“Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları” belli oldu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları”nın ödüllendirildiği B2B Excellence Awards’ta birinciler belli oldu. Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma iş birliğiyle gerçekleştirilen, Deloitte Türkiye’nin de uzmanlığıyla sürece katkı sunduğu B2B Excellence Awards’un kazananları bugün Hilton İstanbul Bomonti’de yapılan B2B Marketing & Management Summit’in ardından gerçekleştirilen törenle ödüllerine kavuştu. Bu yıl, büyük ödül olan “B2B Memnuniyette Mükemmellik” ödülünü elde ettikleri yüksek skorlarla Avis ve Ziraat Bankası paylaştı…
Türkiye’de markaların B2B alandaki performansını kapsamlı bir araştırmasıyla ölçümleyen ilk endeks olan “B2B Exellence Awards” ikinci defa “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortaklarını” belirledi.
Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma iş birliğinde gerçekleştirilen “B2B Exellence Awards”da kazananlar 2 Aralık’ta Hilton İstanbul Bomonti’de yapılan törenlere “Yılın En İtibarlı İş Ortağı” olarak ödüllerine kavuştu.
Türkiye temsili 2 bin 927 işletmeyle görüşülerek gerçekleştirilen kapsamlı bir araştırmaya dayanan ödüllendirme mekanizmasına Deloitte Türkiye de uzmanlığıyla katkıda bulundu. Bu yıl 19 farklı kategoride “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları”nın belirlendiği “B2B Exellence Awards”da “B2B Memnuniyette Mükemmellik Kategorisi”nde öne çıkan Avis ve Ziraat Bankası büyük ödülün de sahibi oldu.
Kuantum Araştırma endeks kapsamında, “Mükemmel Marka Modeli” adı altında Bilinirlik Puanı, Müşteriye Verilen Önem, Tanıma ve Beğeni Puanı, Mevcutta Markanın Tercih Durumu olmak üzere dört ana başlık altında dokuz alt kriterde sorular sordu ve değerlendirme yaptı. İşte bu yıl yapılan değerlendirmeler sonucunda “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortağı” olmaya hak kazanan markalar…
B2B Excellence Awards 2021’in kazananları:
- Akaryakıt: Shell
- Araç Kiralama: Avis
- Banka: Garanti BBVA
- Elektronik: MediaMarkt
- Gıda Mutfak: Migros
- GSM Kategorisi: Turkcell
- Güvenlik/Alarm Sistemleri: Pronet
- İnternet Sağlayıcısı: Türk Telekom
- Kargo: Yurtiçi Kargo
- Ofis Kırtasiye: Avansas
- Özmal Araç: Fiat
- Tamamlayıcı/Özel Sağlık Sigortası: Anadolu Sigorta, Allianz Türkiye
- Temizlik: Migros
- Yemek Kartı: Edenred Türkiye
- Çevre ve Doğa Hakları Konusunda Duyarlı Marka: Fairy
- En Başarılı E-Ticaret Formu: Trendyol
- En Dijital ve Teknolojik Türk Marka: Vestel
- Kadın Hakları Konusunda Duyarlı Marka: Orkid
- Sürdürülebilirlik ve Enerji Tasarrufu Konusunda Duyarlı Marka: Arçelik
- Büyük Ödül/B2B Memnuniyette Mükemmellik: Ziraat Bankası
- Büyük Ödül/B2B Memnuniyette Mükemmellik: Avis
Araştırmanın metodolojisi:
✓ Türkiye temsili IBBS Düzey-1 12 ilde bulunan; küçük, orta ve büyük ölçekli işyerleriyle, işyerlerinde satın almadan sorumlu veya satın alma kararında etkili kişilerle, yüzde 95 güven düzeyinde ve ±2,0 hata payıyla gerçekleştirilen araştırmada toplam 2 bin 927 görüşme yapıldı.
✓ Toplam örneklemin içerisinde kategori bazlı temsiliyeti arttırmak için 527 boost örneklem daha gerçekleştirildi. Çalışmanın örneklemi belirlenirken SGK 2020 verileri baz alınarak illerde bulunan işyeri sayılarına göre il örneklem dağılımları gerçekleştirildi. Örneklemin sektörel olarak kotalandırılmasının yanı sıra SGK 2020 verileri baz alınarak Türkiye’de bulunan 15 ana sektör kırılımına yer verilmesiyle temsiliyet arttırıldı.
✓ Çalışma kurgusu, soru formunun işlevselliğini artırmak için 3 varyant kullanılarak oluşturuldu. 3 varyant toplam 19 kategoriyi içerdi ve 1 varyant yaklaşık 25 dakika sürdü.
✓ “Saha Süreci” 01 Eylül – 10 Ekim 2021 tarihleri arasında, “Veri Kontrol Süreci” 04 Eylül – 15 Ekim 2021 tarihleri arasında, “Analiz ve Raporlama” ise 16 – 20 Ekim 2021 tarihleri arasında gerçekleştirilen çalışmada kantitatif araştırma yönteminde CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Anketi) tekniği kullanıldı.