Türkiye’nin en sevilen peynir markaları!
Kahvaltı sofralarının demirbaşı peynir hem içerdiği kalsiyum değeriyle hem de her yere yakışan eşsiz lezzetiyle tüketicinin olmazsa olmazlarından. Marketing Türkiye için Pulside Research’ün gerçekleştirdiği Peynir Tüketim Alışkanlıkları Araştırması’nın verileri de gösteriyor ki toplumun yüzde 89’u her gün peynir tüketiyor… Türkiye’deki peynir çeşitliliği de bu sevgiyi besliyor. Ülkenin her bölgesi kendine has peynirleriyle öne çıkarken markaların ardı ardına yaptığı inovasyonlar da pazardaki çeşitliliği günbegün artıyor, böylece peynir kahvaltıyı aşıp tüm öğünlerin eşlikçisine dönüşüyor…
Peki, Türk toplumunun en sevdiği peynir markaları hangileri? Tüketiciler peynir markalarından neler bekliyor ve marka tercihlerinde hangi kriterler etkin rol oyunuyor? Pulside’ın ülke genelinde gerçekleştirdiği Peynir Tüketim Alışkanlıkları Araştırması bu sorulara toplum adına yanıt verirken tüketicinin tercihlerine de ışık tutuyor…
Marka tercihinde ilk kriter lezzet!
Peynir tercihinde önem verilen kriterler incelendiğinde lezzet faktörünün yüzde 56,2’yle açık ara en önemli unsur olduğu gözlemleniyor. Lezzetin en yakın takipçisi yüzde 31,5’le kalite olurken fiyat yüzde 22,2’yle tüketicinin marka tercihini etkileyen faktörler arasında kendine üçüncü sırada yer buluyor.
Tüketici markalardan kalite ve lezzet bekliyor!
Tüketicinin bir peynir markasından beklentileri incelendiğinde satın alımda en önemli faktörler olan “kaliteli olması” ve “tadının iyi olması” yanıtları burada da karşımıza çıkıyor. Hemen ardındansa özellikle pandemi döneminde daha da önem kazanan katkısızlık/doğallık ve hijyen beklentileri göze çarpıyor.
Marka memnuniyetinde zirvede kıran kırana mücadele!
Markalardan memnuniyet düzeyi incelendiğinde zirvede güçlü bir rekabet dikkat çekiyor. En memnun olunan marka yüzde 91,6 ile Sütaş olurken ikinci sırada yüzde 90,4 ile Pınar, üçüncü sıradaysa yüzde 89,9 ile Torku karşımıza çıkıyor.
Genel olarak en beğenilen marka: Sütaş
Araştırma kapsamında katılımcılara türünden bağımsız olarak en beğendikleri peynir markası sorulduğunda akla ilk gelen markalar olan Sütaş ve Pınar burada da zirveyi kaptırmıyor. Sütaş yüzde 24,5 oranıyla liderliği ele alırken onu yüzde 16,3’le Pınar takip ediyor. En beğenilen peynir markaları arasında ise üçüncü sırada markasız/açık peynir tercihinin yer alıyor olması araştırmanın dikkat çeken verilerinden…
Marka bilinirliği beyaz peynir tercihinde etkili!
En çok tüketilen peynir türü olan beyaz peynir satınalımında marka bilinirliğinin etkisi gözle görülür bir oranda karşımıza çıkıyor. Katılımcıların yüzde 29,9’u en çok tercih ettikleri beyaz peynir markasının Sütaş olduğunu ifade ederken yüzde 14,7’si Pınar diyor…
Ezine’nin markası: Tahsildaroğlu
Üçüncü olarak en çok tercih edilen peynir türü olarak araştırma verilerine yansıyan ezine peynirinde tüketicinin ilk tercihi markasız peynirler olmasına karşın ezine peyniri markaları içerisinde Tahsildaroğlu (yüzde 21,7) en çok tercih edilen marka olarak karşımıza çıkıyor. Onu yüzde 11,8’le Ekici ve yüzde 5,9’la Ünal markaları takip ediyor.
Kaşar Peynirinde tercihi Sütaş
En çok tüketilen ikinci peynir türü olarak karşımıza çıkan kaşar peynirinde de zirvede yine Sütaş (yüzde 26,9) ve Pınar yer alıyor (yüzde 12,3). Sektöre 2013 yılında giriş yapan Torku yüzde 9’la en çok tercih edilen üçüncü marka olurken onu yüzde 8,6’yla İçim takip ediyor.
Top Peynirde Muratbey açık ara lider!
Tüketicilere en sevdikleri top peynir markası sorulduğunda Muratbey’in yüzde 36,8’le zirvede yer aldığını görüyoruz. Muratbey’i yüzde 17,2’yle Ekici takip ederken üçüncülük markasız peynirlerin oluyor.
Krem Peynirde ilk tercih: Pınar
Katılımcıların en çok tükettiği 5. tür olan krem peynirde Pınar yüzde 37,6 ile zirvede yalnız. Pınar’ı yüzde 18,8’le Sütaş ve yüzde 11,1 ile de İçim takip ediyor.
Tel Peynirde tüketicinin marka tercihi Muratbey’den yana
Tel/Çeçil peynirinde yaklaşık her 5 kişiden 1’i markasız peynirleri tercih ediyor olsa da markalar arası rekabette Muratbey yüzde 15’le lider konumda yer alıyor. Ekici yüzde 8,4’le ikinci sırada yer alırken onu yüzde 7,2’yle İçim takip ediyor.
Burgu peynirde liderin yeri sağlam
Katılımcılara en çok tercih ettikleri burgu peynir markası sorulduğunda yüzde 57,1 gibi yüksek bir oranla Muratbey ilk sırada karşımıza çıkıyor. Muratbey’i yüzde 15,5’le markasız peynirler takip ederken üçüncü sırada yüzde 9,5’le Ekici yer alıyor.
Araştırmanın metodolojisi
Peynir Tüketim Alışkanlıkları Araştırması Marketing Türkiye için Pulside Research tarafından 7-14 Ekim 2021 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Türkiye genelinde 600 kişiyle yüzde 95 güven aralığında ve yüzde 4 hata payıyla yapılan çalışmada Türk tüketicilerin peynir satın alma motivasyonları incelendi.