Trendyol, küresel moda endüstrisinde “ezber bozuyor” | Son 24 saatin gündemi
100’den fazla ülkede moda endüstrisinin nabzını tutan Business of Fashion platformu ve Mckinsey tarafından, global moda endüstrisindeki trendleri analiz eden “Modanın Durumu” (State of Fashion) raporu yayınlandı.
Rapora göre, 2024 yılında hızlı moda sektörü, üçüncü nesil şirketlerin öncülüğünde önemli değişikliklere tanık olacak; hız ve uygun maliyet odaklı stratejilerle öne çıkan ve müşteri sadakatini önceliklendiren şirketler, global moda endüstrisinde oyunun kurallarını değiştirecek.
“State of Fashion 2024” raporunda “ezberbozan” üçüncü nesil markalar arasında tek Türk markası olarak Trendyol da yer aldı.
Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Trendyol Group CEO’su Erdem İnan: “Bugün Türkiye’de üretilen tekstil ürünleri, Avrupa’dan Orta Doğu’ya, çok geniş bir coğrafyada kullanıcılar tarafından tercih ediliyor. Bunu öncelikle ülkemizin kaliteli üretim gücüne borçluyuz. Trendyol markalı ürünler Türkiye’nin dört bir yanındaki 400’ten fazla yerli üreticimiz tarafından üretiliyor. “State of Fashion” raporunun da ortaya koyduğu gibi; müşteri sadakatini ana hedef olarak belirleyen şirketler global olarak sektörde ön plana çıkıyor. Trendyol olarak müşteriyi odağa alan iş yapış biçimimizi girdiğimiz tüm pazarlarda uyguluyoruz” dedi.
Elon Musk’ın Twitter’ı serbest düşüşte
Elon Musk’ın 2022’nin sonunda satın aldığı Twitter’ın değeri, Musk’ın satın alma fiyatının çok altında kaldı. Musk’ın kısa bir süre önce ismini Twitter’dan X’e çevirdiği sosyal medya platformunun güncel değeri, 15 milyar dolar olarak tahmin ediliyor.
Musk, Twitter’ı satın aldıktan sonra çok sayıda çalışanını işten çıkarmış, paralı üyelik getirmiş ve bazı yasaklı kullanıcıları geri getirmişti. Bu kararlar, Twitter’ın kullanıcılarının ve reklamverenlerin tepkisini çekmişti.
Tesla ve SpaceX’in de sahibi olan Musk’ın Twitter’ı satın almasına yardımcı olan yatırım grubu Fidelity’nin verilerine göre, sosyal medya platformu Musk’ın satın aldığı döneme göre yüzde 71 değer kaybetti.
Google, Bard için talepleri Reddit’te topluyor!
Google, ChatGPT’ye rakip olarak geliştirdiği Bard için yeni özellikler eklemeye devam ediyor. Şirket, 2024’te kullanıcıların Bard’da görmek istediği özellikleri belirlemek için Reddit’te bir talep toplama kampanyası başlattı.
Google Bard ekibinden Chris Gorgolewski’nin, Reddit’te açtığı başlığın altında kullanıcılar Bard’da görmek istedikleri yeni özellikleri belirtti.
Popüler talepler arasında Bard’ın Google Asistan ile entegrasyonu, daha uzun bağlamsal hafıza, halüsinasyon sorunlarının çözülmesi, Imagen 2 kullanılarak görüntü oluşturulması ve daha birçok özellik yer alıyor. Kullanıcılar ayrıca hem Android hem de iOS için ayrı bir Bard uygulaması istiyor.
Bazı geliştiriciler ayrıca Bard’dan daha iyi kod üretimi istiyor. Google, bu talebi karşılamak için Bard Advanced adlı bir yeni özellik üzerinde çalışıyor. Bard Advanced, kullanıcıların Google DeepMind’ın AlphaZero 2 modelini kullanarak üstün yapay zeka kodlama yardımına erişmesine olanak tanıyacak.
Reklamcılar Platformu “Taban Ücret Politikası 2024 Raporu”nu yayınladı!
“Reklamcılar Platformu” adıyla örgütlenen sektör çalışanları 2022’nin Kasım ayından bu yana faaliyetlerini sürdürüyor. Geçtiğimiz yıl Temmuz ayında yayınladıkları “Taban Ücret Politikaları Raporu” ile çalışanların temel ihtiyaç ve haklarına ışık tutan Reklamcılar Platformu, beklenen 2024 raporunu yayınladı. Güncel enflasyon rakamları ve veriler ışığında oluşturulan raporda, idealin değil “asgari şartlar”ın dile getirildiği de ayrıca vurgulanıyor. Peki rapora göre sektör çalışanları deneyimlerine göre en az ne kadar kazanmalı? Yanıtları incelemek için TIKLAYIN!
Marketing Türkiye Almanak özel sayısı yayında!
Cumhuriyetin 100. yılını ardımızda bırakırken 2024 ile birlikte de yeni bir yüzyıla adım atıyoruz. Sektörümüzün objektif karnesi Marketing Türkiye 2024 Almanak Özel Sayısı geride bıraktığımız bu zorlu yıla panoramik bir bakış atarken geleceğe ilişkin de akıl açan içgörüler sunuyor.
“Yılın fark yaratan pazarlama stratejilerinden” “Liderlerin 2024 gündemine”, “2023’ün en etkili dijital kampanyalarından” “Pazarlamaya yön veren liderlerin 2024 hedeflerine”, iletişim sektörünün usta isimlerinin köşe yazılarından “Araştırmacıların 2024 öngörüleri”ne dek kapsamlı ve trend belirleyici dosyalarıyla Marketing Türkiye 2024 Almanak Özel sayısı yayında!