Dikkat! Türkiye giderek yaşlanıyor… | Son 24 saatin gündemi
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) 2023 verilerini açıkladı. Yapılan resmi açıklamalara göre Türkiye nüfusu, yıllık bazda 92 bin 824 kişi arttı ve 85 milyon 372 bin 377 kişiye ulaştı. Erkek nüfusu 42 milyon 734 bin 71, kadın nüfusu ise 42 milyon 638 bin 306 olarak kayıtlara geçti.
Verilere göre nüfusun yüzde 93’ü il ve ilçelerde yaşıyor. Bu oran 2022’de yüzde 93,4’tü. Belde ve köylerde yaşayanların oranı ise yüzde 6,6’dan yüzde 7’ye yükseldi.
15,6 milyon kişilik nüfusuyla İstanbul en kalabalık şehir olurken, en az nüfuslu şehir ise Bayburt (86 bin) oldu.
Araştırmanın en dikkat çekici verilerinden biri de yaş ortalamamızda gizli. Yıllık nüfus artışı 92 bin 824 kişi olurken, artış hızı binde 1,1’e düştü. Bu da 2008’den beri en düşük seviyeye işaret ediyor. 2007’de ortanca yaşı 28,8 olan Türkiye’nin bugün ortanca yaşı ise 34.
Instagram’dan kritik yapay zeka hamlesi
Son yıllarda yapay zeka alanındaki ilerlemeler göz kamaştırırken, sahte görsellerin yaygınlaşması da endişe yaratıyor. Bu endişeleri gidermek isteyen popüler sosyal medya platformu Instagram, yapay zeka ile oluşturulan görselleri işaretlemek için yeni bir adım atıyor.
Instagram, geçtiğimiz aylarda kendi yapay zeka modeli Imagine AI tarafından üretilen görselleri algılayan ve etiketleyen bir sistem devreye almıştı. Bu sistem, şimdi daha da genişliyor. Meta’nın resmi açıklamasına göre, Instagram, Facebook ve Threads uygulamalarında Imagine AI’ın yanı sıra OpenAI ve Google gibi şirketlerin yapay zeka modelleriyle oluşturulan görseller de özel bir etiketle işaretlenecek.
Meta, özelliğin ne zaman kullanıma sunulacağına dair net bir tarih açıklamadı ancak önümüzdeki haftalarda kullanıma sunulacağı tahmin ediliyor. Söz konusu özellik, ünlülerin sahte fotoğraflarıyla dolandırıcılık yapan hesaplara karşı da önemli bir koruma sağlayacak.
Spotify, tarihinin en yüksek kullanıcı sayısına ulaştı
Spotify, 2023’ün dördüncü çeyreğine ilişkin mali durum raporunu yayınladı. Raporun en dikkat çekici bulgularından biri, Spotify’ın aktif kullanıcı sayısının 2023’ün son çeyreğinde yüzde 23 oranında artarak 602 milyona yükselmiş olması. Bu, Spotify’ın bugüne kadarki en yüksek aktif kullanıcı sayısı olarak kayıtlara geçti.
Şirketin her ay para ödeyen abone sayısı da yüzde 15 artarak 236 milyona ulaştı. Bu durum toplam gelirin 2023’ün son çeyreğinde yıllık bazda yüzde 16 artışla 3,7 milyar euroya yükselmesini sağladı.
Brüt marj ise yüzde 26,7 seviyesinde kaydedildi.
NBA potası terliklere taşındı!
Crocs, son dönemlerde Barney, McDonald’s, Hello Kitty ve MSCHF gibi isimlerle yaptığı iş birlikleriyle adından oldukça söz ettirdi… Şimdi ise “NBA Echo Slide” adlı koleksiyon için NBA ile gerçekleştirdiği iş birliğiyle ses getiriyor.
NBA logosuna sahip basketbol topuna benzer görünümüyle dikkat çeken terlikler Crocs’un ikonik Croslite malzemesinden üretildi. Yani markanın rahatlık iddiası baki… NBA Echo Slides ürünleriyle birlikte seriye özel Jibbitz’ler (ayakkabı tokası) de tasarlandı. Kullanıcılar pota ve basketbol topu gibi Jibbitz’ler ile ürünlerini kişiselleştirilebiliyor. Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN
McDonald’s açıkladı: İsrail boykotu etkisini gösterdi…
İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları sebebiyle boykot edilen firmalar arasında yer alan McDonald’s dört yıl sonra ilk defa satış hedeflerine ulaşamadığını açıkladı. Yapılan bu açıklamanın ardından şirketin hisseleri yüzde 4 düştü.
Starbucks ve Coca-Cola gibi İsrail’i eleştirenlerin boykot ettiği şirketler arasında yer alan McDonald’s, İsrail’in Gazze’ye açtığı savaş yüzünden 2023 yılının son çeyreğinde bazı piyasalardaki performansının anlamlı bir şekilde etkilediğini duyurdu. Şirket Orta Doğu, Çin ve Hindistan’ın bağlı olduğu bölgede 2023’ün dördüncü çeyreğinde satışlardaki büyümenin yüzde 0,7’de kaldığını açıkladı. Bu büyüme de piyasa beklentilerinin hayli gerisinde… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.