Türkiye’den 3 iş Cannes Lions kısa listesinde
Cannes Lions’ta 30 kategoriden 9’u için kısa listeler açıklandı. Açıklanan kısa listelere göre Aslanın peşinde 3 projeyle 4 Türk ajans var. Gelin projelere yakından bakalım.
Geçtiğimiz yıl pandemi nedeniyle iptal edilen Cannes Lions Uluslararası Yaratıcılık Festivali iki yıl aranın ardından bu yıl online olarak katılımcılarla buluşuyor. Cannes Lions’ın açıkladığı verilere göre bu yıl hem 2020 hem 2021 için ödül sunulmasına rağmen toplam başvuru sayısı etkinliğin fiziki olarak gerçekleştirildiği 2019 yılının gerisinde kaldı.
Media, Outdoor, PR Lions ve Glass: The Lion For Change kategorilerinde kısa listede yer almaya hak kazanan Kadın Cinayetlerini Durduracağız platformunun “Görünmez Dilekçeler” projesi TBWA İstanbul ve OMD Türkiye imzası taşıyor. Proje, #Ölmekİstemiyorum etiketiyle “Defalarca şikayet dilekçesi veren kadınları görmezden gelmeyin” diyor.
Reckitt adına Havas İstanbul tarafından hazırlanan “Finish Su Endeksi” Media ve PR Lions kategorisinde kısa listede yerini aldı. Proje, su tasarrufu konusunda duyarlılık oluşturmak adına kullanılabilir su miktarını haftalık güncellemelerle ortaya koyuyor.
Media ve Direct Lions kategorisinin kısa listesinde yer almaya hak kazanan bir diğer proje Bahçeşehir Üniversitesi ve Kadınlarla Dayanışma Vakfı (KADAV) adına MullenLowe İstanbul tarafından tasarlanan “Kırmızı Kurdeleler” oldu.
Mezun olan öğrencilerin bazılarının diplomalarındaki kurdeleler diğerlerinden farklıydı. Onların diplomalarına bağlanan kırmızı kurdeleler, geçmişte çocuk yaşta evlendirilen kızların bellerine zorla bağlanan kurdelelerdi. Kurdelelerin üzerlerine de geleceğin hukuk insanlarına, iletişimcilerine ve sağlık çalışanlarına, o kadınların ağzından yazılmış mesajlar iliştirildi. Geçmişte çocuk yaşta evlendirilen kadınlar, gelecekte hiçbir çocuk onların yaşadıklarını yaşamasın diye, mezunların desteğini istediler. Onlara, “meslek hayatlarınız boyunca o çocukları duyun, onların yanında olun” dediler.
Kısa listenin tamamına bakmak için TIKLAYIN.