komşu binalara yansıtılan eğlenceli ve özelleştirilmiş bildirimlerle karşılaştı.
Volkswagen rakiplerini sansürledi!
Volkswagen, tüm elektrikli otomobillerin kullanması için ücretsiz olarak sunduğu 400 şarj noktasını Birleşik Krallık genelinde tanıtmak için ilginç bir kampanya hazırladı. Marka reklam filminde rakip otomobil markalarını “gizlemenin” de bir yolunu buldu. Volkswagen için Adam & EveDDB tarafından oluşturulan kampanyada rakip markalar örtüyle gizlendi. Reklam filmi, otoparkta bir adamın örtü altındaki arabasını bulmak için verdiği mücadeleyle başlıyor. Volkswagen hariç, tüm arabaların çarşaflarla kaplı olduğu reklam filmi mizahi yaklaşımıyla da dikkat çekiyor.
Burger King “Big Mac” isteyen müşterileri özledi
Burger King, sekiz aylık zorunlu kapanmanın sonuna geldiklerini Fransa ve Belçika’daki müşterilerine yönelik hazırladığı “Sizi özledik” kampanyasıyla duyurdu. Burger King şubelerinde görmeye alışkın olduğumuz, çoğu zaman utanç verici davranışların konu alındığı kampanyada fast food devi adeta “Ne olursan ol, gel!” diyor ve tüm müşterilerini restoranlarına davet ediyor. Buzzman imzası taşıyan kampanya; çığlık atan çocuklar, kararsız müşteriler, peçete hırsızları, sadece kahve içerek tüm gün ücretsiz Wi-Fi kullanan müşterileri ve yanlışlıkla rakibi McDonald’s’ın ikonik ürününü sipariş edenleri ekrana taşıdı.
Oreo uzaylılara barış teklif etti
A.B.D.’nin geçtiğimiz günlerde UFO’lar hakkında rapor yayınlayacağını açıklaması dünya dışı yaşam konusunu tekrar gündeme getirdi. Bu heyecanı bir üst seviyeye taşımak isteyen Oreo, dünya dışı varlıklara “Oreo Offering” kampanyasıyla barış teklif etti. İlk olarak, UFO aktivitelerinin sık görüldüğü Kansas’taki bir arsada logosunu konumlandıran Oreo, Twitter üzerinden takipçilerine “Hangi bisküvi/süt kombinasyonu nerede yenmeli?” diye sordu. Anket sonuçlarından hareketle arazide bir dolap dolusu Oreo bisküvi, bir buzdolabı dolusu tam yağlı süt ve konumlandırdıkları yatak odası dekorasyonuyla uzaylılara “dünyalı” bir keyif alanı hazırladı.
Ronaldo’nun hamlesi Ikea’ya ilham oldu: “Cristiano” su şişeleri satışta
Cristiano Ronaldo’nun basın toplantısında Coca-Cola şişelerini önünden kaldırarak “Su için” çağrısında bulunması geçtiğimiz ayın en çok konuşulan konularından biri oldu. Bu olaydan ilham alan Ikea Canada, su şişesine “Cristiano” adını verdiğini sosyal medya üzerinden Ronaldo’yu etiketleyerek duyurdu.