Twitter fake hesapların anlaşılması için ince ayar çekti
Twitter bir süredir yeni bir düzene geçişin sancılarını çekiyor. Yıllardır onaylanmış hesapları ayırt etmek için kullanılan mavi tiki satın almayı mümkün kılan sosyal medya devi, bu hamlesiyle güven kaybetmiş ve tepki çekmişti ancak şimdi hesapları doğrulamak için farklı yöntemler kullanmaya başladı. Önce onaylanmış hesaplara altın tik getiren uygulama bu hesapların profil fotoğrafını yuvarlak formattan kare formata çevirdi. Ayrıca fake hesapları ayırt etmek için tipografilerde de ince ayar yapmaya başladı…
Mevcut güncellemeler her ne kadar gerçek ve fake hesapların ayırt edilmesinde etkin bir rol oynasa da bu değişikliklerin dağınıklık yarattığından şikayet eden önemli bir kitle var.
Belki de Twitter bu eleştiriler sonucunda yayınladığı son güncellemede belli belirsiz bir değişikliğe imza attı. Yazılım mühendisi Molly White gibi dikkatli kullanıcıların paylaştığı detaylara göre Twitter, fake hesapların kullanıcı adlarında değişik bir tipografiye yer veriyor. Bu değişiklik şimdilik sadece web sürümünde görülebiliyor.
Tipografik değişikliklerde l harfine serif (kuyruk) eklenmiş olması ve sıfırın ise “ø” sembolüne dönüştüğü dikkat çekiyor.
Son model sosyal medya trendleri
Kepios, Ekim 2022’de dünya çapında 4,74 milyar sosyal medya kullanıcısı olduğunu açıkladı. Yani geçtiğimiz yıldan bu yana 190 milyon insan daha sosyal medya evrenine katıldı ve global olarak 13 yaş üstü nüfusun yaklaşık yüzde 75’i sosyal medya kullanıyor. Hootsuite’e göre temelde hala sosyalleşmek ve boş zamanları doldurmak için kullanılsa da sosyal medya platformlarının ticari gücü katlanarak artıyor. Zira markalar için bir satış kapısı olan sosyal medya influencer’lar ve içerik üreticileri için de önemli bir gelir kapısı artık. Sözün özü sosyal medya taşıdığı potansiyelle pazarlamacılar için artık tam bir harikalar diyarı. 2023’te bu devasa pazara yön verecek trendleri sizler için derledik…