“Türkiye’nin En Cool Markaları” Marketing Türkiye Ekim Sayısında…
Türkiye’nin En Cool Markaları…
Marketing Türkiye için Roamler Türkiye’nın bu yıl ikincisini gerçekleştirdiği “Cool Markalar” araştırması, Türkiye’nin en cool markalarını göz önüne seriyor. Araştırma sonuçlarına göre en cool yerli marka Mavi olurken, en cool yabancı marka teknoloji devi Apple oluyor… Fast food kategorisinde Burger King, TV kanalları kategorisinde FOX TV rakiplerine fark atarak “Cool”luk listesinin ilk sırasında yerini alıyor…
Ali Saydam: “Kitleyi anlamak için Diriliş’i ‘okumak’ lazım…”
“Eğer iletişim işinden anladığın yolunda bir hüsnü kuruntun varsa, sadece onun gereği olarak bile, bir dizinin halka nasıl olup da bu kadar ‘geçebildiğini’ anlaman, onun için de ‘içindekinin içindekini’ okuman lazım, ‘bakman’ değil…”
Epica Awards heyecanı 30’uncu yılda devam ediyor
İlki 1987’de düzenlenen ve Marketing Türkiye’nin Türkiye temsilciliğini üstlendiği uluslararası reklam yarışması Epica Awards, bu sene 30’uncu yaşını kutluyor. Yeni jüri üyeleri ve heyecan yaratan yeni kategorileriyle sektöre farklı bir renk katan Epica’nın bu yılki Jüri Başkanı ise tecrübeli gazeteci Norman Pearlstine.
Günseli Özen: “Esas Sosyal’in yeni mezunlara ‘İlk Fırsat’ı”
Esas Holding bundan bir yıl önce Türkiye’de üniversite mezunu gençlerin iş hayatına adım atma sürecinde karşılaştıkları zorluklar konusunda kamuoyunda farkındalık yaratmak ve çözüm modelleri oluşturmak amacıyla “İlk Fırsat” programını yaşama geçirmek için yola çıkmış. Türkiye’nin önde gelen sivil toplum kuruluşlarında işe alınan yeni mezun gençlerin bir yıllık istihdamını Esas Holding karşılıyor. Proje kapsamında sekizinci aylarını tamamlayan gençler iş deneyimi kazanırken aynı zamanda kurulan akademide mentorluk ve iş eğitimi de alıyorlar. Bir çeşit sosyal yatırım projesi olan bu programın gençlere neler kattığını ilk ağızdan dinleyelim…
Birlikte çok güzelsin Türkiye
Özellikle siyasi arenada yaşanan zorlu süreçlerin yeniden gündeme getirdiği birliktelik ve milliyetçilik olgusu her alanda olduğu gibi reklamlarda da sıkça karşımıza çıkar oldu. Peki, birlik ve beraberlik olgusu reklamlarda nasıl kullanıldı, tüketiciler ne tepki gösterdi? Birliktelik mesajlarını başarıyla tüketicisine ileten kampanyaların ortaya çıkış süreçlerini yaratıcılarına ve sektörün önemli isimlerine sorduk.
“Etkileşim” deneyimin önemli bir parçası
Medya planlama alanında farklı sektörlerdeki iş ortaklarıyla ulusal ve uluslararası çapta ses getiren kampanyalara imza atan MG Media, 20’nci yaşını kutluyor. Ajans bugüne kadar 300’ün üzerinde reklamverenle çalışarak 250 milyon saniye TV reklamı, 125 bin adet gazete ilanının medya planını yaptı. MG Media’nın 20 yıl içinde yaptıkları elbette bunlarla sınırlı değil. Yazılı ve görsel basındaki başarılarının yanında özellikle son dönemde yaptıkları dijital yatırımlarla da dikkat çeken MG Media’nın hikayesini ve yeni projelerini MG Media CEO’su Özge Akay ve Pazarlama Müdürü Gönül Birkiye’den dinledik…
Grand PrIx’i “Bunu ben düşünmeliydim!” dedirten iş kazanır
Slovenya’nın başkenti Ljubljana’da 18-21 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek Uluslararası Yaratıcılık Festivali 23. Golden Drum için geri sayım başladı! Bu yılki teması “Inspire to Inspire” olarak belirlenen festival öncesi Jüri Başkanı Eduardo Marques, Golden Drum Direktörü Lučka Peljhan ve Golden Drum Yönetici Müdürü Mojca Majhen’le festival hakkında tüm merak edilenleri konuştuk.
