Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi ECHO Summit’te sektörün en iyileri ödüllerine kavuştu
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleşen, Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi e-Commerce Head Organization Summit (ECHO), 14 Kasım Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de e-ticaret sektörünü bir araya getirdi.
Sektör ekosistemini tüm parametrelerde birleştirip irdelemeyi hedefleyen ECHO’da, önce e-ticarete etki eden faktörler, kullanıcıların online alışveriş davranışları, ödeme sistemleri, lojistik ve taşıma çözümleri, regülasyonlar, e-ihracat, müşteri deneyimi, kişiselleştirme ve e-ticaret trendleri gibi birçok konu konuşuldu. Ardından Türkiye’de bir ilk olarak gerçekleşen ECHO Awards’da müşterilerine en iyi e-ticaret deneyimi yaşatan markalar ödüllendirildi.
E-ticaret sektörünün önemli oyuncularının ilk defa bir araya geldiği ECHO Summit’te Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen , TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi Serkan Sevim, TUBİSAD Başkanı Erman Karaca ve TÜRKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan açılış konuşmalarını gerçekleştirdi.
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen açılış konuşmasında ”E-ticaret konusunun önemini tüm kurumlar, örgütler ve ekonominin dümeninde olanlar biliyor ama sahiplik, bütünsellik konusunda bir ana kapsayıcı yok. E-ticaretin büyüyebilmesi için ekosistem çok önemli. Rakibimiz yandaki fabrika ya da ofis değil bundan böyle ekranda bir üstte çıkan link. Bir başka durum ise küresel pazar yerleri KOBİ’lerimize dünyaya açılmaları için koşullu olanaklar sağlıyorlar. Ekonomimizin temelini KOBİ’ler oluşturuyor. Orta gelir bandından çıkışımızın çaresi olarak ihracatın artması gösteriliyor. Bu üretimin doğrudan alıcısına ulaştırılması anlamına da geliyor. Kendi markalarımızı kendi irademizle yaratmamız gerekiyor. Gün üretmeyi bilenlerin günü. Gün bizim KOBİ’lerimizin günü. ”dedi.
Türkiye’de e-ticaret dönüşümü biraz geriden gelse de büyümenin devam ettiğini dile getiren TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi Serkan Sevim Türkiye’de 2019’da TL bazında yüzde 42, dolar bazında yüzde 27 yönünde büyüme gördüklerini söyledi. TUBİSAD Başkanı Erman Karaca, dijital dönüşümün sanayiden insana her bir noktada ele almak zorunda olunduğuna ve siber güvenlik, yazılım, yapay zeka gibi alanlarda bütüncül ve sürdürülebilir bir teknolojinin ülkemizde geliştiğine dikkat çekti. Dijitalleşmeyi araç olarak değil amaç olarak kullanmanın tam zamanı olduğunu dile getiren TÜKONFED Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Turan bir paradigma değişimi olan dijitalleşmeyle ekonomimizin nefes almasını sağlayan ihracatı geliştirebiliriz dedi.
Günseli Özen- Açılış Konuşması
Serkan Sevim – Açılış Konuşması
Erman Karaca – Açılış Konuşması
Orhan Turan – Açılış Konuşması
Hakan Göl – e-Ticarete Etki Eden Faktörler
Mehmet Bülent Kutacun – Dijital Ödeme Çözümleri
Özge Karadaş – Evyapshop.com’un Başarı Hikayesi ve Doğrudan Tüketiciye Erişim Yolculuğu
Ahmet Bal – Bir Perakende Devinin OmniChannel Dönüşümü
Yüce Zerey – e-Ticarette Hayaller ve Gerçekler
Onur Dedeköylü – Pegasus’un Dijital Dönüşümü veDönüşümün Yarattığı Fırsatlar
Sedat Kılıç ve Sercan Çalbak – Büyük Veri ve Yapay Zeka
Murat Kalafat – Dijital Pazarlama Ekosistemi
Levent Şahin – Dijital B2B Satın Alma Dünyasında İleri Veri Analitiği ve RPA Teknolojileri ile Verimlilik
Cenk Çiğdemli – E-ticaret ve E-ihracat Yol Haritasında Platform Teknolojilerinin Önemi
Tunç Günbey – Sınır Ötesi E-ticaret
Nisan Doğan – Sürdürülebilir Dijital Veri Yönetimi
Kaan Koşvar – İş Bankası e-ihracat Hizmetleri
Neslihan Uçar Çadırcı – Ödeme Sistemleri Sohbeti
Türkiye’de bir ilk: e-ticaretin en iyileri ECHO Awards ile ödüllendirildi!
