Türkiye mobil uygulama pazarı büyüyor: 2023’te tüketici harcamaları 910 milyon dolara ulaştı
Ölçümleme ve analitik şirketi Adjust, Türkiye Mobil Uygulama Trendleri Raporu’nu açıkladı. Rapora göre indirim oranlarındaki önemli artış, tüketici harcamalarının ve kullanıcı etkileşimlerinin artmasıyla birlikte, Türkiye’nin mobil uygulama pazarı hızla büyüyor.
Rapora göre tüketici harcamaları bir önceki yıl 690 milyon dolar seviyesindeyken, 2023 yılında 910 milyon dolara yükseldi. Raporda, bu ivmenin ülkenin gelişmiş mobil altyapısı ve akıllı telefonların benimsenmesindeki artıştan kaynaklandığına dikkat çekiliyor. Öte yandan Türkiye’yi küresel mobil pazarında yükselen bir güç merkezi haline getirirken, geliştiriciler ve reklamverenlere erişimlerini genişletmeleri için de fırsatlar sunuyor.
Adjust raporunda, Türkiye’de hızla gelişen uygulama kullanım alışkanlıkları da incelendi. Özellikle pazarlama profesyonelleri için son trendleri öne çıkaran ve önemli kriterlere vurgu yapan rapordan öne çıkan bulgular ise şöyle:
- 2022, 2023 ve 2024’ün ilk çeyreğinde, Türkiye’deki oyun oturum süreleri sürekli olarak hem küresel hem de MENAT (Middle East, North Africa, and Turkey) ortalamalarını aştı.
- Türkiye’deki finans uygulamaları, MENAT ortalamasını beş puan aşarak yüzde 22’lik 1.gün elde tutma oranına sahip oldu.
- 2024 yılının ilk çeyreğinde, Türkiye’deki alışveriş uygulaması yüklemeleri bir önceki yıla göre yüzde 36, oturum sayısı ise yüzde 25 arttı.
Adjust’ın Orta Doğu, Türkiye ve Afrika Satış Direktörü Başak Zerman rapor hakkında, “Türkiye’nin mobil ekosistemi, inovasyon ve büyümenin merkezi konumunda. Geniş fırsatlara sahip olan Türkiye pazarında başarının anahtarı, hızlı ve veriye dayalı kararlar almayı sağlayan yeni nesil analitiğin gücünden yararlanmaktan, yapay zeka teknolojileri ile kullanıcı deneyimini kişiselleştirmekten ve etkileşimi artırmaktan geçiyor” değerlendirmelerinde bulundu.
Mobil Uygulama Trendleri: Türkiye raporunun tamamına buraya tıklayarak erişebilirsiniz.