TV’de reklam yatırımları kan kaybediyor
Nar Ajans’ın, reytinglerin ölçümlenemediği süreçte televizyondaki reklamlara yönelik yaptığı aylık araştırma, ekrandaki reklamlarda yaşanan düşüşün devam ettiğini gösterdi. 2011 yılının Şubat ayında ekranda yayınlanan reklamlar toplamda 2 bin 385 saati geçerken, 2012 yılının Şubat ayında bu sürenin bin 970 saatte kaldığı belirlendi. Ekrandaki 29 kanalı kapsayan inceleme, geçtiğimiz Şubat ayında firmaların televizyona verdikleri spot sayısının bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 20’ye varan bir oranda düştüğünü de ortaya çıkardı.
Şubat’ta zirveye gıda sektörü yükseldi
Nar Ajans, her ay düzenli olarak yaptığı ve televizyonda yayınlanan reklamlar içinde ilk beş sırayı oluşturan sektörlerin belirlendiği incelemede, geçtiğimiz Şubat ayında ekranda en çok reklamı toplam 352 saat süreyle gıda sektörünün verdiği ortaya çıktı. Eti toplam 33 saat ile sektörde ilk sırada bulunurken, Ülker ve Sütaş yayınlanan reklam sıralamasında ikinci ve üçüncülüğü aldı. İletişim sektörü 338 saati aşan reklam süresiyle ikinci sırayı alırken, sektörün ilk sırasında Turkcell 123 saati geçen süreyle yer aldığı görüldü. Vodafone ve Avea sektörün ilk üç sırasını oluşturan diğer firmalar oldular. Aynı araştırma verilerine göre, geçtiğimiz ay ekranda yayınlanan reklamlar içinde sektör bazında üçüncü sırada, toplam 242 saat ile yayıncılık sektörü yer alırken, CNBC-e toplam 43 saatle birinci sırayı aldı. Melpa ikinci, gazete HaberTürk’de üçüncü oldu.
Elidor sektör birincisi
Nar Ajans araştırmasında, kozmetik ve kişisel bakım sektörü, yayınlanan toplam 220 saat reklamla dördüncü sırayı alırken, Elidor 14 saat reklam vererek Şubat ayını sektöründe birinci sırada tamamladı. Colgade ve İpana en çok reklamı yayınlanan diğer markalar oldu. Finans sektörü yayınlanan toplam 173 saatle beşinci sırayı aldı. Sektör içinde ilk sırayı Finansbank 21 saati bulan süreyle yer alırken, ikinci sırada Garanti Bankası, üçüncü sırada ise İş Bankası bulunuyor.
Güncel Haberler