Tüketici kişiselleştirilmiş sağlık ürünleri istiyor
Konu bağışıklığı kuvvetlendirmek olunca elimiz takviye gıdalara gidiyor. Kimimiz bunun için doğal yolları tercih etsek de yapılan bir araştırma, vitamin, mineral ve sporcu içeceğine olan ilginin arttığını ve bu takviye yöntemlerinden beklentilerin değiştiğini ortaya koyuyor. Vesta’nın yaptığı araştırmaya göre “kişiselleştirmiş” takviye gıdalar tüketicinin tercih sebebi olurken, yaş farkı takviye ihtiyacında belirleyici rol oynuyor.
ABD’den 5,567 kişinin katılığı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 60’nın özellikle vitaminler, mineraller ve takviyeler ile yaklaşık yüzde 35’nin ise sporcu içecekleri ile ilgileniyor. Yüzde 58’lik bir kitle, kişiselleştirilmiş takviye ürünleri satın almaya eğilimindeyken, Z Kuşağı yüzde 71 ile bu gruptaki en büyük paya sahip. Öte yandan milenyum kuşağının tercihi, doğal gıdalardan yana oluyor (yüzde 72). Tüketicilerin yüzde 86’sı, sporcu içecekleri satın alacağı zaman aile ve arkadaşlarına danışırken, sporcular ve ünlüler satın alma kararını sırasıyla yüzde 38 ve yüzde 28’lik oranda etkiliyor.
Takviye gıdalar konusunda kuşaklar arasındaki farkı da ortaya koyan araştırmaya göre;
- Z Kuşağı en çok hafıza, saç, cilt ve tırnak bakımı konusunda (yüzde 82)
- Y kuşağı gündelik sağlık (yüzde 72) ve enerji/konsantrasyon (yüzde 76) konusunda
- X ve Baby Boomer’lar ise en çok kemikler, kaslar ve eklemler (yüzde 84), kalp sağlığı (yüzde 60) ve göz sağlığı (yüzde 57) konusunda takviyeye ihtiyaç duyuyor.
Kişiselleştirmenin ötesinde, genç tüketiciler özellikle şeffaflığı ve sürdürülebilirliği ön planda tutan markaları tercih ediyor. Z kuşağının yüzde 54’ü ürünlerin nasıl üretildiğini bilmek istiyor ve yüzde 57’si sürdürülebilirliğin önemli olduğunu söylüyor.
Çevre tavsiyesi ve kullanıcı deneyimi satın alma kararını etkiliyor
Çalışma, takviye gıdalar konusunda çevreden alınan tavsiyelerin satın alma kararlarında önemli bir rol oynadığını ortaya koyuyor. Örneğin katılımcılardan yüzde 86’sı spor içeceği satın almak için arkadaşlarından ve ailesinden aldıkları tavsiyelerin önemli bir bilgi kaynağı olduğunu söylüyor. Öte yandan tüketicilerin yüzde 90’ı vitamin ve mineral alırken çevrimiçi platformlar üzerinden kullanıcı deneyimlerini inceliyor.
Sağlık okuryazarlığı araştırması: Erkekler en çok şekeri kadınlar ise demiri merak ediyor
Kaynak: Vesta