Ali Gürak: “Okula Dönüş, Çocuklar & Markalar”
Okula donuş surecinde sadece cocukları değil aileleri odağına alan, onlara yardımcı olan ve bilgilendiren kampanya ve etkinlikler hedef kitleye daha kolay ulaşılmasını, ajans ve müşteriler için daha verimli sonuçların ortaya çıkmasını sağlar. Bir marka ne kadar aile-dostu olursa dostlarının sayısı da o kadar artar.
“İnsanlar telefonlara değil, bilgi akışına bağımlı”
Pazarlama, tüketici kültürü ve teknolojideki değişiklikleri anlama ve adapte olma gibi konularda dünya çapında faaliyet gösteren, reklam ajanslarına ve markalara hizmet veren Contagious’ın Londra ofisinde kıdemli strateji uzmanı olarak çalışan Katrina Dodd, SOBRAZ’in misafiri olarak İstanbul’a geldi. İstanbul’da bir araya geldiğimiz Dodd, Cannes 2016 izlenimlerinden iletişim ve pazarlama trendlerine kadar pek çok konuda çarpıcı açıklamalarda bulundu…
Çalışanlar “BES”e hazır mı?
13 milyon ücretli çalışanı yakından ilgilendiren Bireysel Emeklilik Sistemi’ne Otomatik Geçiş yeni yılla birlikte resmileşecek. Bu önemli gelişme bireysel emeklilik alanında markaların kıran kırana bir rekabete tutuşacağının da habercisi. Peki, çalışanlar Bireysel Emeklilik Sistemi’ne Otomatik Geçiş’le ilgili ne düşünüyor? Sigorta şirketlerinin sisteme dahil olan çalışanları sistemde tutmak için ne yapması gerekiyor? Nielsen tarafından NN Hayat ve Emeklilik için yapılan araştırma işte bu soruların yanıtlarını veriyor…
Özgür Şahin: “10 Sadakat Pazarlaması Fikri”
Merkezi Amerika’da bulunan müşteri sadakati derneği “Loyalty 360”ın internet sitesinde “45 Sadakat Pazarlaması Fikri” başlıklı bir makale yayınlandı. Hepsini yazmaya yerimiz yetmez ancak beğendiklerimi ve şahsen uyguladıklarımı paylaşmaya çalışacağım…
“Üretimi Türkiye’de yapacağız…”
Philips Türkiye Ülke Müdür Ünal Masalcı, Türkiye TV pazarının ilk oyuncularından biri olan Philips’in yerli üretim için çalışmalarını hızlandırdığını söylüyor. Bu yolla ağır ithalat vergilerini aşıp daha rekabetçi bir yapıya kavuşacaklarını dile getiren Masalcı yeni dönemde Türk tüketicisini daha çok dinleyen bir marka olacaklarını kaydediyor. İşte Berlin’de düzenlenen IFA Teknoloji Fuarı’nda Masalcı ile yaptığımız söyleşiden satır başları…
Koray Özdemir: “Markaların Yaşayan Yüzü Maskotlar!”
Günümüz pazarlama dünyası ve rekabet anlayışında maskotların gücünü göz ardı edemeyiz. Onların markaya kazandırdığı kişiliği ve duyguyu iyi kullanan markalar bir adım önde olacaktır. Ancak bu süreçte doğru bir planlama yapmamak, maliyetten kaçınarak amiyane deyişle “ucuza kaçmak” yapılabilecek en büyük hatalar olur.
“Türk tasarımcılar işlevselliğe odaklanıyor ”
Ekonomi Bakanlığı, TİM ve ETMK işbirliğiyle düzenlenen “Design Turkey Endüstriyel Tasarım Ödülleri” 18-22 Ekim 2016 tarihlerinde İstanbul’da ilk kez gerçekleşecek olan Türkiye Tasarım Haftası’nda sahiplerini bulacak. Bu önemli organizasyon öncesinde ETMK Başkanı Sertaç Ersayın ile hem “Design Turkey”in ortaya çıkış serüvenini ve Türk tasarım dünyası için önemini hem de Türk tasarımının geleceğini konuştuk…
ÖTV indirimi heyecan yarattı
Ticari taşımacılıkta uygulanacak ÖTV indiriminin otomotiv ve banka sektöründe yaratacağı fırsatlar merakla bekleniyor. Peki, otomotiv markaları ticari araç değişimlerinde nasıl bir pazarlama stratejisi izleyecek? Bankalar ticari araçlarını yenileyecek kişilerin düşük faizli ve uzun vadeli kredi talepleri için nasıl çalışmalar yürütecek?
