Türkiye’nin “fenomen” kargo şirketleri belli oldu!
Tüm kargoların takibini tek bir yerden sunan internet sitesi kargotakip.me, Türkiye’nin en fenomen kargo şirketlerini açıkladı. Şirketlerin Instagram, Facebook, Twitter ve LinkedIn takipçi sayılarını baz alan çalışma, kargo şirketlerinin sosyal medyadaki varlığını gözler önüne seriyor. Analizin sonuçlarına göre en fazla takipçiye sahip olan UPS Türkiye’yi sırasıyla Yurtiçi Kargo, Aras Kargo, MNG Kargo ve Sürat Kargo takip ediyor.
Firmalar en çok Facebook’ta popüler
Firmaların takipçi sayıları sosyal medya platform bazlı incelendiği zaman en fazla takipçiyi Facebook’ta kazanmış durumdalar. Facebook’un hemen arkasında Twitter bulunurken üçüncü sırada Instagram, dördüncü sırada ise LinkedIn geliyor.
Instagram’da en fazla takipçiye Yurtiçi Kargo sahipken, Facebook’ta ise UPS Kargo en fazla takipçiye sahip. UPS Kargo aynı zamanda Twitter’da da en fazla takipçiye sahip olan şirket. LinkedIn’de ise Aras Kargo en fazla takipçiye ulaşmış durumda.
Yeni nesil kargo firmaları da sosyal medyada güçlü
Nispeten yeni kurulmuş ve farklı hizmetler sunan yeni nesil kargo firmaları da sosyal medya hesapları üzerinden takipçilerine ulaşıyor. Yeni nesil kargo şirketleri arasında yer alan Sendeo, en fazla takipçiye ulaşan kargo firması. Sendeo’yu sırasıyla HepsiJet, Kargoist, Kolay Gelsin ve Kargomsende takip ediyor.
Ayrıca köklü kargo şirketlerinin aksine, yeni nesil kargo şirketleri daha çok genç nesilin bulunduğu LinkedIn ve Instagram’da popüler. Yeni nesil kargo firmaları en fazla takipçiye LinkedIn’de sahip. LinkedIn’i sıras ıyla Instagram, Twitter ve Facebook takip ediyor. Sendeo, Instagram’da en fazla takipçiye sahipken Facebook’ta da en fazla takipçiye sahip olan firma. Twitter’da da Kargoist fenomen olurken HepsiJet ise LinkedIn’de en fazla takipçiye sahip.
We Are Social’ın son verilerine göre dünya genelinde 1 milyar aylık aktif kullanıcı sayısını aşan TikTok’ta ise Türkiye’den 26,5 milyon kullanıcı bulunuyor. Dünya genelinde popüler sosyal medya platformlarından bir tanesi olan TikTok’ta hem yeni nesil hem de köklü kargo şirketlerinin resmi hesapları bulunmuyor.
ChatGPT’ye göre firmalar sosyal medyada olmalı
Yapay zekâ sohbet robotu ChatGPT’ye “Kargo şirketleri sosyal medyada olmalı mı?” sorusunu yönelten kar gotakip.me şu yanıtı aldı: “Evet, kargo şirketleri sosyal medyada olmalıdır. Bugünün dünyasında, sosyal medya, birçok işletme için müşteri hizmetleri ve pazarlama faaliyetlerinin önemli bir parçasıdır. Kargo şirketleri de müşterileri ile iletişim kurmak, o nların sorularını yanıtlamak, hizmetleri hakkında bilgi vermek ve müşteri memnuniyetini artırmak için sosyal medyayı kullanabilirler. Sosyal medya ayrıca kargo şirketlerinin müşterilerinin geri bildirimlerini almasına ve bu geri bildirimleri dikkate alarak hizmet kalitesini artırmasına da yardımcı olabilir. Ayrıca, kampanyalarını, indirimlerini ve özel tekliflerini sosyal medya aracılığıyla duyurarak müşterilerine avantajlar sağlayabilirler.”