Walmart köklerinden aldığı ilhamla marka kimliğini yeniliyor!
Perakende devi Walmart, 17 yılık bir aradan sonra logusunda köklü bir yeniliğe gitti. Şirketin yeni logosu, modern teknoloji ve müşteri odaklılığı temsil ederken, köklerine olan bağlılığı da vurguluyor. Özellikle kurucu Sam Walton’ın ikonik kamyon şapkasından ilham alınan tasarım, hem nostalji hem de yenilik özelliklerini bir araya getiriyor.
Yeni logoda, daha koyu bir mavi arka plan kullanılırken, ikonik sarı “kıvılcım” sembolü daha geniş çizgilerle modernize edildi. Ayrıca, şirketin kimliğini daha belirgin bir şekilde ortaya koymak için kalınlaştırılmış, özel yapım bir yazı tipi tercih edildi.
Walmart’ın ABD Pazarlama Müdürü William White “Bu yenilik, sadece bir logo değişikliği değil; Walmart’ın teknoloji odaklı, müşteri merkezli bir varış noktası olarak dönüşümünün bir sembolü” diyor.
White açıklamalarında “Walmart, müşterilerimizin ihtiyaç duyduğu ve istediği tüm ürünleri, markaları ve hizmetleri sağlayan ilham verici, dijital bir perakendeci olmayı hedefliyor. Kurucumuz Sam Walton’ın mirasına dayanan bu güncelleme, gelişen yeteneklerimizi, bugünün ve yarının müşterilerine hizmet etme konusundaki uzun süreli bağlılığımızı gösteriyor. Bizim Walmart’ımız her zaman onların Walmart’ı olacak ve markamız her zaman onlarla birlikte nasıl yenilik yaptığımızın ve değiştiğimizin bir kanıtı olacak” ifadelerini kullanıyor.
Logo değişikliği, Walmart’ın tarihine saygı duruşu niteliği taşırken, modern alışverişçinin beklentilerini karşılayacak bir yapıda tasarlandı. Yeni tasarım Ocak 2025 itibarıyla, şirketin fiziksel mağazalarından çevrimiçi platformlarına kadar tüm varlıklarında yer almaya başladı.
“Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması için başvurular başladı!