Tüketiciyi elinde tutmak isteyen perakendeci, veriye yatırım yapıyor
RTB House’un geçtiğimiz günlerde yayınladığı bir araştırma, perakende şirketlerinin müşterilere alışveriş yolculukları boyunca en iyi deneyimi sunmak için çok kanallı stratejilere yoğunlaştıklarını gösteriyor. Araştırmaya göre müşteri edinme maliyetlerinin artmasına paralel olarak tüketiciyi elde tutma ve satış sonrası deneyimi geliştirmek için yapay zeka ve bulut teknolojilerine yapılan yatırımlar da artıyor…
Katılımcıların yarısından fazlası (yüzde 53) müşteriyi elde tutmaya ve satın alma sonrası deneyimi iyileştirmeye yönelik yatırımların şirketleri açısından “çok önemli” olduğunu belirtiyor. Bu sebeple, katılımcıların yüzde 78’i müşterilerinin ve yolculuklarının kapsamlı bir görünümü elde etmek için veri odaklı çözümlere yatırım yapıyor.
Kişiselleştirme için yapay zeka ve bulut teknolojilerine yatırım artıyor
Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 61’i müşteri kazanmak ve elde tutmak için kişiselleştirmeden yararlanmayı planlıyor. Müşteri sadakatini artırmak için ise kişiselleştirilmiş reklam kampanyalarına yatırım yapıyor. Ayrıca perakendeciler, kişiselleştirilmiş reklamlar sunarken müşteri verilerini daha sorunsuz bir şekilde analiz etmek ve korumak için yapay zeka ve bulut teknolojilerine yönelik harcamalarını da artırmayı planlıyor.
Tutarlı bir müşteri yolculuğu oluşturmak için uygulamalarda ve mobil teknolojilerde yenilikler yapmak perakende şirketleri açısından bir diğer öncelik olarak öne çıkıyor. Katılımcıların yüzde 67’si önümüzdeki bir yıl içinde yeni uygulamalara ve teknolojilere yatırım yapmayı planlıyor. Yüzde 63’ü ise uygulama içi alışveriş için ödeme seçeneklerini çeşitlendirmeye odaklanıyor.
Araştırmanın öne çıkan diğer bulgularını ise şöyle sıralamak mümkün:
• Çok kanallı deneyim oluşturmak 2023 yılında e-ticaret yöneticilerinin en önemli önceliklerinden biri olacak. Katılımcıların önemli bir kısmının (yüzde 53) vurguladığı gibi müşterileri elde tutma ve alışveriş yolculuğunu iyileştirme en önemli konular arasında yer alacak.
• Katılımcıların yüzde 77’si müşteri verilerini doğru bir şekilde yorumlamak için veri yönetimi platformlarına yaptıkları yatırımları artırmayı planlıyor. Bu doğrultuda kişiselleştirilmiş müşteri deneyimlerine yapılan yatırımları daha da artırmayı hedefliyorlar.
• Perakende şirketleri, kişiselleştirilmiş reklam kampanyalarında gizliliği korumak için yapay zeka ve veri güvenliği altyapısına yönelik harcamalarını daha da artıracak.
• Katılımcıların büyük bölümü (yüzde 67), yeni pazarlama fırsatları ve iyileştirilmiş dönüşüm oranları sunan yeni uygulamalara ve mobil teknolojilere yatırım yapmayı planlıyor.
• Katılımcıların yüzde 63’ü markalarının çevrimiçi mağazalarını müşteriler için daha cazip hale getirmek ve daha fazla gelir elde etmek için uygulama içi ödeme seçeneklerini çeşitlendirmeyi planlıyor.
Müşteri edinme maliyetlerindeki artışla birlikte perakende şirketlerin veri odaklı çözümlere yöneldiğini belirten RTB House Türkiye Ülke Müdürü Can Tunçer, “E-ticaret yöneticileri verileri kullanarak bir adım öne geçiyor ve müşteri sadakatini güçlendiren çok daha bütünleşik bir deneyim oluşturuyor. Bu doğrultuda perakende şirketleri müşteri yolculuğu boyunca daha iyi bir deneyim oluşturmalarına olanak tanıyan çok kanallı stratejilere büyük önem veriyor” diyor.
Tunçer’e göre müşteri yolculuğunu kapsamlı bir şekilde anlamak ve kişiselleştirmeyi en üst düzeye çıkarmak için perakende şirketlerinin doğru veri yönetimi platformunu benimsemeleri büyük önem taşıyor. Perakende şirketlerinin reklam kampanyalarında kişiselleştirme ve gizlilik arasında bir denge kurması gerekiyor. Çok kanallı, kanallar arası dijital çözümlere yatırım yapmak, perakende şirketlerinin müşteri verilerini güvenli bir şekilde bir araya toplayarak 360 derecelik genel bir görünüm elde etmelerine olanak tanıyor. Bu tümleşik görünüm, perakende şirketlerinin müşterilerle ilgili anlamlı bağlantılar kurulmasını kolaylaştırırken tüm platformlar genelinde tutarlılık sağlıyor.
Raporun tamamını buradan ulaşabilirsiniz.
Cannes Lions’da cevap aranıyor: Yapay zeka pazarlama evrenini nasıl dönüştürecek?