Türkiye’den 2 iş Cannes Lions kısa listelerine kaldı!
Bu yıl 70’inci kez düzenlenen Uluslararası Yaratıcılık Festivali Cannes Lions’ın kısa listeleri belli olmaya devam ediyor. Şu ana kadar açıklanan listelerde Türkiye’den iki yaratıcı iş yer aldı.
BirGün Gazetesi ve TBWA\İstanbul’un Türkiye’de her geçen gün artan şüpheli kadın ölümlerine dikkat çektiği “#BirTerslikYokMu?” açıkhava kampanyası “Media” kategorisinde, Wunderman Thopmson Türkiye imzalı “Is That Heinz?” kampanyası ise “PR”, “Creative B2B” ve “Brand Experience & Activation” kategorilerinde kısa listeye kaldı.
Mart ayında seçili restoranlarda kullanıma giren bu özel etiketli şişelerle birlikte Wunderman Thompson Türkiye imzası taşıyan “Is That Heinz?” kampanyası yayınlandı. Heinz’ın eşsiz kırmızı renginden yola çıkan kampanyada, pantone koduyla oluşturulan bir kırmızı şeridin Heinz etiketinin etrafına yerleştirildiğini görüyoruz. Heinz ketçabın rengiyle birebir eşleşen etiket, içine farklı bir ketçap konduğunda sahte Heinz’ı ele veriyor. It Has To Be Heinz (Heinz olmalı) sloganıyla iletişimini globalde de yürüten Heinz, şişedeki ketçabın Heinz olması gerektiğini de eğlenceli bir şekilde anlatmış oluyor
BirGün Gazetesi ise, Nisan ayında Türkiye’de son yıllarda giderek artan şüpheli kadın ölümlerine dikkat çekerek #BirTerslikYokmu kampanyasına imza attı. TBWA\ISTANBUL tarafından hazırlanan açık hava reklamında ters duran bir balkon “Son iki yılda 93 kadın balkon ‘düşerek’ öldü. #BuİşteBirTerslikYokMu?” yazıldı.