Tüketicinin dijital gündemi belli oldu
Son birkaç yıldır işletmeler, pandemi koşullarına ve sürekli değişen tüketici davranışlarına uyum sağlamak için çalışma yöntemlerinde değişikliğe gidiyor. Elbette tüketicinin bir nevi “içini döktüğü” Twitter, bu sürecin önemli bir noktasında yer alıyor. Tüketici konusunda pek çok veri ve içgörüye sahip olan platform ilk kez teknoloji, finans, spor, gıda gibi çeşitli sektörlerle ilgili şaşırtıcı veriler ve uzman analizleri içeren Birdseye Raporunu yayınladı.
Twitter Resmi Ortakları tarafından hazırlanan ve küresel Twitter sohbetlerine dayanan Birdseye Raporu, en önemli tüketici trendlerini vurgulayarak markaların önümüzdeki yıl için fırsatları belirlemesine yardımcı olmayı amaçlıyor. Tüketicinin Twitter gündeminde neler olduğuna dair bir içgörü sunan rapora göre 2021’in gündeminde Web3 ve beraberinde gelen yenilikler bulunuyor. Üstelik 2022 de bu konularda geri kalmayacak gibi görünüyor.
Teknolojiyle ilgili bazı önemli noktalar
- Dijital Etik, Siber Bireysellik ve Metaverse: 2021 bizim için teknolojide yeni bir çağın kapılarını araladığımız bir yıl oldu. Dijital etik, siber bireysellik ve metaverse konuları geçtiğimiz yıl Twitter’daki teknoloji sohbetine hakimdi. Bu konular ayrıca, 2022’de izlenmesi gereken önemli trendler arasında yer alıyor.
- Dijital Etik: 2021’de sürdürülebilirlik ve yapay zeka eğilimi gibi konulara dayalı olarak dijital etikle ilgili konuşmalarda yüzde 32 büyüme oldu
- Web3: Web3 ile ilgili konuşmalar 2021’de yüzde 1.869 arttı. Sohbetin itici güçleri arasında NFT’ler (yüzde 8,8 bin büyüme) ve kripto para birimleri (yüzde 534 büyüme) var.
- Metaverse: 2021’de metaverse ile ilgili Twitter sohbetlerinde bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 19,425 büyüme oldu. Konuşmaları güçlendirici konular arasında sanal gayrimenkul (yüzde 483 büyüme) ve immersive teknoloji (yüzde 62 büyüme) yer alıyor.
Dijital vatandaşlığın kuralları yeniden yazılıyor
Güçlü teknoloji bir zamanlar yalnızca en büyük işletmeler tarafından erişilebilecek durumdaydı. Artık o teknoloji ve o güç tüketicilerin elinde. Bağlantı, yaratma ve topluluk önündeki engeller kalktı ve markalar artık kapı bekçisi değil, iş birlikçi konumunda. 2022 ve sonrasında her şirket bir teknoloji şirketi olacak ve her müşteri kendi benzersiz dijital yaşamının yazarı konumuna gelecek.
Bu yeni paradigmada insanlar dijital vatandaşlığın kurallarını yeniden yazıyor, sanal ve somut arasındaki çizgiyi bulanıklaştırıyor ve daha küratörlü, kapsayıcı ve kişiselleştirilmiş bir kültürü yeniden tasavvur ediyor. Yeni ve daha iyi bir dünya icat ederken, kolaylaştırmak, hızlandırmak ve ortak olarak katılmak için teknoloji ve teknoloji markalarına bakıyorlar. Bu beklentileri karşılamak için teknoloji markalarının sayısız kanalda müşteri duyarlılığından faydalanması ve gerçek zamanlı olarak kusursuz, birleşik bir deneyim sunması veya daha çevik rakiplerin gerisinde kalma riskini alması gerekiyor.
Sohbeti güçlendirici noktalar
Twitter’da özellikle teknoloji söz konusu olduğunda sohbetin illa ki bir noktasında yer alan, yazılanların bir şekilde etrafında dönüp dolaştığı birtakım konular mevcut. Rapora göre, aşağıdaki dört ana mesele teknoloji alanındaki sohbetleri yönlendiriyor:
- Teknolojide sürdürülebilirlik ile ilgili konuşmalar +%51
- Veri şeffaflığı ve rıza ile ilgili konuşmalar +%39
- Teknolojide karbon nötrlüğü ile ilgili konuşmalar +%192
- Önyargı ve etikle ilgili konuşmalar +%25
Tüm bunlar markalar için ne anlama geliyor?
Değerlerinizi ve kişiliğinizi paylaşın
Kim olduğunuz ve nasıl çalıştığınız, tüketicileriniz için ürününüz veya hizmetiniz kadar önemlidir. Teknoloji markalarının farklı bir bakış açısını paylaşması, önemli konularda net bir duruş sergilemesi ve şeffaflıkla hareket etmesi gerekiyor. Müşterileriniz sizi ortak olarak gördükleri için sizi tanımak ve en çok kullandıkları ve güvendikleri kanallardan sizinle doğrudan konuşmak istiyor.
Birleştirici olun
Bireysel müşteriler dijital ekosistemleri düzenlerken, önceden onları birbirine bağlayan deneyimler giderek daha fazla parçalanıyor. Birleştirici markalar, hem kişisel hem de kolektif bir deneyimi iyileştirmek için bu parçalanmış bakış açılarını farklı platformlar ve topluluklar arasında sentezler. O noktaya ulaşmak için yapay zeka marka kimliğinizin temel bir parçası olmalıdır; böylece sayısız veriye kaynak sağlayabilir, paylaşılan içgörüleri elde edebilir ve birleştirmek için harekete geçebilirsiniz.
Dijital kırılımın üstünden köprüyü kurun
Teknoloji, yaratıcılığın yeni modlarını ve etki yaratma yeteneğini doğrudan üreticilerin ve fark yaratanların ellerine verir. Ancak bu önemli sesleri yükseltecek platformlar ve dijital güvenlik arasında hala bir boşluk var. Müşterilerinize, onların hedeflerini ve hayallerini anladığınızı, bunlara ulaşmaları için gerekli araçları sağlayarak gösterin.
Twitter’a göre, trendleri yakalamak için markalar ne yapmalı?
- Sürükleyici dijital deneyimler yaratın
- Metaverse’de bulunun
- Tükenmişliğe dikkat edin
- Daha modüler, özelleştirilebilir ve abonelik tabanlı teklifler
- Markanızı kişiselleştirin
- Dijital altyapı oluşturun
- Dürüst müşteri katılımı ile proaktif olun
- İyiliği güçlendirmek için araçlarla yenilik yapın
- Verinin ötesindeki insanı görün