Veri çağında aşk başkadır: Sevgililer Günü’nde markalar için ipuçları…
Sevgililer Günü artık yalnızca güller ve aşk mektuplarından ibaret değil; dijital dünyanın sunduğu fırsatlarla tam anlamıyla etkileşim dolu bir deneyime dönüşüyor. Kullanıcılar, sıradan “Nasılsın?” mesajlarının ötesine geçerek daha anlamlı ve kişiselleştirilmiş iletişimler arayışında. Bu noktada, özel deneyimler sunabilen mobil uygulamalar, kullanıcıların ilgisini çekmek ve bağlılığı artırmak için büyük bir avantaja sahip. Peki yaklaşan Sevgililer Günü için uygulama trendleri bize neler söylüyor? Pazarlamacılar için ipuçları neler? Yanıtlar Adjust Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman‘dan geliyor…
Global mobil uygulama pazarlama analitiği platformu Adjust’ın Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman, Sevgililer Günü’nün tüm uygulama kategorileri için önemli etkileşim fırsatları sunduğunu vurguluyor. Zerman, “İster romantik bir akşam yemeği için indirim sunan bir restoran uygulaması, ister Sevgililer Günü’ne özel bir film maratonu hazırlayan bir video platformu olsun, bu dönem uygulama kurulumlarını ve etkileşimi gözle görülür şekilde artırma potansiyeline sahip” diyor. Ayrıca, pazarlamacıların bu yoğun ve duygusal sezonu en iyi şekilde değerlendirmelerine yardımcı olacak stratejileri paylaşıyor.
Sevgililer Günü uygulama trendleri
Sosyal ağ uygulamalarının etkileşimleri Sevgililer Günü öncesinde artıyor
Tüm sosyal uygulamaların kurulumları 2024 ortalamasına göre yüzde 6 yükseldi ve kullanıcılar anılarını paylaşmak için 14 Şubat’ta bu uygulamalarda yüzde 29’un üzerinde daha fazla oturum kaydetti. Mesajlaşma uygulamaları ise Sevgililer Günü’nde yüzde 31 daha yüksek oturum sayısıyla en yüksek artışı gördü.
Geride bıraktığımız yıl sosyal ağ uygulamaları, istikrarlı ve küçük artışlara sahne oldu. Oturumlar 3 Şubat’ta yüzde 5 yükseldi ve 12 Şubat’a kadar istikrarlı bir artış sürecine girdi.
İpucu: Pazarlamacılar, kişiselleştirilmiş sticker’lar, sanal Sevgililer Günü kartları ya da kullanıcıların ilgisini çekecek ve diyalog başlatacak konular gibi uygulama-içi özelliklere odaklanmalılar. Romantik ilişkilerin ötesinde daha geniş bir kitleyi de kapsamak için arkadaşlık gibi daha geniş temalara sahip kampanyalar oluşturabilirsiniz.
Eğlence uygulamaları, Şubat ayını romantizm ile karşılıyor
Eğlence ve özellikle video/müzik streaming uygulamalarında geçtiğimiz yıl Sevgililer Günü’nde kurulum ve oturumlarda istikrarlı bir artış gördü. Müzik uygulamaları, en yüksek kurulum sayılarını 1 Şubat’tan 10 Şubat’a kadar gördü ve kurulumlar 10 Şubat’ta yüzde 35’i aştı. Bu durum, kullanıcıların Sevgililer Günü için özel çalma listeleri yaptığını gösteriyor olabilir.
Video streaming uygulamaları da benzer bir trend izledi. Kurulumlar 3 Şubat’ta yüzde 25 arttı ve 10 Şubat’ta tekrar yüzde 21 ile zirve yaptı, bu da büyük olasılıkla romantik film ve dizilere olan ilgiye işaret ediyor. Oturumlarda da önemli artışlar meydana geldi ve 9 Şubat ile 13 Şubat arasında yüzde 10’un üzerinde yükseldi.
İpucu: Tüm bu trende markanızı da dahil edebilmek için Sevgililer Günü çalma listeleri veya izleme partileri gibi uygulama-içi özellikleri tanıtan hedefli kampanyalar yürütebilirsiniz.
Yemek uygulamaları Sevgililer Günü’nün gözdesi
Restoran rezervasyonu uygulamalarının kurulumları, 14 Şubat’ta son dakika rezervasyonlarıyla birlikte yüzde 156 artış gösterdi. Yemek tarifi uygulamaları da Sevgililer Günü yaklaştıkça istikrarlı bir büyüme gösterdi ve 12 Şubat’ta yüzde 60 ile en yüksek seviyesini gördü.
Yemek teslimatı uygulamaları da istikrarlı bir büyüme gösterdi ve 14 Şubat’ta yüzde 27 ile dikkat çekici bir artışa sahne oldu, bu da kullanıcıların yemek siparişine gösterdikleri ilginin bir göstergesi.
İpucu: Sevgililer Günü planlarını erkenden yapan ve son dakikayı bekleyen kullanıcıları uygulamanıza çekmek için bir hafta öncesinden indirimli yemek kitleri, özel yemek tarifleri veya ücretsiz teslimat gibi sınırlı süreli promosyonlar başlatanlar bu yıl Sevgililer Günü’nde fark yaratabilir…
Sevgililer Günü için uygulama pazarlaması ipuçları
Sevgililer Günü, pazarlamacılar için benzersiz bir fırsat anlamına geliyor. İşte uygulayabileceğiniz ve verilerle desteklenen 4 strateji!
- Push bildirimlerinin zamanlamasını iyi yapın: Kullanıcılara ilgili özellikleri, promosyonları veya içerikleri gösterirken kişiselleştirilmiş push bildirimleri için AI’dan yararlanın. Push bildirimlerinin zamanlamasını ve mesajları optimize etmek için A/B testlerinden geçirin.
- Oyunlaştırma stratejilerini kullanın: Eğlenceli challenge’lar, bilgi yarışmaları ya da Sevgililer Günü ile ilgili ödüller sunun. Örneğin yemek teslimatı uygulamaları, uygulama içinde indirimler veya özel fırsatlar kazandıran için Sevgililer Günü temalı yarışmalar düzenleyebilir.
- Özel deneyimler sunmak için markalarla işbirliği yapın: İlgili markalarla işbirliği yaparak kullanıcılarınıza özel uygulama deneyimleri sunabilirsiniz. Örneğin yemek uygulamaları, yerel restoranlar ya da bilinen yemek markaları ile işbirliği yaparak Sevgililer Günü’ne özel yemek paketleri sunabilir.
- Spesifik kullanıcı gruplarına ulaşmak için mikro-influencer’larla çalışın: Mikro-influencer’larla çalışarak niş kitlelere daha etkili bir şekilde ulaşabilirsiniz. Influencer’lar, Sevgililer Günü için uygulamayı nasıl kullandıklarını gösteren içerikler oluşturabilirler, bu sayede kurulumları ve etkileşimi artırabilirsiniz.