Finansal teknolojilerin görünmez gücü “United Payment”
FinTek alanında pek çok ilki gerçekleştiren Birleşik Ödeme, 2010 yılından bu yana yazdığı başarı hikayesini yeni marka kimliğiyle farklı bir boyuta taşıyor. Yeni dönemde yolculuğuna “United Payment” olarak devam eden marka, varoluş amacını, geleneksel sistemlerin yarattığı tıkanıklıkları ve düğümleri çözmek olarak tanımlıyor. United Payment Pazarlama Direktörü Seda Küçükfırat Arslan ile markanın yeniliklerini ve “görünmez gücü” konumlamasını konuştuk.
United Payment’ın konumu ve faaliyet alanından bahseder misiniz?
United Payment, Türkiye’nin ilk elektronik para şirketlerinden biri. Global şirketlerden bankalara, KOBİ’lerden kamu kurumlarına kadar birçok kurumun ödeme ve parayla ilgili her türlü ihtiyacı için finansal çözümler sağlıyoruz. Sanal veya fiziksel kartlar, cüzdan, online tahsilat ve fatura ödeme çözümleri, para transferi, akıllı kasayla nakit yönetimi, kiosk/ATM çözümleri ve sadakat çözümleri gibi geniş spektrumda çözümleri tek bir adreste sunuyoruz. Türkiye, Azerbaycan, Gürcistan, Romanya ve İngiltere olmak üzere beş ülkede faaliyet gösteriyoruz.
Markanın hem ismini hem de kimliğini yenilediniz… Neden böyle bir değişime ihtiyaç duydunuz?
2024 yıl sonunda gelirlerinin yüzde 50’sini yurtdışından kazanmayı hedefleyen ve bölgesel güç vizyonuyla hareket eden bir markanın artık yaptığı işlerle kozasına sığamadığı bir zamanda şirkete başladım. Ayrıca yatırımcıların sadece büyüme değil, kâr görmek istediği, amaç güdümlü ve bu amaca adanmış güçlü markalara yatırım yaptığı bir döneme geçilmişti. Bu iki stratejik bulgu bize markanın güçlü bir stratejiye, global bir isme ve yeni bir kimliğe ihtiyacı olduğunu gösterdi. Markanın zaten yurtdışında kullandığı United Payment ismini kullandık ve tüm marka evini en ince ayrıntısına kadar çalışıp güçlü bir baz inşa ettik.
United Payment’ın yenilenen kimliğinde öne çıkan unsurlar neler?
United Payment birçok finansal çözümü orkestra eden bir maestro gibi başka şirketlerin yaratamayacağı ekosistem çözümleri yaratıyor. Tek bir alana odaklanmış bir FinTek şirketi olmayışı ve çözümleri arasında yarattığı sinerji markanın ayrıştırıcı gücü. Projelere, “Bu benim alanıma girmiyor, biz onu yapamayız” gibi yaklaşımlar yerine ‘’Neden olmasın?’’ diyerek yeniyi deneme merakı, kendine olan güveni ve hataya yer açan yaklaşımı, markanın tavrını ortaya koyuyor. 2010 yılında bu yana 7/24 para transferini Türkiye’de ilk kez gerçekleştirmek, uluslararası para transferini şeffaf, hızlı ve düşük komisyonlu çözmek, parayı dijitalleştiren özgün kasamız, iş ortaklarımıza bir ekosistem sunan cüzdanlarımız ve çok daha fazlası bizim “Neden olmasın?” duruşumuzu gösteriyor.
Yeni logonuzun hikayesinden bahseder misiniz?
Logomuz United Payment’ın baş harflerinden oluşuyor; markanın görünmez gücünü temsil ederek, harflerin belirli kısımlarını görünmez yaptık. Açılmış kilit şeklindeki tasarımımız kaosları, düğümleri çözen, inovasyonlarıyla kilitleri açan markamızı yansıtıyor. Logonun “U” harfindeki nane yeşili rengi ise sunduğumuz çözümlerle iş ortaklarımızda oluşan ferahlığı anlatıyor.