Türkiye’nin “İyi Yaşam Markaları” ödüllerine kavuşuyor
Küresel markalar topluluğu Sustainable Brands İstanbul için Nielsen tarafından bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen ve Türk tüketicisinin yaşam tarzına, tüketim alışkanlıklarına odaklanan Good Life / İyi Yaşam Araştırması saha çalışmaları tamamlandı. Tüketiciler tarafından seçilen “İyi Yaşam Markaları”, Marketing Türkiye iş birliğiyle 9 Nisan’da Fairmont Quasar Otel’de düzenlenecek görkemli bir ödül töreniyle ödüllerine kavuşacak.
Türk tüketicisinin yaşam tarzına, tüketim alışkanlıkları ve satın alım davranışlarına, iyi yaşamı yeniden tanımlayan ve şekillendiren değerlerine odaklanan Good Life/İyi Yaşam Araştırması’nın sonuçları bu yıl 9 Nisan’da açıklanacak.
Sustainable Brands İstanbul için Nielsen Türkiye tarafından bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen araştırma sonucunda belirlenen “İyi Yaşam” Markaları ödüllerini, Marketing Türkiye iş birliğiyle 9 Nisan Perşembe günü Fairmont Quasar Otel’de gerçekleşecek törenle teslim alacak.
Araştırma 20 kategoride gerçekleştirildi
Tüketici açısından yaşamına değer katan, iyi yaşamla bağlantılı olan markaları öne çıkarmayı amaçlayan Good Life/İyi Yaşam Araştırması’nda tüketicilere pek çok sektör özelinde “Yaşamınıza değer katan, sizin ve çocuklarınızın iyi yaşamını, geleceğini, sağlığını ve mutluluğunu en çok düşünen firma ya da marka hangisi?” sorusunun yöneltiliyor. Araştırma bu yıl Otomotiv, Hazır Giyim, Tatlı & Tuzlu Atıştırmalık, Süt ve Süt Ürünleri, Saç Bakım Ürünleri, Çamaşır Deterjanı ve Ev Temizlik Ürünleri, Teknoloji, Beyaz Eşya, Telekomünikasyon (Telefon, İnternet, TV yayın vb…), Sağlık, Alkolsüz Sıcak/Soğuk İçecek (su, meyvesuyu, meşrubat, çay, kahve vb…), Süpermarket, Banka, Küçük Ev Aletleri, Cilt Bakım Ürünleri, Mobil Aplikasyon, Online Alışveriş, Havayolu ve Sigorta’ya kadar uzanan 20 kategoride gerçekleştirildi.
İşte Good Life / İyi Yaşam Araştırması’nda sektör bazında ilk üçte yer alan markalar*
- *Liste alfabetik olarak sıralanmıştır. Kazanan markalar 9 Nisan’da Fairmont Quasar Otel’de düzenlenecek törende açıklanacak.
- **Kimi kategorilerde eşit puana sahip markalar bulunmaktadır.
Tuzlu Atıştırmalık
- ETİ
- Torku
- Ülker
Tatlı Atıştırmalık Kategorisi
- ETİ
- Torku
- Ülker
Süt ve Süt Ürünleri Kategorisi
- Pınar
- Sütaş
- Torku
Saç Bakım Kategorisi
- Elidor
- Hacı Şakir
- Pantene
Ev Bakım Kategorisi
- Ariel
- Domestos
- Omo
Beyaz Eşya Kategorisi
- Arçelik
- Bosch
- Samsung
Telekomünikasyon Kategorisi
- Turkcell
- Türk Telekom
- Vodafone
Sağlık Kategorisi
- Acıbadem Sağlık Grubu
- Eczacıbaşı Sağlık Hizmetleri
- Medical Park Hastaneler Grubu
Alkolsüz İçecek Kategorisi**
- Coca-Cola
- Çaykur
- Erikli
- Pınar
Perakende Kategorisi
- BİM
- CarrefourSA
- Migros
Banka Kategorisi**
- Akbank
- Garanti BBVA
- Türkiye İş Bankası
- Ziraat Bankası
Küçük Ev Aletleri Kategorisi
- Arçelik
- Beko
- Bosch
Cilt Bakım Kategorisi
- Arko
- Dove
- Nivea
Hazır Giyim Kategorisi**
- adidas
- Koton
- LC Waikiki
- Mavi
E-Ticaret Kategorisi**
- GittiGidiyor
- Hepsiburada
- Sahibinden
- Trendyol
Sigorta Kategorisi
- Aksigorta
- Anadolu Sigorta
- Güneş Sigorta
Teknoloji Kategorisi
- Apple
- Huawei
- Samsung
Havayolu Kategorisi
- AnadoluJet
- Pegasus Hava Yolları
- Türk Hava Yolları
Otomotiv Kategorisi**
- BMW
- Ford
- Mercedes
- Toyota
Metodoloji
Küresel markalar topluluğu Sustainable Brands İstanbul için Nielsen tarafından bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen Good Life / İyi Yaşam Araştırması Türkiye kent nüfusunu temsil eden NUTS 1 bölgelerindeki 12 şehirde gerçekleştirildi. 15-60 yaş arası, A, B, C1 ve C2 SES grubundaki Kadın ve Erkek 1.217 kişinin katıldığı çalışma yüz yüze görüşülerek gerçekleştirildi.