Twitter profilleri satışta: 5.4 milyon kullanıcının verisi için 30 bin dolar isteniyor | Son 24 saatin gündemi
Tinder, kadınların güvenliği için güncellemeye gidiyor
Popüler online dating uygulamalarından Tinder, artık önceliğinin kadınların güvenliği olduğunu ve bu doğrultuda uygulamanın güncelleneceğini duyurdu. Tinder, ev içi şiddetle mücadele alanında faaliyet gösteren No More isimli kuruluşla birlikte çalışacak.
Tinder’ın ilk kadın yönetim kurulu başkanı Renate Nyborg göreve getirildiği Eylül 2021’den bu yana firmadaki kadın çalışanların sayısının yüzde 30 arttığını belirtti ve BBC’ye yaptığı açıklamada, “Güvenlikle ilgili çalışmalarımız asla son bulmayacak. Kadınlara yönelik şiddeti engellemek amacıyla firmalarında daha çok kadın çalışana yer vermeye başladık. Bir şeyin önemli olduğunu bilmek ile bunu hissetmek arasında bir fark olduğunu düşünüyorum. Her kadın gibi ben de yaşamak istemediğim ama başıma gelen her deneyimi bir bir sayabilirim. Bu, insanların size nasıl hitap ettiğinden, iş yerinizde size nasıl davrandıklarına, insanlarla aktif şekilde çıkmaya başladığınızda başınıza nelerin gelebileceğine dek uzanıyor” dedi. Tinder’ın girişimleri bazı sivil toplum kuruluşları tarafından zayıf bulunsa da bazı organizasyonlar ise bu çalışmaları destekliyor. No More ile yapılan ortaklığın bir parçası olarak Tinder çalışanlarına da eğitimler verilecek.
Avrupa’nın en çok oyun yatırımı alan ülkesi Türkiye oldu!
2022’nin ilk altı ayı için yayınlanan bir yatırım raporu, Türkiye’nin oyun sektöründe 333 milyon dolar yatırım aldığını ortaya koydu. Bu sayı, Türkiye’yi oyun konusunda Avrupa’nın zirvesine yerleştirdi.
GameFactory’e göre yılın ilk altı ayında toplanan yatırımlar yüz milyonlarca dolara ulaştı. Ayrıca bu dönemde toplanan yatırımların geçtiğimiz yılın yatırımlarının tamamını geride bıraktığı belirtildi. 2022’nin ilk yarısı için yayınlanan yatırım raporu, Türkiye’nin 333 milyon dolar yatırım alarak oyun sektöründe Avrupa’da zirvede yer aldığını ortaya koydu. Ayrıca yatırım sayısının 13 olması da dikkat çekti. Türkiye’yi 158 milyon dolar ile Birleşik Krallık, 60 milyon dolar ile Norveç, 53 milyon dolar ile Finlandiya, 24 milyon dolar ile de İsveç takip etti.
Ayrıca, verilerde Türkiye’nin miktar ve adet bakımından en çok yatırım alan sektörleri de gösterildi. Buna göre miktar bakımından en çok yatırım alan sektör, 771 milyon dolar ile yemek-market teslimatı oldu. Oyun, yapay zekâ ve makine öğrenmesi, dijital pazarlama, e-ticaret ve finans da sırasıyla en çok yatırım alan diğer sektörler oldu.
Twitter profilleri satışta: 5.4 milyon kullanıcının verisi için 30 bin dolar isteniyor
2022’nin Ocak ayında Twitter’da güvenlik açığının meydana geldiği açıklanmıştı. Ünlü bilgisayar korsanlığı forumlarından biri olan Breached Forums‘da yer alan ilana göre bu esnada 5.4 milyon Twitter kullanıcısının verisi çalındı ve “devil” adlı satıcı veriler için 30 bin dolar istiyor. Ayrıca satıcı bu isimler arasında yüksek profilli kişiler olduğunu da iddia ediyor.
Yılın başlarında meydana gelen güvenlik açığında Android kullanıcılarının telefon ve e-mail adresleri sızdırılmıştı. Satıcı bu isimler arasında yüksek profilli kişiler olduğunu da iddia ediyor.
