Boykot listesindeki hangi markalar açıklama yaptı hangileri suskunluğunu koruyor?
Türkiye’nin 10 ilinde yıkıma neden olan depremin ilk gününden beri markaları dayanışma için göreve çağıran kamuoyu, afetle ilgili sessiz kalanları kara listeye almaya başladı. Kara listeye alınanlar arasında yer alan Starbucks, Netflix, Disney+, Spotify, Redbull, H&M, Skechers ve U.S Polo Assn. gibi markaların kimisi tepkiler üzerine açıklama yaparken kimisi sessizliğini korumaya devam ediyor… Peki hangi markalar yaptıkları yardımları duyurmaya başlarken hangilerinden henüz bir açıklama gelmedi?
Starbucks Türkiye: Her türlü yardımı sağlamak için çalışıyoruz
İlk olarak Marketing Türkiye’ye konuşan Starbucks Türkiye, konuya ilişkin olarak sosyal medya hesabından da açıklama yaptı.
Starbucks Türkiye yetkililerinin, Marketing Türkiye’ye yaptığı açıklamanın tamamını buradan okuyabilirsiniz.
H&M: Yardım kuruluşlarına 500 bin dolar bağışladık
H&M deprem bölgesine kışlık kıyafet gönderildiğini ve H&M Group olarak yardım kuruluşlarına 500 bin dolar bağışlandığını duyurdu.
U.S Polo Assn.: Kızılay ve AFAD iş birliğiyle harekete geçtik
Aydınlı Grup bünyesindeki U.S Polo Assn. yapılan yardım ve bağışları sosyal medya hesabında duyurdu.
#Birlikteiyileşeceğiz pic.twitter.com/RXNTSzWugy
— U.S. Polo Assn. TR (@uspoloassntr) February 9, 2023
Samsung Türkiye: 3 milyon dolar bağış yaptık
Samsung Türkiye deprem bölgesine 3 milyon dolar tutarında bir bağış yaptığını açıkladı. Bu bağışın 1,5 Milyon doları nakit olarak, geri kalan 1,5 Milyon doları ise taşınabilir şarj cihazı, tablet, beyaz eşya, portatif ultrason, geçici barınma çözümlerine ve sağlık tesislerine destek olarak yapılacak.
Skechers Türkiye: İlgili kurum ve kuruluşlarla irtibattayız
Skechers Türkiye, deprem bölgesindeki çalışanlarına maddi destek sağladığını, vatandaşlara yardım ulaştırmak için ise ilgili kurum ve kuruluşlarla irtibat halinde olduğunu belirtti.
Spotify: Dünya Sağlık Örgütü ile temas halindeyiz
Spotify, global hesabından yaptığı açıklamada depremzedelere yapılan yardımlara katkıda bulunmak için Dünya Sağlık Örgütü ile temas halinde olduklarını duyurdu.
Kalbimiz, depremden etkilenen herkesle birlikte. Felaketin ilk gününden itibaren Spotify olarak depremden etkilenen bölgeler için global çapta bağış kampanyası başlattık. https://t.co/LYYMBuODfd
— Spotify Türkiye (@SpotifyTurkiye) February 9, 2023
Netflix Türkiye: 6 milyon TL tutarındaki bağışı yardım kuruluşlarına ulaştırdık
Disney+ Türkiye’den de açıklama geldi
Sosyal medyada deprem felaketiyle ilgili destekte bulunmadığı gerekçesiyle boykot edilmeye başlayan markalar, sessizliğini bozmaya devam ediyor. Tepkilerin odağında yer alarak dikkatleri üzerine çeken Disney+ Türkiye’den de konuya ilişkin açıklama geldi. Yapılan açıklamada küresel boyutta tüm Disney çalışanlarının katılabileceği bir yardım kampanyası başlatıldığı ifade edilirken toplam bağış tutarlarına ilişkin rakamlara yer verilmedi.
Redbull konuya ilişkin henüz bir açıklama yapmadı.