“Borusan memlekete gönül borcunu ödüyor”
Kurucusu Asım Kocabıyık’ın da dediği gibi “Memlekete olan gönül borcunu ödeme” anlayışıyla hareket eden Borusan Holding her yıl cirosunun yüzde 15-20 kadarını sosyal sorumluluk çalışmalarına ayırıyor… Son yıllarda KSS projelerinin “Kadını güçlendirme” hedefiyle ilerlediğini söyleyen Borusan Holding Kurumsal İletişim Direktörü Şule Yücebıyık “Biz bu çalışmaları itibarımız artsın diye yapmıyoruz çünkü Borusan’ın varlık sebebi zaten topluma olan borcunu ödemek, fayda yaratmak” diyor. İşte Yücebıyık ile yaptığımız keyifli söyleşiden satırbaşları…
“Marka yasal bir değer olarak görülmeli”
“Marka Değeri, Türkiye’nin Değeri Platformu” son günlerin en dikkat çeken sivil toplum girişimlerinden biri… Platformun Başkanı Muhittin Özdemir, marka değerinin ülkemizde henüz bir yasal karşılığının olmadığını, buna karşın dünyanın pek çok ülkesinde marka değerinin önemli bir teminat olarak kabul gördüğünü belirtiyor ve ekliyor: “Mevzuat değişikliği, Türkiye ekonomisine 100 milyar doların üstünde bir değer artışı sağlayacak…”
Pazarlamada yeni fırsat kapısı: Artırılmış Gerçeklik
Son birkaç senedir farklı sahalarda karşımıza çıkan artırılmış gerçeklik (Augmented Reality) Pokémon Go’yla birlikte tekrar gündeme geldi. Görünen o ki “AR” uygulamaları günden güne daha da yaygınlaşacak ve hayatımızın bir parçası haline gelecek. Peki, “AR” hangi alanlarda uygulanıyor? Her geçen gün kullanımı yaygınlaşan bu yeni teknoloji pazarlama sektörü için ne tür fırsatlar sunuyor?
Ürün geri çağırma bir pazarlama “tool”u mu?
“Ürünlerin geri çağrılmasıyla” yönetilmeye çalışılan krizlerin sayısı artıyor… En son, teknoloji devi Samsung, satışa sunduğu Galaxy Note 7’leri geri çağırdı. Ürünün geri çağrılma nedeniyse pilinin aşırı ısınması sonucu ortaya çıkan tutuşma tehlikesi… Peki, “ürün geri çağırma” süreci nasıl yönetilmeli? Bu karar şirket itibarını nasıl etkiliyor?
Serbay Arda Ayzit: “SEO dünyasının son trendleri…”
Mozcon her sene Seattle’da düzenlenen, Moz şirketinin organize ettiği büyük bir konferans serisi. Dünyanın dört bir yanından dijitalle ilgilenen insanlar bu konferansta bir araya geliyor ve sektördeki son trendleri dinliyor. İşte Mozcon’da bu yıl en çok konuşulan konular ve SEO dünyasının yeni trendleri…
2017 yaratıcılığın yılı olacak!
Son dönemde global reklam yarışmalarından aldıkları ödüllerle adından sıkça söz ettiren Dekatlon Buzz yönetici ortakları Vadi Efe ve Samet Ensar Sarı bu yıl yaşanan tüm zorluklara rağmen reklam sektöründe verimliliğin arttığını düşünüyor. Gelecek yıldan da oldukça umutlu olan iki isimle global arenadaki başarılarından Türkiye’deki yaratıcılık algısına kadar pek çok konuda keyifli bir söyleşi gerçekleştirdik…
Atıf Ünaldı: “Ağustos sakin miydi?”
Son dönemde öğreniyorum ki kurumsal şirketlerin iletişim departmanlarındakiler tembelliklerine basit bir çözüm bulmuşlar. Siz haklarında kötü bir şey söylediğinizde hemen sizi rakip markanın adamı ilan ediyorlarmış. İletişim kurmadan suçlu tutmak tembelce bir yöntem.
THY binlerce haber fark attı
Sivil Havacılık sektörünü basın yansımaları açısından değerlendiren Ajans Press’in Ağustos ayı verilerine göre desibel Ajans’la çalışan THY bin 327 haberle en çok konuşulan marka olurken, onu 300 haberle Ogilvy PR’la çalışan Pegasus, 156 haberle Bersay İletişim’le çalışan Emirates takip etti.
Ford rakiplerini solladı
Nielsen’in Ağustos ayı verilerine göre otomotiv sektöründe Ford 4 bin 265 reklamla en çok reklam veren marka oldu. Onu 3 bin 905 reklamla Nissan, 3 bin 805 reklamla Toyota takip ediyor.