Marketing Türkiye ve Akademetre Araştırma & Stratejik Planlama iş birliğiyle gerçekleştirilen ECHO Awards, e-ticaret sitelerinin ve satıcılarının performanslarını ölçümleyerek en başarılı markaları, platformları ve satıcıları ödüllendirdi. Müşterilerine değer veren, onlara en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformları, görkemli bir törenle ödüllerini aldı.
ECHO Awards sahipleri nasıl seçildi?
Titiz bir hazırlık sürecinin ürünü olan ve kapsamlı metodolojiyle dikkat çeken, ECHO Summit’in (e-Commerce Head Organization) hemen ardından gerçekleşen ECHO Awards’da iki aşamalı bir ölçüm yapıldı. Değerlendirmeler de sektör ve süreç bazlı gerçekleşti.
E-ticaret sitelerinde faaliyet gösteren satıcıların performans değerlendirmesi
Akademetre’nin kendi yazılımı olan ve e-ticaret siteleri arasında online & offline mağazalardaki ürünleri birebir eşleştirerek karşılaştırma olanağı sağlayan Vanilla Price ile satıcıların e-ticaret sitelerindeki toplam puanları belirlendi, en yüksek performans gösteren satıcılar kategori bazında ödüllendirildi.
E-ticaret sitelerinin performans değerlendirmesi
Jürisi halk olan ECHO Awards’da e-ticaretin en iyileri nihai tüketicilerin değerlendirmeleri sonucunda belirlendi. Bu kapsamda Türkiye’yi temsil eden IBBS-Düzey 1 seviyesinde 12 ilde (İstanbul, Bursa, Ankara, Tekirdağ, İzmir, Kayseri, Adana, Samsun, Malatya, Trabzon, Gaziantep, Erzurum) yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi. Nihai müşterileri temsilen yüzde 95 güven düzeyinde ±2,75 hata payına bağlı biçimde rastlantısal olarak belirlenen 1.200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi.
Sektör bazlı değerlendirme
Otomobil, Küçük Ev Aletleri, Tatil, Online Bankacılık, Alışveriş Siteleri, Teknoloji, Kitap, Fırsat Siteleri, Araç Kiralama, Kişisel Bakım & Kozmetik, Emlak, Ayakkabı, Yemek, Hediyelik Eşya, Sigorta, Kargo, Saat, Güneş Gözlüğü, Hobi & Eğlence, Kadın Giyim, Erkek Giyim, Çocuk Giyim, Beyaz Eşya, Gıda/Market, Anne & Bebek, Ofis & Kırtasiye, Yapı Market, Hava Yolu, Kara Yolu, İkinci El Ürünler, Ödeme Sistemi, Mücevherat, Mobilya, Lüks Giyim, Sadakat Programları, Ev Tekstili, Bilet Satın Alım, Gsm Operatörleri kategorileri olmak üzere toplam 38 kategoride en başarılı e-ticaret siteleri belirlendi.
Süreç bazlı değerlendirme
Kullanım Kolaylığı, Estetik Tasarım, Ürün Çeşitliliği” gibi süreçlerdeki başarısıyla öne çıkan markalar ve platformlar ödüllerine kavuştu.
Havayolu kategorisinde Türk Hava Yolları birinci olurken, online bankacılık ve ödeme sistemleri ödülünü Garanti BBVA ve Garanti PAY aldı. Farklı yedi kategoride Hepsiburada birincilikle ödüllendirilirken kişisel bakım kategorisinde Gratis birinciliği elde etti.
