Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları belli oldu
“Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları”nın ödüllendirildiği B2B Excellence Awards’un kazananları belli oldu. Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma iş birliğiyle gerçekleştirilen, Deloitte Türkiye’nin de uzmanlığıyla katkı sunduğu B2B Excellence Awards ödül töreni, Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirildi. Bu yıl “Mükemmel Müşteri Deneyimi Büyük Ödül”nün sahibi ise olan MultiNet Up oldu.
Türkiye’de markaların B2B alandaki performansını kapsamlı bir araştırmayla ölçümleyen ilk endeks olan “B2B Exellence Awards”da üçüncü defa “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları” belirlendi. Marketing Türkiye ile Kuantum Araştırma iş birliğinde ve Deloitte uzmanlığıyla ortaya çıkan “Mükemmel Marka Modeli” ölçümleriyle Türkiye ekosistemindeki küçük, orta ve büyük ölçekli işletmeler değerlendirilerek 20 farklı kategoride en başarılı markalar, Divan Kuruçeşme’de düzenlenen görkemli törende ödülle taçlandırıldı.
Kazananlar nasıl belirleniyor?
“B2B Mükemmellik Modeli”ne dayanan araştırma üç yıl önce Marketing Türkiye, Kuantum Araştırma ve Deloitte iş birliğiyle hayata geçirildi. Modelin çıkış noktası da “İş yerlerinin ihtiyaçları nelerdir?” sorusuna cevap bulup, bu ihtiyaçlar için en mükemmel iş ortaklarını sektörde ilk kez ödüllendirmeye dayanıyor.
Endeks kapsamında Kuantum Araştırma’nın B2B pazar know-how’ına ek olarak, iş yerlerinin satın alma profesyonelleriyle Indepth görüşmeler gerçekleştirildi ve marka, memnuniyet ile tercih nedenleri ölçüm modeli için birer değişken haline getirildi. Aynı zamanda model için kullanılacak soru formunun da işlevselliği ölçülerek “Mükemmel Marka Modeli” yaratıldı.
2022 yılında çalışmanın ana örneklemi olarak toplam 2 bin 715 görüşme, kategori bazlı temsiliyeti arttırmak için de 600 boost örneklem gerçekleştirildi ve değerlendirilmeler 3 bin 315 örneklem üzerinden yapıldı. Çalışmanın örneklemi SGK verileri baz alınarak illerde bulunan iş yeri sayılarına, sektör ve işletme büyüklüğü bakımından tabakalandırılırken örneklemin temsiliyeti daha da artırıldı. Çalışma kurgusu, soru formunun işlevselliğini artırmak için üç varyant oluşturularak gerçekleştirildi. Üç varyant toplam 20 kategoriyi içeriyor.
Saha süreci 01 Eylül – 10 Ekim 2022 tarihleri arasında, veri kontrol süreci 04 Eylül – 15 Ekim 2022 tarihleri arasında, analiz ve raporlama ise 16 – 20 Ekim 2022 tarihleri arasında gerçekleştirilen çalışmada kantitatif araştırma yönteminde CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Anketi) tekniği kullanıldı.
B2B Excellence Awards’23 kazananları
Akaryakıt Kategorisi
Shell
Araç Kiralama Kategorisi
Avis
Banka Kategorisi
Garanti BBVA
B2B Sahiplik/Otomotiv
Fiat
Büyük Ödül/Mükemmel Müşteri Deneyimi
MultiNet Up
Çevre ve Doğa Hakları Konusunda Duyarlı Marka
Fairy
Elektronik Kategorisi
MediaMarkt
En Başarılı E-Ticaret Platformu
Trendyol
En Dijital ve Teknolojik Türk Markası
Vestel
Gıda Mutfak Kategorisi
Bim
GSM Kategorisi
Turkcell
Güvenlik/Alarm Sistemleri Kategorisi
Kale Alarm – Güvenlik
İnternet Sağlayıcısı
Türk Telekom (TTNET)
Kadın Hakları Konusunda Duyarlı Marka
Hepsiburada
Kargo Kategorisi
Yurtiçi Kargo
Ofis Kırtasiye Kategorisi
Avansas
Sürdürülebilirlik ve Enerji Tasarrufu Konusunda Duyarlı Marka
BMW Türkiye
Tamamlayıcı/Özel Sağlık Sigortası Kategorisi
Anadolu Sigorta
Temizlik Kategorisi
A101
Yemek Kartı Kategorisi
Multinet Up
Ticket Restaurant Edenred Türkiye