Tüketici sigortasına “İyi bir dostuna güvenir gibi” güvenmek istiyor
sigortaladim.com, araştırma şirketi IPSOS ile birlikte gerçekleştirdiği “tüketicinin sigortadan beklentileri” araştırmasının sonuçlarını açıkladı. Bazı öne çıkan sonuçlar şöyle: Türkiye’de en çok araçla ilgili sigortalar yaptırılıyor; Tüketici, zorunlu olmasına rağmen deprem sigortasından kaçınıyor; Tüketici, sigortasına “İyi bir dostuna güvenir gibi” güvenmek istiyor.
sigortaladım.com ve IPSOS tarafından gerçekleştirilen araştırma kapsamında, 25-45 yaş arası, ABC1C2 sosyo ekonomik gruptan, kadın ve erkek 1000’e yakın kişiyle görüşüldü. Araştırmada, sigortasını online platform veya acente aracılığı ile yaptırmış, karar verici konumundaki kişiler baz alındı; ayrıca daha derinlemesine bilgi elde etmek için fokus grup çalışmaları yapıldı.
Araştırmaya göre Türkiye’de en çok yaptırılan sigortalar trafik ve kasko sigortaları
sigortaladım.com’un araştırmasında tüketicilerden alınan yanıtlara göre ülkemizde en çok trafik sigortası ve kasko sigortaları yaptırılıyor. Trafik açısından yaptırılması zorunlu olması nedeniyle araç sahiplerinin çoğunda trafik sigortası bulunuyor. İkinci sırada kasko sigortası geliyor. Kasko ve trafik sigortalarını zorunlu deprem sigortası (DASK) ve konut sigortası izliyor. Her 100 kişiden 66’sının zorunlu deprem sigortası, 43’ünün ise konut sigortası bulunuyor. Yaptırılması zorunlu olmasına rağmen zorunlu deprem sigortasındaki düşük oran dikkat çekiyor.
Bunları sırasıyla bireysel emeklilik sigortası, özel sağlık sigortası ve otomatik katılım ile BES izliyor. Bireysel emeklilik sigortası yaptıranların oranı %35 iken özel sağlık sigortası yaptıranlarda bu oran %30’a düşüyor. Otomatik katılım ile BES sahibi olanların oranı ise yine %30.
En az tercih edilen sigorta ürünleri arasında eşya sigortası ve elektronik cihaz sigortası yer alıyor. Eşya sigortası yaptıranların oranı %17; elektronik cihazları için sigorta yaptıranlar ise sadece %15 olarak görülüyor.
Tüketici sigortasına “İyi bir dostuna güvenir gibi” güvenmek istiyor
sigortaladım.com’un araştırmasında tüketiciye göre “sigorta” demek, öncelikli olarak “güvende olmak” anlamına geliyor. Tüketici sigortayı aynı zamanda riski minimize etmek olarak da tanımlıyor. Sigortalı olmak söz konusu olduğunda, tüketici yaptırdığı sigorta ürününe tam güven duymak ve satın aldığı üründen dolayı risk anında kendini güvende hissetmek istiyor. Her iki tüketiciden biri sigorta için tercih edeceği markanın “güvenilir bir marka” olmasına dikkat ediyor.
Araştırmaya göre tüketicilerin %67’si markaya göre %37’si ise verilen hizmete bakarak karar veriyor. Sigorta markalarının “kaliteli hizmet anlayışı olan bir marka” olduğu için tercih edilme oranı ise araştırma sonuçlarına göre %39. Tüketici ayrıca, “bir sorun olduğunda muhatap bulabilmek” kriterine önem veriyor.
Doğru ürünü, doğru fiyata, doğru firmadan seçebilmek istiyor
Tüketici için sigorta yaptırırken en önemli kriterlerin başında, farklı fiyat ve içerik seçeneklerine hızlı bir şekilde ulaşabilmek ve tek bir kişiye bağlı kalmadan özgürce ve rahatça seçim yapmak geliyor. Yapılan kampanyalar da satın alımda etkili oluyor. Modern dünyanın getirdiği teknoloji, hız ve kolaylığı tercih edenler, tek noktadan tüm sigorta tekliflerinin teminatlarını ve fiyatlarını karşılaştırabilme imkânı isteyenler, online kanalları tercih ediyorlar.
sigortaladım.com Pazarlama Direktörü İzzet Özveren araştırma raporu ile ilgili olarak, “sigortaladım.com olarak bu araştırmayı yaptırırken amacımız, gelişen dünya ile birlikte değişen tüketici ihtiyaç ve beklentilerini tekrar tekrar sorgulamaktı. Bizce bu araştırmanın ortaya koyduğu en önemli iki unsur “sigorta eşittir güven’ ve ‘doğru ürünü, doğru fiyata, doğru firmadan seçebilmek’ oldu. Bu sonuç, bizim misyonumuzla da çok örtüştü çünkü sigortaladım.com’da slogan olarak ‘Sigortana İyi Bak’ diyoruz. Sitemizde tüketici her sorusuna cevap alsın, ayrıca aklına gelmeyen ya da bilmediği detaylarla beraber ürün, fiyat gibi görmek isteyebileceği tüm bilgilere rahatça ulaşsın istiyoruz. Tüm çalışmalarımız, sigorta konusunda tüketicileri bilgilendirerek kendi kendilerine en doğru kararı verebilecek şekilde güçlendirmek için. Çünkü bilgi güçtür ve kontrolü tamamen tüketiciye verir. Biz de güvende ve rahat hissetmek için çıkılan sigorta yolculuğunun tüketiciler için güvenli bir şekilde tamamlanabilmesi için çalışıyoruz. ” dedi.