İnsanlar “tüketici” olarak görülmekten bıktı: Markalarla gerçek bir ilişki kurmak istiyorlar
Kişiselleştirilmiş reklamcılık günden güne kapsamını artırdıkça beklentiler de bu yönde şekillenmeye devam ediyor. Hatta CTP Boston tarafından gerçekleştirilen araştırma insanların kim olduklarının yalnızca bir kısmını tanımladığı için “tüketici” olarak görülmekten bıktığına işaret ediyor. Dolayısıyla artık markalarla gerçek bir ilişki içerisinde olmak istiyorlar.
CTP Boston tarafından 1.200 ABD’li katılımcıyla gerçekleştirilen araştırma, katılımcıların kim olduklarının yalnızca bir kısmını ifade ettiği için tüketici olarak görülmekten bıktığını ve satın aldıkları markalardan daha fazla kişiselleştirme görmeyi arzuladığını gözler önüne seriyor.
Araştırmanın öne çıkan verilerine göre katılımcıların yüzde 64’ü, kendilerini insani düzeyde anlayan ve kişisel ihtiyaçlarını karşılayan markalarla iş yapmayı tercih ettiklerini söylerken; yalnızca yüzde 35’i ortalama bir tüketici gibi muamele görmek istiyor.
Öte yandan katılımcıların neredeyse yüzde 77’si, kendileriyle kişisel düzeyde iletişim kuran bir marka için prim ödemeye hazır olduklarını belirtiyor. Ayrıca, her 10 kişiden 6’sı sadakati ödüllendiren markalardan, 10 kişiden 4’ü ise kendileriyle gerçek ilişki içinde olan markalardan daha fazla ürün ve hizmet satın alacağını söylüyor.