Uzaktan çalışmada bertaraf edilmesi gereken 5 alışkanlık
Kimileri için hâlen yeni gibi hissediliyor olsa da aslında “uzaktan çalışma” kavramı bir yılı aşkın süredir hayatlarımızın merkezinde duruyor. Bu süreç elbette hemen her uzaktan çalışanın hayatında farklı biçimlerde tezahür etse de kimi ortak noktaları saptamak da mümkün. Yöneticilerin ilk izlenimi üretkenlik noktasında bir eksiklik yaşanmadığı yönünde olsa da, uzaktan çalışmanın ve değişen düzenin bazı istenmeyen sonuçlarının da olduğunu aşikar. Birçok çalışan yemek masasında veya dönüştürdükleri çocuk odaklarında yeni çalışma düzenine adapte olmaya çalışırken, Wi-Fi bant genişliği gibi birçok sorunla da başa çıkmaya çalıştı. İşin özü bir yıl önce hayatımıza giren uzaktan çalışma deneyimi, hem çalışanların hem de ekip liderlerinin bertaraf etmesi gereken sorunlar olduğunu gösteriyor… Peki ama nasıl? Yanıtlar Oxygen Consultancy‘den geliyor…
Aşırı çalışma
Evden çalışmak birçok çalışanın sabahın erken saatlerinden gece geç saatlere kadar sürekli mesai yapmasına sebebiyet verdi. Ekip üyeleri ise şirket için iyi bir şey yaptıklarını hissederken, kendilerini tükenmişliğe hazırladıklarının çoğu zaman farkında değiller. İstenmeyen bu durumun önüne geçmek için yöneticilerin iş günü saatlerini açıkça iletmeleri, mesai bitimi veya izin günlerinde çalışanlarından ek bir talepte bulunmadan önce kendilerini kontrol etmeleri gerekir.
Çoklu görev
Çalışanların daha fazlasını yapabilmek adına her zamankinden fazla baskı altında olduklarını hissetmeleri alışılmadık bir durum değil. Gün boyunca ve özellikle görüntülü aramalar sırasında birçok görev üstlenen ekip arkadaşlarınız, e-postaları okuyup anlık mesajlaşma platformları aracılığıyla iş arkadaşlarına yanıt veriyorlar. Bu durumu bertaraf etmek için yönetici ve ekip liderlerinin her bir ekiple birlikte çalışması, kısa ve uzun vadeli önceliklerini tartışarak önemli görevlere konsantre olabilmeleri gerekir. Liderler ayrıca bu fırsatı çalışanlarıyla etkileşim kurmak için de kullanmalıdır.
Gizlenmek
Gün içinde genellikle yöneticileri, ekip üyeleri ve müşterileriyle birden fazla video konferans yapan kişilerin grup halinde yapılan görüntülü toplantılardaki tipik eğilimlerinden biri, toplantı sırasında ses veya görüntülerini kapamasıdır. Sohbet etmekten veya herhangi bir fikir paylaşmaktan kaçınan bu kişilerin toplantıyı takip edip etmediklerini anlamanın ise maalesef hiçbir yolu yok. Bu durumda liderlerin, mikrofon kapalı, video açık gibi görüntülü toplantılar için temel kurallar belirlemesi gerekir. Ayrıca, video görüşmeler sırasında ekip üyeleri ile doğrudan görüşerek bireysel yorumlar alınabilir veya toplantı öncesinde katılımcılar ile minik sohbetler kurgulanabilir.
Odaklanamamak
Uzaktan çalışan ve işlerini evden yürüten birçok kişinin geçtiğimiz dönemde küçük bir apartman dairesinde mahsur kalması ya da mutfak masasından işlerini yönetmesi oldukça zorlayıcı oldu. İşlerin zamanında tamamlanamaması ve yeterince odaklanamama gibi sonuçları olan bu ve benzeri durumları bertaraf edebilmek içinse her yöneticinin mümkünse haftada bir kez ekip üyeleriyle projelerini, zorluklarını, kazanımlarını bireysel olarak konuşabildiği aralıklar ayırması gerekiyor.
Profesyonellik
Birçok yönetici, bir evin ofis binası olmadığını kabul ederken, ekip üyelerinin bakımlı görünmelerini, uygun giyinmelerini ve kendilerini işle ilgili bir konuda doğru ifade etmelerini bekler. Liderlerin görüntülü toplantılar sırasında ekiplerinden neler beklendiğini ve nelerin kabul edilebilir olduğunu ise net bir şekilde iletmeleri gerekir. Ayrıca, uygun olduğunda kuralları gevşetmeyi de düşünmelidirler.
“Uzaktan çalışmak güzel de çalışanların halleri nasıl?” haberimizi okumak için TIKLAYIN!
İK’cılar uzaktan çalışmayla sınanıyor! haberimizi okumak için TIKLAYIN!