Twitter’dan yılın en akılda kalıcı 9 kampanyası
2020 yılı birçok yönüyle insanlık tarihine geçti; doğal felaketler, tüm dünyanın nefesini tutup izlediği bir A.B.D. başkanlık seçimi ve elbette pandemi… Ancak tüm bu unutulmayacak ve ruh halimizi olumlu etkilemeyen gelişmenin arasında, imdadımıza koşan yine kreatif sektör oldu. Sürdürülebilirlik, sağlık ve sosyal haklar doğrultusunda çalışmalarına hız veren markalar, gerek düşündüren gerek güldüren gerek bizim dahi farkında olmadığımız bir ihtiyacımızı, özlemimizi dindiren kampanyalarıyla akıllarımızda yer etmeyi başardı. Twitter da, sosyal mesafenin iletişimimize darbe vurduğu bu dönemde insanları birbirine yakınlaştıran favori 10 kampanyasını açıkladı.
Gatorade’den spor özlemini dindiren kampanya
Tüm canlı spor müsabakalarının aniden durdurulmasından en çok etkilenen taraftar gruplarından NBA sevdalıları, ESPN’in “The Last Dance”i ile geçmiş basketbol maçlarını izlemeyi dört gözle bekler oldu. Yılın başında NBA’in resmi sponsoru olmayan Gatorade pazarlama iletişiminde 180 derece bir değişime giderek NBA’in sponsoru oldu ve OMD, TBWA\Chiat\Day, Optimum Sports ve Swift iş birliğiyle 1998 NBA finallerini Twitter üzerinden “canlı” yayınladı. Yaratıcılık tarihindeki en sevilen reklamlardan “Be Like Mike”ın da ekranlara geldiği yayın yılın en sevilen kampanyalarından biri oldu.
Run it back to ‘98 and MJ’s final Bulls game. Join @NBATVAhmad for #game6live with special guests @S10bird, @HARPER04_5, @ZachLaVine and @BigTicket_JW. #TheLastDance pic.twitter.com/0vkk97kWZW
— Gatorade (@Gatorade) May 18, 2020
Uber’den “Dur!” çağrısı…
Dünya evine kapanınca tüm iş yapış şekli ve mesajı insanların hareketini kolaylaştırmak olan bir marka ne mi yapmalı? Yanıt Uber’in #MoveWhatMatters kampanyasında. Wieden+Kennedy ve MediaCom iş birliğiyle birlikte hepimize evimizde kalmamızı tembih eden Uber; sağlık çalışanlarına, 65 yaş üstü vatandaşlara ve desteğe ihtiyaç duyan kişilere yemek taşımaya devam etti.
If you can, stay home. We can stop this. #MoveWhatMatters
— Uber (@Uber) March 31, 2020
En iyi “susmayan” marka: Ben & Jerry’s
George Floyd’un vefatıyla birlikte gündemin merkezine oturan ırkçılık ve sosyal haklar hareketi karşısında bazı markalar ses çıkarıp aksiyon alamadı, bazı markalarsa durum yokmuş gibi davrandı. Hem mesajı hem de aksiyonlarıyla öne çıkıp tüm dünyanın gönlünde taht kuran marka ise Ben & Jerry’s oldu.
Tomorrow is #Juneteenth! Learn more about the origins of the holiday and why we need to stand together and continue the long march toward justice: https://t.co/Z3baQD7mm8 pic.twitter.com/k0M7MbvMfq
— Ben & Jerry’s (@benandjerrys) June 18, 2020
Trolls: “Ayrılsak da beraberiz…”
Bir film prömiyeri gerçekleştirmek için en ideal olmayan koşullar nasıl olurdu diye sorsak cevap muhtemelen “2020 yılı” olurdu. Universal Pictures da çok beklenen filmi “Trolls World Tour”un prömiyerini bu sene gerçekleştirmeyi planladığı için bir çıkmaza düştü. Bunun çözümünü birçok filmde yapıldığı gibi, lansmanı Netflix gibi video-on-demand platformlarında yapmakta buldu. Ajansı Essence ve film karakterlerine sesleriyle can veren Hollywood yıldızlarının desteğiyle Twitter üzerinden düzenlediği watch party, Universal Pictures’ın düzenlediği en büyük dijital prömiyer oldu.
