
Türkiye’nin küçük ev aletleri haritası…
Marketing Türkiye ve Versuni Türkiye’nin (Philips Küçük Ev Aletleri) iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Küçük Ev Aletleri Araştırması”, Türk tüketicisinin küçük ev aletlerine dair tercihlerini, yenileme alışkanlıklarını ve inovasyon beklentilerini kapsamlı verilerle analiz etti. Her ay Marketing Türkiye’de yer alacak farklı bir bölümle pazara ışık tutacak olan araştırmanın ilk raporu sektördeki genel eğilimlere odaklanıyor…
Modern yaşamın yoğun temposunda, küçük ev aletleri adeta hayat kurtarıcı bir rol üstleniyor. Hızlı ve pratik çözümler sunarak zaman kazandıran “evin küçük devleri” özellikle çalışanların vazgeçilmez yardımcıları haline gelmiş durumda. Sabah kahvesi için espresso makineleri, mutfakta yaratıcılığı destekleyen blender ve mikserler, temizlikte kusursuz sonuçlar sunan robot süpürgeler… Her biri, günlük işleri kolaylaştırırken yaşam kalitesini artırıyor. Pek çok kategoriye göre büyüme eğiliminde olan ve özellikle beyaz yakalıların alım iştahının oldukça yüksek olduğu bu kategorideki kimi ürünler, statü simgesi olarak dahi konumlanabiliyor. Peki, küçük ev aletlerinde tüketici en çok hangi kanallardan alışveriş yapıyor? Alışveriş alışkanlıkları neye göre şekilleniyor? Yanıtlar, Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye ve Versuni Türkiye’nin (Philips Küçük Ev Aletleri) iş birliğiyle yürüttüğü Küçük Ev Aletleri araştırmasından geliyor…
Araştırma tüketicilerin satın alma süreçlerinde kalite, performans ve dayanıklılığı önceliklendirdiğini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 76,7’si cihazlarını yalnızca bozulduğunda yenilerken, yüzde 65,4’ü önümüzdeki bir yıl içinde yeni bir cihaz almayı veya mevcut cihazlarını yenilemeyi planlıyor. Online alışveriş siteleri, yüzde 75,9’luk oranla bilgi edinmede en çok tercih edilen kanal olurken, tüketicilerin inovasyon beklentileri robot süpürge ve dikey süpürge gibi ürünlere odaklanıyor.
Küçük ev aletlerinde yenilik zamanı!

Araştırma kapsamında ilk olarak katılımcıların küçük ev aletleri alışkanlıkları mercek altına alındı. “En son ne zaman bir küçük ev aleti aldınız?” sorusuna 6 ay-1 yıl arası diyenlerin oranı yüzde 36,8, son 6 ay içinde yanıtını verenlerin oranı yüzde 26,9, 1-2 yıl arası diyenlerin oranı yüzde 23,7 ve 2-5 yıl arası diyenlerin oranı ise yüzde 7,7 oldu. “Önümüzdeki 1 yıl içerisinde yeni bir küçük ev aleti almayı ya da var olan cihazınızı yenilemeyi düşünüyor musunuz?” sorusuna ise yüzde 65,4 evet, yüzde 34,6 hayır dedi.
Bozulmadan yenisi alınmaz!

Araştırmaya göre bir küçük ev aleti bozulmadan yenisini alma yaklaşımı pek de yaygın değil. Öyle ki “Evinizdeki küçük ev aletlerini ne zaman yenilersiniz?” sorusuna katılımcıların yüzde 76,7 gibi büyük bir bölümü “bozulduğunda” yanıtını verdi. Bir üst modeli çıktığında yenileyeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 16,2, “güvendiğim biri yeni modeli önerdiğinde” diyenlerin oranı ise yüzde 5,1 olarak araştırmaya yansıdı. Katılımcıların yüzde 2,1’i ise taşındığı vakit küçük ev aletini yenileyeceğini belirtti.
Süpürge candır!

Islak ve kuru temizleme teknolojileri ile yeni nesil temizleme çözümleri sunan süpürge kategorisi en çok inovasyon ve performans beklenen kategori olarak araştırmaya yansıyor. Katılımcılara sorulan “En çok hangi küçük ev aletini kullanmayı daha çok seviyorsunuz?” sorusuna yüzde 24,8’i blender, mikser, mutfak robotu gibi yemek hazırlama gereçlerini sevdiğini belirtti. Süpürge diyenlerin oranı yüzde 24,4, robot süpürge diyenlerin oranı ise 15,7 olarak araştırmaya yansıdı. Diğer sonuçlar ise şöyle oldu: Çay makinesi (yüzde 14,4), airfryer (yüzde 9,7), ütü (yüzde 5,9) espresso makinesi (yüzde 5,2).
“Önümüzdeki dönemde en çok hangi küçük ev aletleri kategorisinde yeni inovasyonlar, teknolojiler bekliyorsunuz?” sorusunun yanıtları ise şöyle oldu:
Robot süpürge (yüzde 32,9), dik süpürge (yüzde 25,9), ütü (yüzde 15,4), airfryer, (yüzde 9,8) filtre kahve makinesi (yüzde 7,2), Türk kahvesi makinesi (yüzde 6,3), espresso kahve makinesi (yüzde 2,5).
En önemli araştırma kanalı online
Küçük ev aletleri alınmadan önce kuşkusuz kapsamlı bir araştırma ve karar verme sürecinden geçiliyor. “Yeni bir ürün alacağınızda hangi kanallardan araştırıyorsunuz?” diye sorulan çalışmada katılımcıların yüzde 75,9’u online alışveriş siteler yanıtını verdi. Sosyal medya diyenlerin oranı yüzde 51,6, markanın web sitesi diyenlerin oranı yüzde 39,8, forumlar yanıtını verenlerin oranı yüzde 9,5 ve tanıdıklar/çevre diyenlerin oranı da 3,4 olarak kaydedildi. “Yeni bir ürünü nereden almayı tercih edersiniz?” sorusunda ise dengeli bir dağılım ortaya çıktı. Katılımcıların yüzde 50,1 online kanalları tercih ettiğini belirtirken yüzde 49,9’u da satış noktasına giderek alışveriş yaptığını söylüyor.
Kalite, performans, dayanıklılık…
Satın alma tercihlerini etkileyen pek çok unsur bulunsa da araştırmaya göre en öne çıkan başlıklar sırasıyla kalite, performans, dayanıklılık, fiyat, marka ve tasarım oluyor. “Satın alma kararınızda hangi faktörler ne derece etkilidir” sorusu yöneltilen katılımcıların yüzde 94,8’i kalite, yüzde 94,5’i performans, yüzde 93,6’sı dayanıklılık, yüzde 92,1’i fiyat, yüzde 84,9’u marka ve yüzde 81,9’u da tasarımın satın alma kararlarında belirleyici olduğunu söylüyor.
Öte yandan ürünlerin sürdürülebilir ve çevre dostu olması da alışveriş kararlarında etkili bir parametre.

“Türkiye’nin kalbine dokunuyoruz”

Versuni Türkiye Pazarlama Direktörü
“Türkiye’nin 1 numaralı küçük ev aletleri markası olarak, evleri yuvaya dönüştürme misyonumuzla her gün daha fazla tüketicinin hayatına dokunuyoruz. Araştırma verileri de gösteriyor ki, Türk tüketicisi kaliteye, performansa ve dayanıklılığa büyük önem veriyor. Biz de bu beklentileri yakından takip ediyor, ürün geliştirme ve iletişim stratejilerimize adapte ediyoruz.”