
“Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” kuruldu…
Türk dünyası arasında pazarlama, reklam ve medya alanlarındaki iş birliğini güçlendirmek amacıyla, Türkiye ve Azerbaycan’ın öncülüğünde hayata geçirilen “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği” (TÜREK), T.C. Ticaret Bakanlığı’nın himayesinde düzenlenen basın toplantısıyla kamuoyuna tanıtıldı.


Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat ve Reklamverenler Derneği (RVD) Yönetim Kurulu Başkanı, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura
T.C. Ticaret Bakanlığı Söğütözü Yerleşkesi Konferans Salonu’nda, Ticaret Bakanı Prof. Dr. Ömer Bolat’ın katılımıyla gerçekleşen basın lansmanında; Reklamverenler Derneği (RVD) Yönetim Kurulu Başkanı, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura, ARED Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Acar ve RMID Yönetim Kurulu Başkanı Khayala Mutallimova yaptıkları konuşmalarla birliğin kuruluş amacını, vizyonu ve sektörel hedeflerini paylaştı.
TÜREK’in ilk Başkanı olarak görev alan Ahmet PURA, Başkan Yardımcılığı görevlerine atanan RMİD Başkanı Khayala Mutallimova ve ARED Başkanı Şahin ACAR, TÜREK’in kuruluş amacı ve hedefleri hakkında paylaşımda bulundular.
“Dünyaya örnek olacak”
Toplantıda konuşma yapan Ahmet Pura şu ifadeleri kaydetti:
Reklamverenler Derneği (RVD) Yönetim Kurulu Başkanı, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Pura konuşmasında şunları söyledi:
“Türk dünyasının reklam sektörünü bir araya getirmeyi hedefleyen çok değerli bir girişimi sizlerle paylaşmaktan büyük bir heyecan ve gurur duyuyorum. Azerbaycan’dan Khayala Mutallimova, ARED’ten Şahin Acar’ın olumlu yaklaşımları ve Ticaret Bakanlığı’nın güçlü desteğiyle bu günlere geldik. TÜREK Türk Dünyası Pazarlama Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında; medya, reklam ve pazarlama alanlarında kalıcı iş birlikleri kurmak ve ortak bir değer üretmek için kuruldu. Ben bu değeri dünyaya taşıyacağımıza ve örnek olacağımıza inanıyorum. TÜREK’in bu yolculuğunda Türkiye’de sektörel koordinasyonu sağlayan güçlü bir yapıdan söz etmeliyim. REPİD çatısı altında reklamveren ajans, mecra ve araştırma kurumunu temsil eden 8 dernek bir araya geldi ve bu derneklerin üyeleri ile güçlenmeye devam ediyor.
Sorumlu reklamcılık misyonumuzla tüm dünyada reklam sektörünün değişimine rehberlik etmek amacıyla kurulan Ad Net Zero inisiyatifinin imzacısı olduk ve ülke liderliğini üstlendik. REPİD olarak Ad Net Zero Türkiye ile iletişimin dönüştürücü gücünü kullanarak reklam endüstrisini ve etki alanlarındaki tüm sektörleri iklim krizi ile mücadelede ortak bir güç haline getirmeyi amaçlıyoruz. Dönüşüm süreçlerinin yalnızca üretim süreçleriyle sınırlı bırakmayacak, endüstrinin tüm alanlarını kapsayacak şekilde hayata geçireceğiz. Araştırmamız, her 1 TL’lik reklam yatırımının ekonomiye 19,3 TL katkı sağladığını ve reklam yatırımlarının ülke istihdamına yüzde 2,25 katkı verdiğini, daha da önemlisi yatırımlarının 2,5 kat büyüme potansiyeli olduğunu ortaya koyuyor.”


RMID Yönetim Kurulu Başkanı Khayala Mutallimova ve ARED Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Acar
“Sektörümüzü görünür kılmak istiyoruz”
ARED Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Acar ise şunları söyledi:
“İnanıyorum ki, bugün temellerini attığımız bu yapı, gelecekte daha da büyüyerek, güçlü bir aileye dönüşecek. Artık yalnızca kendi ülkemiz için değil, Türk dünyasının dört bir yanında sektör temsilcileriyle omuz omuza vererek çalışacağız. Birlikte düşüneceğiz, birlikte üreteceğiz. Ekonomik kalkınmaya katkı sağlayacak, sektörel gelişimi birlikte yönlendireceğiz. Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği, Türk dili konuşan ülkeler arasında pazarlama, reklam ve medya alanlarında ekonomik, sosyal ve kültürel bağları güçlendirmek amacıyla kurulmuş uluslararası bir sektörel iş birliği platformudur. İlk adımımızı Azerbaycan ve Türkiye ile attık. Bugün Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’de aramıza katıldı. Hedefimiz; Türk dünyası ile bu çatı altında birlikte yürümek. Bunu yaparken; kültürlerimizi yaşatmak, ekonomilerimizi büyütmek ve sektörümüzü tüm dünyada daha görünür kılmak istiyoruz.”
Toplantıda Türkiye ve Azerbaycan’ın öncülüğünde hayata geçirilen girişimin, Türk dünyası ve devletleri arasındaki bağın güçlenmesine sağlayacağı katkılar ele alındı.


Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen TÜREK lansmanını yerinden takip eden isimler arasındaydı.
TÜREK Başkan Yardımcısı Khayala Mutallimova ise, “Bu birlik, ülkelerimiz arasında ekonomik ve kültürel bağları güçlendirerek sektörel dayanışmayı artıracak; bilgi akışını geliştirecek ve diasporadaki topluluklarla bağları kuvvetlendirecektir.” ifadelerini kullandı.
Türk dünyasının 175 milyon nüfusla 1,8 trilyon dolarlık bir ticaret hacmine sahip olduğu vurgulanan toplantıda “Türk Dünyası Pazarlama, Reklam ve Medya Birliği”nin bu güçlü pazarın büyümesine katkı sağlayacağı vurgulandı.