Tüketicilerin yüzde 35’i kriz başladığından beri yeni bir marka deneyimledi
Pandemi koşulları, dünya genelinde müşteri sadakatini sarstı. Müşteri sadakatiyle ilgili bu genel durumun aksine ücretli sadakat programlarında, uygulamayı doğru yapan şirketlerin değerinde artış yaşandı.
Ücretli sadakat programları; müşteri davranışını değiştirerek değer üreten, genel tüketici deneyimini yükselten, ısmarlama, yüksek değerli ödüller sunan ve tüketiciyi ortak bir marka vaadi veya teklifi etrafında odaklayarak özel bir topluluğun parçası olmaya çeken projeler olarak adlandırılabilir.
Bu programların görünümü bugün küçük, ancak hızla genişliyor. Son zamanlarda, büyük markalar benzersiz deneyimsel faydaları finanse etmek ve üyelerine bir imtiyaz havası sunmak için ardı ardına ücretli sadakat programlarını başlatıyor. Şirketler artık gittikçe daha bağlantılı ve deneyim odaklı hale gelen tüketicilerini tatmin etmenin bir yolu olarak ortaya çıkan bu sadakat modelini tercih ediyor.
Tüketiciler sadakat programlarına neden ücret ödüyor?
Ücretli sadakat programları doğru uygulandığında genel tüketici deneyimini yükseltmenin yanında, yüksek değerli ödüller sunarak tüketiciyi ortak bir marka vaadi veya teklifi etrafında odaklanan özel bir topluluğa dönüştürüyor.
Son yıllarda markalar, müşterilerini ellerinde tutmak için hiç olmadığı kadar savaşıyor ve bu da hizmet maliyetini artırıyor. Bu alanda tutunamayan markalar sessizce köşesine çekilirken, başarıya ulaşan markalar tekliflerini güçlendirerek ve daha pahalı avantajları finanse ederek sadakat paradigmasını geliştiriyor.
2020 McKinsey anketi sadakat programlarıyla ilgili, ücretli sadakat programı üyelerinin abone olduktan sonra markaya harcama yapma olasılığının yüzde 60 daha yüksek olduğunu, ücretsiz sadakat programlarının ise bu olasılığı yalnızca yüzde 30 artırdığını ortaya koyuyor. Ayrıca, ücretli sadakat programları, ücretsiz bağlılık programlarına kıyasla daha yüksek etkileşim sağlıyor. Sonuç olarak, ödeme yapan üyeler, ödeme yapmayan üyelere göre daha yüksek sadakat gösteriyor.
Mckinsey’in tüketici duyarlılığı üzerine yaptığı son araştırmanın detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.