Türkiye’nin İlk Phygital Deneyim Zirvesi: XCO’20 Online
Marketing Türkiye’nin müşteri deneyimini tasarlamak, yönetmek ve nasıl doğru kullanılacağı konusunda vizyon yaratmak amacıyla beşinci kez gerçekleştireceği Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’20 koronavirüs salgını sebebiyle 8 Mayıs’ta online olarak gerçekleşecek. Türkiye’nin İlk Phygital Deneyim Zirvesi özelliğine de sahip olacak XCO’20’nin ana teması: “Yeni normal ve müşteri deneyimi” olacak. SAS Türkiye Sponsorluğunda gerçekleştirilecek zirvede UX’ten (User Experience) CX’e (Customer Experience) kadar deneyimin tüm alanlarındaki en son gelişmeler derinlemesine ele alınacak.
Türkiye’de UX ve CX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’20 dünyadan ve ülkemizden önemli isim ve markaları beşinci kez bir araya getirecek. Marketing Türkiye’nin öncülüğünde düzenlenen ve Userspots’un içerik tasarımına katkıda bulunduğu XCO’20, pandemi sebebiyle iki farklı organizasyonla gerçekleşecek. Mayıs ayında düzenlenmesi planlanan etkinliğin fiziksel bölümünü Ekim ayına ertelerken karantina günlerinde çok daha önemli hale gelen deneyim konusuysa 8 Mayıs’ta gerçekleşecek online bir konferansa taşındı. Türkiye’nin İlk Phygital Deneyim Zirvesi özelliğine de sahip olacak XCO’20’nin ana teması: “Yeni normal ve müşteri deneyimi” olacak. Bu yıl da ilham veren sunumların yapılacağı zirvenin sonunda gerçekleştirilecek olan A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile birçok kategoride Koronavirüs salgınında “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.
Yeni Normal’in Deneyim Trendleri
“Deneyim” pazarlama profesyonelleri tarafından derinlemesine araştırılıyor, anlamlandırılıyor. Bütünleşik pazarlamanın lider dergisi Marketing Türkiye yükselen bu disiplini Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO ile keşfedilir kılıyor. İlki Salt Galata’da, ikincisi Kemer Country Club Orman Evi’nde, son ikisi ise Yapı Kredi bomontiada’da ilgilileriyle buluşan XCO’20’de zengin bir konferans deneyimi yaşatılacak. 8 Mayıs Cuma günü Phygital olarak gerçekleşecek zirvede Userspots tarafından hazırlanan “Yeni Normal’in Deneyim Trendleri” raporu salgını ve bu süreçte ortaya çıkan krizin kullanıcı deneyimine olan etkilerini adım adım incelendiği Covid-19 Rapor’u da tüm detaylarıyla açıklanacak. Raporda salgınını Türkiye’de ve dünyadaki etkileri, salgının nasıl bir süreçle ilerlediği, markalar ve tüketicileri yakın gelecekte bekleyen fırsatların neler olduğu gözler önüne serilecek.
Değişen tüketici beklentileri bu zirvede
8 Mayıs Cuma günü “Yeni Normal ve Müşteri Deneyimi” ana temasıyla katılımcılarla buluşacak olan zirvenin ilk yarısında CX (Customer Experience), ikinci yarısında ise UX (User Experience) tüm yönleriyle ele alınacak. Müşteri Deneyimi’ne (CX) odaklanılacak günün ilk yarısında “Pandemi Döneminde İnsan ve Deneyim” temasından yola çıkarak müşteri deneyimi konusunda tüm yönler detaylı olarak ele alınacak. Müşteri talepleri ne yöne evriliyor? Müşterinin ve servislerin tamamen dijitalleştiği dünyada sektörünüzün ve kurumunuzun geleceği nasıl? Hangi temas noktasında neyi düzeltmemiz gerekiyor? Sürtünmesiz ve kesintisiz bir deneyim sunmak için hangi süreçleri, ne yönde geliştirmeliyiz? İnovasyon alanlarımızı nasıl belirlemeliyiz? Hangi ölçüm yöntemlerini kullanacağız? Yaptığımız yatırımın geri dönüşünü nasıl ölçeceğiz? gibi sorular etkinliğin ilk yarısında yanıt bulacak.
Günün ikinci yarısında ise Kullanıcı Deneyimi (UX) alanında “What’s Next?” sorununa yanıt arayarak Covid-19 sürecinin etkilerini dünyadaki örneklerle detaylı olarak ele alınacak. COVID-19 trendleri neler? İnsan davranışındaki değişikliklerin bir sonucu olarak kullanıcıların beklentileri nasıl değişiyor? Geleceğe dönük, sürdürülebilir tasarım projeleri ve mutlu kullanıcılar oluşturmak için nelere odaklanmalıyız? İş yapış şekilleri ve çalışan deneyimi nasıl değişiyor? Gibi sorulara günün ikinci yarısında yanıt aranacak.
Benzersiz konferans deneyimi XCO’20’de
Etkili sunumlarla, salgınla birlikte değişen tüketim alışkanlıkları ve markaların bu süreçte gerçekleştirdiği en iyi müşteri deneyim projelerinin paylaşılacağı zirvede katılımcıları yepyeni bir konferans deneyimi yaşatılacak. Deloitte Digital Lideri Hakan Göl, Turkcell Müşteri Deneyimi Direktörü Sinem Yüksel, FutureBright Araştırma Kurucu Ortağı Akan Abdula ve SAS Türkiye ve Orta Asya Müşteri Danışmanlığı Ülke Müdürü Altan Atabarut’un konuşmacı olarak yer alacağı etkinlikte alanında uzman isimler birikimlerini katılımcılarla paylaşacak.
XCO 2020’de hangi sorulara yanıt aranacak?
Salgınla birlikte hayatlarımızı online olarak devam ettirmeyi benimsedik ve bu yeni dünyanın taleplerine göre ilerliyoruz. Peki, bu süreçte müşteri ve kullanıcı deneyiminde neler oluyor? İçinde bulunduğumuz karantina günlerinde müşterilerimize deneyimi nasıl yaşatacağız? “Deneyimi tasarlayan ve yöneten platformlar satın alma süreci ve satış noktası tasarımında mükemmelliğe nasıl ulaşıyor?”, “İyi bir deneyim tasarımı yaratmanın sırları neler?” gibi sorular zirvede derinlikli yanıtlarını bulacak.