Türkiye’nin ilk kadın Sümeroloğu Muazzez İlmiye Çığ hayatını kaybetti | Son 24 saatin gündemi
Sümeroloji alanında dünya çapında tanınan bilim insanı ve akademisyen Muazzez İlmiye Çığ, 110 yaşında yaşamını yitirdi. 1914 doğumlu olan Çığ, Mersin’in Mezitli ilçesindeki özel bir hastanede tedavi görüyordu. Son günlerinde yoğun bakımda bulunan Çığ, doktorların tüm müdahalesine rağmen hayata veda etti.
Kaynak Yayınları, sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada, “Son Sümer Kraliçesi, değerli yazarımız Muazzez İlmiye Çığ’ı kaybettik” ifadelerini kullandı.
Muazzez İlmiye Çığ kimdir?
Muazzez İlmiye Çığ, 20 Haziran 1914’te Bursa’da dünyaya geldi. Eğitim hayatına Bursa Kız Muallim Mektebi’nde başlayan Çığ, 1931’de ilkokul öğretmeni olarak mezun oldu. Öğretmenlik yaptığı yıllarda, arkeolojiye olan ilgisi arttı ve 1936’da Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Hititoloji Bölümü’ne kaydoldu. 1940 yılında bu bölümden mezun olduktan sonra, Antik Şark Eserleri Müzesi’nde çalışmaya başladı ve burada, çivi yazılı tabletlerin tercüme edilmemiş koleksiyonları üzerinde uzun yıllar araştırmalar yaptı.
1960 yılında Heidelberg Üniversitesi’nde altı ay süreyle eğitim gören Çığ, 1965’te Roma’da açılan Hitit sergisini Londra’ya taşıdı. 1972’de emekli olduktan sonra bir süre yurtdışında yaşamaya devam etti. 1988’de Philadelphia’da düzenlenen Asuroloji Kongresi’ne katıldı ve aynı yıl, ünlü araştırmacı Prof. Kramer’in History Begins at Sumer adlı eserini Türkçeye çevirerek, “Tarih Sumer’de Başlar” adıyla yayımlattı.
Çığ, Sümer ve Asur uygarlıkları üzerine yaptığı derinlemesine çalışmalarla tanınırken, aynı zamanda Türkiye’de kadın haklarının savunucusu olarak da önemli bir yere sahiptir.
Özlem Gürses: “Yalaka olmayana muhalif gazeteci diyorlar!”
Geleneksel medyanın ağırbaşlı temposundan dijital dünyanın dinamizmine uzanan bir kariyer Gazeteci Özlem Gürses’inki… Televizyon ekranlarında yıllar boyu edindiği tecrübeyi şimdilerde YouTube’da farklı bir formatla bütünleştirerek her hafta milyonlarca izleyiciye ulaşan Gürses, Medya Takip Merkezi’nin Marketing Türkiye için hazırladığı “YouTube Rating Report” endeksine göre de en çok izlenen, en çok abonesi olan kadın gazetecilerden… İki medya dünyası arasındaki farkları; değişen ve dönüşen gazeteciliği konuşmak için bir araya geldiğimiz Gürses, “Muhalif gazeteci lafına acayip sinir oluyorum. Bu iktidarın buluşu. Kendilerinin basın açıklaması okur gibi konuşan ekran yüzlerine ‘yalaka’ denilmesin diye gerçek gazetecilere ‘muhalif’ dediler” diyor.
Söyleşinin tamamını okumak için TIKLAYIN!
Türkiye’de 4 milyon “Ev Genci” var!
Bugün dünyada milyonlarca genç, yaşamlarının en verimli dönemlerinde ne eğitimlerini sürdürüyor ne de istihdama karışıyor. Ölçeği küçültüp Türkiye özelinde rakamlara baktığımızda ise hayli sarsıcı bir tablo çıkıyor karşımıza. Türkiye’de 15-29 yaş aralığındaki her 3 gençten biri ev genci konumunda… Peki, toplumun gözünde çoğu zaman görünmeyen, ama geleceğin şekillenmesinde önemli bir rol oynayan bu gençler neler hissediyor? Hayalleri neler? Hayatlarını nasıl idame ettiriyorlar ve dahası sahip oldukları imkanlar ihtiyaçlarını karşılayabiliyor mu? Marketing Türkiye adına Sia Insgiht’ın gerçekleştirdiği “Ev Genci Araştırması” karanlıkta kalan 4 milyon gencin dünyasını gün yüzüne çıkarıyor…
Araştırmanın tamamını incelemek için TIKLAYIN!
Enflasyon Günlükleri: Pahalı olan daha mı iyi?
Tüketicilerin “yüksek fiyat = yüksek kalite” algısı, satın alma kararlarında önemli bir rol oynuyor. Ancak bu tercih sadece maddi değil, aynı zamanda duygusal bir yolculuğu da beraberinde getiriyor. Twentify’ın yapay zeka destekli platformu Quals.ai ile yürüttüğü araştırma, kalite, dayanıklılık ve güven arayışının, finansal tereddüt ve beklentilerle nasıl iç içe geçtiğini gözler önüne seriyor.
Araştırmanın tamamını incelemek için TIKLAYIN!
Z kuşağı nasıl bir çalışma ortamı istiyor?
Uluslararası İşletme Okulları Birliği’nin (CEMS) yeni bir araştırmasına göre, iş hayatında katılımı her geçen gün artan genç çalışanlar, çağımız iş dinamiklerini yeniden tanımlıyor. Türkiye’den Koç Üniversitesi İşletme Enstitüsü’nün de aralarında bulunduğu dünyanın en iyi 33 işletme okulunun üye olduğu CEMS’in yeni araştırması, genç profesyonellerin şunlara önem verdiğini gösteriyor: Esnek çalışma saatleri, kurum kültürü, değer görülen bir ortamda çalışmak.
Araştırmanın tamamını incelemek için TIKLAYIN!