ECHO AWARDS Kazananlar Listesi
Kategoriler ve Sıralamalar
Anne ve Bebek Kategorisi
1. E-BEBEK
2.CİVİL
3.LC WAIKIKI
Çocuk Giyim Kategorisi
1.LC WAIKIKI
2.E-BEBEK
3.CİVİL
Fırsat Siteleri Kategorisi
1.FIRSAT BU FIRSAT
2.GRUPANYA.COM
3.FIRSAT.COM
Hava Yolu Kategorisi
1.TÜRK HAVA YOLLARI
2.PEGASUS
3.ANADOLUJET
Mobilya Kategorisi
1.IKEA
2.BELLONA
3.KOÇTAŞ
Mücevherat Kategorisi
1.ATASAY
2.ZEN PIRTLANTA
3.ALTINBAŞ
Online Bankacılık Kategorisi
1.GARANTİ BBVA
2.ZİRAAT BANKASI
3.AKBANK
Ödeme Sistemleri Kategorisi
1.GARANTİPAY
2.BKM EXPRESS
3.PAYCELL
Saat Kategorisi
1.SAAT&SAAT
2.HEPSİBURADA
3.SAAT DÜNYASI
Kişisel Bakım Kategorisi
1.GRATIS
2.AVON
3.WATSONS
Kitap Kategorisi
1.D&R
2.HEPSİBURADA
3.GİTTİGİDİYOR
Tatil Kategorisi
1.TRIVAGO
2.ETS TUR
3.TATİLSEPETİ
Araç Kiralama Kategorisi
1.AVIS
2.YOLCU 360
3.FİLOMİNGO
Bilet Kategorisi
1.BILETIX
2.BILETALL
3.ENUYGUN
Ev Tekstil Kategorisi
1.ENGLISH HOME
2.MADAME COCO
3.ÖZDİLEKTEYİM.COM
Güneş Gözlüğü Kategorisi
1.ATASUN
2.HEPSİBURADA
3.RAY-BAN
Hediyelik Eşya
1.ÇİÇEKSEPETİ
2.GİTTİGİDİYOR
3.HEDİYE SEPETİ
Kadın Giyim Kategorisi
1.TRENDYOL
2.KOTON
3.LC WAIKIKI
Kara Yolu Kategorisi
1.KAMİL KOÇ
2.OBİLET
3.METRO
Kargo Kategorisi
1.ARAS KARGO
2.YURTİÇİ
3.MNG KARGO
Teknoloji Kategorisi
1.TEKNOSA
2.HEPSİBURADA
3.MEDIAMARKT
Sadakat Kartı Kategorisi
1.MONEY CLUB
2.GRATIS
3.STARBUCKS
Telekomünikasyon Kategorisi
1.TURKCELL
2.TÜRK TELEKOM
3.VODAFONE
Yapı Marketleri Kategorisi
1.KOÇTAŞ
2.IKEA
3.HEPSİBURADA
Hobi/Eğlence Kategorisi
1.HEPSİBURADA
2.TRENDYOL
3.GİTTİGİDİYOR
Online Pazar Yeri Kategorisi
1.TRENDYOL
2.HEPSİBURADA
3.GİTTİGİDİYOR
Beyaz Eşya Kategorisi (Bu kategoride iki marka birinciliği paylaşıyor)
1.HEPSİBURADA
1.ARÇELİK
2.BOSCH
3.MEDIAMARKT
Emlak Kategorisi
1.SAHİBİNDEN
2.HÜRRİYET EMLAK
3.EMLAKJET
Erkek Giyim Kategorisi
1.DEFACTO
2.LC WAIKIKI
3.COLIN’S
Gıda/Market Kategorisi
1.MİGROS SANAL MARKET
2.GETİR
3.CARREFOURSA
Lüks Giyim Kategorisi
1.BEYMEN
2.VAKKO
3.YARGICI
Online Yemek ve Sipariş Kategorisi
1.YEMEKSEPETİ
2.MCDONALD’S
3.DOMINO’S
İkinci El Ürün Kategorisi
1.LETGO
2.DOLAP
3.SAHİBİNDEN
Otomobil Kategorisi
1.SAHİBİNDEN
2.LETGO
3.ARABAM.COM
Ayakkabı Kategorisi
1.FLO
2.TRENDYOL
3.ADIDAS
Küçük Ev Aletleri Kategorisi
1.HEPSİBURADA
2.ARÇELİK
3.ARZUM
Ofis/Kırtasiye Kategorisi
1.D&R
2.HEPSİBURADA
3.TRENDYOL
Mağazasıyla En İyi Entegre Çalışan E-Ticaret Sitesi
1.MEDIAMARKT
2.H&M
3.ADIDAS
E-Ticaret Alanında En Yenilikçi ve Öncü E-Ticaret Sitesi
1.TRENDYOL
2.HEPSİBURADA
3.N11.COM
En İyi Mobil E-Ticaret Uygulamasına Sahip E-Ticaret Sitesi
1.HEPSİBURADA
2.TRENDYOL
3.GİTTİGİDİYOR
İtibar ve Güven Açısından En Başarılı E-Ticaret Sitesi
1.HEPSİBURADA
2.TRENDYOL
3.GİTTİGİDİYOR
Kullanım Kolaylığı Açısından En Başarılı E-Ticaret Sitesi
1.TRENDYOL
2.HEPSİBURADA
3.GİTTİGİDİYOR
Teslimat Ve Satış Sonrası Hizmetler Açısından En Başarılı E-Ticaret Sitesi
1.HEPSİBURADA
2.TRENDYOL
3.GİTTİGİDİYOR
Ürün Gamı Açısından En Başarılı E-Ticaret Sitesi
1.HEPSİBURADA
2.TRENDYOL
3.GİTTİGİDİYOR