Türkiye’nin en iyi web ve mobil projeleri, bu yıl DorukCloud ana sponsorluğunda yarışacak
Türkiye’nin en iyi web siteleri, mobil uygulama projeleri ve dijital pazarlama kampanyaları, bu yıl DorukNet’in bulut bilişim markası DorukCloud’un ana sponsorluğunda yarışacak. DorukCloud 22. Altın Örümcek Ödülleri için başvuru süresi 24 Eylül’e kadar uzatıldı.
Türkiye internet tarihinin en köklü yarışmalarından biri olan, 22 yıldır hiçbir dernek veya vakfın desteği olmadan kesintisiz bir biçimde sürdürülen ve web / mobil sektöründe inovasyonun altın standardına dönüşen Altın Örümcek Ödülleri 22. kez düzenleniyor. Başvuru süreci devam eden ve yoğun ilgi gören yarışma bu yıl, 30 yıllık geçmişiyle Türkiye’nin ilk internet hizmeti sağlayıcılarından biri olan DorukNet’in bulut bilişim markası DorukCloud’un ana sponsorluğunda gerçekleştirilecek.
DorukNet İcra Kurulu Üyesi Şenol Doyranlı ile Altın Örümcek Ödülleri’nin Türkiye’nin dijital sektörleri için önemini, DorukCloud ve Altın Örümcek arasındaki ilişkiyi ve DorukNet’in yeni yatırımlarını konuştuk.
“Altın Örümcek’in bu yılki ana sponsoru olduğumuz için heyecanlı ve gururluyuz”
2002’den bu yana düzenlenen ve bu süreçte 5 bin 985 markanın, 426 ajansın toplamda 39 bin 314 projeyle başvurduğu Altın Örümcek Ödülleri’nin sektörün en prestijli ödüllerinden biri halini aldığına dikkat çeken Şenol Doyranlı, “22 yıldır kesintisiz, bağımsız ve şeffaf bir biçimde, gönüllü jürilerin ve Türkiye internet kullanıcılarının katılımıyla düzenlenen Altın Örümcek’in bu yılki ana sponsoru olduğumuz için heyecanlı ve gururluyuz. Bu yıl 28 kategoride onlarca proje, dijitalde inovasyonu tanımlayan Altın Örümcek Ödülleri için yarışacak. Yarışma takviminde daha önce 6 Eylül olarak duyurulan son başvuru tarihi, marka ve ajansların yoğun ilgisi sebebiyle 24 Eylül’e kadar uzatıldı. DorukCloud markamız, yıllardır dijital ve kreatif ajanslar için önemli bir referans kaynağına dönüşen 22. Altın Örümcek Ödülleri kapsamında yenilikçi projelerin daha çok insana ulaşmasına ilk elden destek oluyor. Projeye ilişkin son gelişmeler, 22. Altın Örümcek Ödülleri LinkedIn hesabından ve LinkedIn’de yayımlanan e-bülten üzerinden takip edilebiliyor” dedi.
Her iki marka da internete tanıklık ediyor
DorukNet’in 1993’te, Türkiye’de internet hizmetlerinin ilk sağlayıcısı olarak kurulduğunu hatırlatan Şenol Doyranlı, “Bu süreçte internet teknolojileri değişti, mobil projeler artık bir ana kategoriye dönüştü. Pazarlama kampanyaları, iletişim stratejileri dijitale odaklandı. Web mimarileri farklılaştı, webin ve mobilin olanakları çoğaldı. DorukNet, sektördeki 30 yılı aşkın deneyimiyle tüm bu dönüşüm sürecine tanıklık etti. Bugün bu tanıklığı DorukCloud markamızla, ölçek fark etmeksizin her sektörden şirkete sunduğumuz bulut bilişim hizmetleriyle sürdürüyoruz. Altın Örümcek Ödülleri de bugüne dek Türkiye’nin internet tarihine damga vuran, teknolojileri zorlayan, tasarımda çığır açan en inovatif projeleri ödüllendirdi. Dijital ekosistemde değeri her açıdan yüksek olan iki marka, birbirleriyle bu yönden de örtüşüyor. Uzatılan başvuru süreciyle daha çok ajansa ve markaya katılma şansı tanındığını, bu sayede daha çok yenilikçi projeye ulaşılacağını düşünüyoruz.
DorukNet, DorukCloud markasıyla hem Türkiye’nin BT ve internet altyapısına yatırım yapıyor, hem de 22. Altın Örümcek Ödülleri ana sponsorluğuyla bu yatırımların üretebileceği çıktıların potansiyelini artırmayı teşvik ediyor” ifadelerini kullandı.
Beşinci veri merkezini 2025’in ilk yarısında devreye alacak
2023’e damga vuran konulardan birinin yapay zeka olduğunu hatırlatan Şenol Doyranlı, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı: “Bu yıl değerlendirmeye alınacak projeler içinde bu yeni teknolojinin web ve mobil inovasyona nasıl etki ettiğini keşfedebileceğimiz için heyecanımız katlanıyor. Gartner, küresel BT harcamalarının yapay zekanın desteğiyle 2024’te yüzde 7,5 büyüyeceğini tahmin ediyor. Yapay zeka ve ilişkili teknolojilerin gerektirdiği altyapıyı sunan bulut bilişim çözümlerine dair talep artışından, bu teknolojinin potansiyelini görebiliyoruz.
DorukNet olarak Türkiye’de dört farklı konumdaki veri merkezleriyle çoğunluğu büyük ölçekli kurumsal şirket, önemli bir bölümü de KOBİ olan 1.200’ü aşkın müşterimize bu son teknolojilerden güvenle yararlanabilecekleri altyapılar sunuyoruz. DorukCloud markamız, giderek büyüyen bulut teknolojileri pazarındaki payını günden güne artırıyor. DorukNet, 2025’in ilk yarısında beşinci veri merkezini açmayı planlıyor. 22. Altın Örümcek Ödülleri sponsorluğumuz gibi destekleyici katkılarla ekosistemin güçlenmesi için çalışırken, bu projelere güç verecek altyapı kapasitemizi de büyütmeye odaklanıyoruz. Türkiye’nin internette, mobilde ve dijital pazarlamada aldığı yolu deneyimlemek isteyen herkesi DorukCloud’un ana sponsorluğunda gerçekleştirilecek olan DorukCloud 22. Altın Örümcek Ödülleri’ne katılmaya davet ediyoruz.”
Halk oylaması da yapılacak
Altın Örümcek Ödülleri’nin son beş yılında, bağımsız jüri değerlendirmelerinden sonra halk oylamasına açılan projelerin 2,5 milyona yakın oy aldığı, yalnızca 2023’te düzenlenen yarışmadaki oylama sayısının ise 1 milyonu aştığı biliniyor. Türkiye’nin en yenilikçi ve yaratıcı ajanslarının ve markalarının, 22 yıldır heykeltraş Erdoğan Sarma tarafından tasarlanan Bronz Ödül ve kategori dereceleri için yarışacağı ödüllere ilişkin takvime DorukCloud 22. Altın Örümcek Ödülleri iletişim kanallarından erişilebiliyor.