Şuanda listeyi kontrol etmenin bir yolu yok yani geçtiğimiz yıldan bu yana Twitter’ın Android sürümünü kullanan herkesin bilgileri çalınmış olabilir. Ayrıca Twitter’dan konuyla ilgili resmi bir açıklama hala gelmedi.
Türkiye’ye en çok döviz bırakan turistler hangileri?
Mastercard 2022 turizm içgörülerini hotelhubtravel.com lansmanına özel raporladı. Rapora göre Türkiye’ye gelen 100 turistten 86’sı memnun ayrılıyor. En çok döviz bırakan ülkeler ise Rusya, Almanya ve İngiltere oluyor.
Mastercard raporu incelendiğinde Türkiye’ye en çok döviz bırakan ülkeler sırasıyla Rusya, Almanya, İngiltere, Amerika, Hollanda, Kuveyt ve Katar olduğu görülüyor. Turistlerin Türkiye’de kalma süreleri ise ortalama 4,5 gün olarak kaydediliyor. 2021 yılında İstanbul Boğazı, Aya Sofya, Sultan Ahmet Camii en çok ziyaret yerler olurken 2022’de bu listeye Side Antik Kenti ve Kaleiçi ekleniyor. Yılın ilk 5 ayında turistlerin ağırlıklı olarak İstanbul’u tercih ettiği tablonun yazın gelişiyle birlikte değişmesi öngörülüyor.
Verilere göre turistlerin Türkiye’yi tercih etme sebepleri arasında sırasıyla doğa, sanat ve kültür, fiziksel aktiviteler/ spor, yeme&içme, deniz turizmi/ güneş ve alışveriş geliyor.
Turistlerin harcama kalemlerinde en fazla perakende öne çıkarken, konaklama, sağlık/güzellik, medikal, ulaşım, market ve restoran harcamalarının da anlamlı derecede yüksek olduğu görülüyor.
En yanlış anlaşılan emojiler hangileri?
Nasıl ki hislerimizi ve düşüncelerimi dile getirirken jest ve mimiklerle ifademizi kuvvetlendiriyoruz, mesajlaşırken de aynı etkiyi yaratmak için elimiz emojilere gidiyor. En çok kullandığımız mimiklerin çetelesini tutmak pek mümkün olmasa da en sık kullandığımız emojilere bakarak duygu durum analizi yapabiliriz. Tabii bunu yaparken unutulmaması gereken bir şey var: emojiler her duyguyu tam anlamıyla yansıtmıyor olabilir… Dünya Emoji Günü için Duolingo ve Slack adına OnePoll tarafından yürütülen ve 11 farklı ülkeden 9.400 kişi ile gerçekleştirilen bir araştırma, dünyanın emoji haritasını ve en çok yanlış anlaşılan emojileri ortaya koyuyor…
Araştırmaya göre, küresel çapta genç neslin gönderdiği bir emojinin yanlış anlaşıldığını düşünme oranı daha yüksek. Z kuşağının yüzde 31’i ve Y kuşağının ise yüzde 24’ü “mesajın yerine ulaşmadığını” düşünüyor. Anket ayrıca emoji kullanımının ve anlamının farklı ülkelerde nasıl değişebileceğini ve daha spesifik olarak işyerinde kullanımına ışık tutuyor. Küresel şirketler için sonuçlar, emojinin kolaylıkla iletişim kazasına yol açabileceğini gösteriyor çünkü anlam, hangi departman geldiğine bağlı olarak değişebiliyor… Örneğin katılımcılar “kanatlı para (💸)” emojisi konusunda ikiye bölünüyor. Japonya’dan yanıt verenlerin “para kaybını” seçme olasılıkları çok daha yüksekken (yüzde 59) bu durum ülkeye göre de değişiklik gösteriyor. Araştırmayla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | 24 Temmuz Gazeteciler |
2 | İsmet İnönü |
3 | Dünya Sağlık Örgütü |
4 | Mustafa Kemal Atatürk |
5 | #pazar |
6 | Starlink |
7 | Sadık Ahmet |
8 | #LozanBarışAntlaşması |
9 | Sevr |
10 | #AyasofyaCamii |