Are you ready for the #TrollsWatchParty and World Premiere happening tomorrow?! 🎉
⏰ April 10: 10am PT/1pm ET
1️⃣ Set Your Reminder Below 👇 👇 👇
2️⃣ Pre-Order #trollsworldtour
3️⃣ Get Ready to Watch and Live-Tweet with us!https://t.co/kukrS3s6Q4— DreamWorks Trolls (@Trolls) April 9, 2020
Evde eğlenceye yeni tanım Verizon’dan geldi
Ajansları R/GA ve VM1 ile Twitter’da düzenlenen ve 8 hafta sürecek canlı konser ve oyun şovlarını takipçilerinin evlerine getiren Verizon, #PayItForwardLIVE kampanyasıyla salgından etkilenen KOBİ’lere de bağışta bulundu. Dave Matthews Band’i konuk eden canlı yayını tüketicinin markaya dair fikrini yüzde 100 oranında olumlu yönde etkilerken yayın, Twitter’da bir marka tarafından düzenlenen en çok beğenilen canlı yayın oldu.
❤ this tweet for a reminder every Tuesday and Thursday to tune in to our #PayItForwardLIVE livestreams, where big names come together to support small businesses. pic.twitter.com/DgCcRNmQYX
— Verizon (@Verizon) March 31, 2020
Geleceğin kampanyası: WestworldHBO
Sevilen dizi Westworld’ün üçüncü sezonuna az kala, HBO’nun in-house kreatif ekibi Hearts & Science ekibiyle iş birliğine giderek Meksika, Brezilya ve A.B.D’deki hayranlarına #Welcometo2058 (2058’e hoşgeldiniz) dedi. Westworld’ün hesabından paylaşılan bir twiti beğenmeleri halinde hayranlarının eski twitlerine bakarak 2058’de dizinin karakterlerinden hangisine benzeyeceğini öngören algoritma sayesinde yeni sezon heyecanı katlanarak arttı.
❤ this tweet for a reminder every Tuesday and Thursday to tune in to our #PayItForwardLIVE livestreams, where big names come together to support small businesses. pic.twitter.com/DgCcRNmQYX
— Verizon (@Verizon) March 31, 2020
Airbnb’den nostalji tutkunlarına…
Söze “yeni kuşak bilmez ama” diyerek başlamak istemezdik; ancak Netflix’ten önce Blockbuster Video vardı… DVD kiralama sektörü artık ömrünü tamamlamış olsa da bir Blockbuster bayisi zamana karşı direnmeye devam ediyor! Airbnb de her birimizin geçmiş günleri özlemle andığı bugünlerde Oregon’da bulunan bu son Blockbuster Video bayisinden paylaştığı twit ile şanslı bir kişinin bir geceyi burada geçirebileceğini duyurdu. Oregon halkı twit’i beğeni yağmuruna tutarken, nostalji tutkunları da pandemi sonrası için Airbnb’yi ziyaret edilecek siteler listesine ekledi.
residents of bend, oregon… wyd in september?
— Airbnb (@Airbnb) August 11, 2020
Chase: Mezuniyet töreninin dijitali makbul…
Join us for a special live stream event May 2nd for all 2020 grads, featuring guest speakers Kevin Hart, Serena Williams and Stephen Curry. Get ready for a virtual graduation walk like no other. Spread the word and tag a 2020 grad in the comments below. #ShowMeYourWalk
— Chase (@Chase) April 27, 2020
Hepimiz birimiz için: Manny’s Deli
Chicago merkezli Manny’s Deli, hemşehrisi küçük esnaf Dan Raskin Twitter üzerinden zor durumda olduğunu duyurduğunda Chicago’daki tüm müşterilerini ona yardım etmek üzere harekete geçirdi. Tek bir twit ile satışlarında yüzde bin 500’e ve etkileşimlerinde 500 bine ulaşan Manny’s Deli, doğru atıldığında tek bir twitin dahi güçlü bir iletişim stratejisinin kökünü oluşturabileceğini gösterdi.
“Hello, internet. Thank you for supporting Manny’s. We really appreciate it. You are all family to me.” – Gino pic.twitter.com/CCL1AwTqMw
— Manny’s Deli (@mannysdeli) July 23, 2020