Walmart Türkiye’de ofis açacak | Son 24 saatin gündemi
Amerikan Şirketler Derneği (AmCham) Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, ABD’de perakendenin neredeyse yüzde 10-15’ini yöneten çok uluslu ABD şirketi Walmart’ın Türkiye’de ofis açacağını belirtti. Turnaoğlu, “Walmart, Türkiye’den alımlara başlıyor. Mobilya bunlardan biri, dondurulmuş gıda bunlardan bir başkası. Şu anda 2-3 alanda Türkiye’yi bir tedarik merkezi olarak görüyorlar” dedi. Amerikan şirketleri olarak Türkiye’yi merkeze almak suretiyle bütün bu bölgedeki ticareti ve yatırımı geliştirebileceklerini anlatan Turnaoğlu, “Amerika da Türkiye’yi bu bölgede çok önemli bir iş ortağı olarak görüyor. Özellikle son yıllarda bu daha da arttı” diye konuştu.
CMO’ların kabusu!
Halloween markalar için yaratıcı iletişim çalışmalarına fırsat sunar da ajanslara sunmaz mı? Brezilyalı iletişim ajansı Heads Propaganda, CMO’ların dünyasına bakarak soruyu oldukça etkili bir şekilde yanıtlıyor… Önce CMO’larla bir anket yaparak onları en çok korkutan ilk 10 sorunu belirleyen ajans ardından Cadılar Bayramı’nın gelişiyle birlikte bu sorunların her birini bir korku filmi posterine dönüştürüyor… Müşteri sadakatinden ROI’ye, real time marketing’den boykota dek CMO’ların kabusu olabilecek 10 sorun karşısında hazırlanan posterlere ajans kendi mesajını da eklemeyi unutmuyor: “Pazarlama challenge’ları sizi hala korkutuyor mu? Biz yardımcı olabiliriz”…
Son 10 yılda itibarını en çok artıran markalar!
Marketing Türkiye ve Akademetre Research tarafından 10 yıldır gerçekleştirilen The ONE Awards, itibarını ve marka değerini en fazla artıran şirketleri ödüllendiriyor. Her yıl düzenli olarak yapılan kapsamlı bir araştırmaya dayanan endeks bu 10 yıllık zaman zarfında itibar ve güven kavramlarının dönüşümüne de ışık tutuyor. The ONE Awards’un verileri ve Akademetre Research Kurucusu Halil İbrahim Zeytin’in rehberliğinde itibarın ve güvenin değişen kodlarını, tüketiciler için hangi unsurların önem kazandığını, güvenin, şeffaflığın, müşteri deneyiminin ve hikaye anlatımının marka itibarı üzerindeki etkisini mercek altına alırken, son 10 yılda itibarını en çok artıran sektörler ve markalar hangileri sorusu da yanıt buluyor…
Enflasyon günlükleri: Artan fiyatlar hizmet kalitesini de vurdu!
Ekonomik dalgalanmaların en görünür etkilerinden biri de hizmet sektöründe yaşanan kalite düşüşleri… Artan maliyetlerle başa çıkmak isteyen birçok işletme, personel sayısını azaltmak, porsiyonları küçültmek ve hizmet süreçlerini sadeleştirmek gibi yollara başvuruyor. Ancak bu stratejiler, müşteri memnuniyeti üzerinde olumsuz bir etki bırakıyor. Twentify Araştırma’nın yapay zeka destekli platformu Quals.ai ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre müşteriler, karşılaştıkları ilgisizlik, hijyen eksikliği ve küçülen porsiyonlar nedeniyle hayal kırıklığı yaşıyor.
45’ten sonra “ikinci kariyeri” yapmanın sırrı ne?
Son yazımızda, “merak etmeyin, çözüm önerimizle geleceğiz” demiştik. Hazırsak, arkamıza yaslanıp, telefonların sesini kısıp, sindire sindire yazının içine girmeye başlayalım… Araştırmamız, 45+ yaş grubu kurumsal profesyonellerin bugünkü kurumsal deneyimlerine ve gelecek hayallerine dair önemli içgörüler sundu. Katılımcılar, hasat kariyerine geçişi geciktiren veya zorlaştıran etki ve tansiyonları dindirecek sosyal ve kurumsal desteğe ihtiyaç duyduklarını belirtti. Ayrıca, araştırmamıza katılanlar, hasat kariyerine geçiş için bu süreçte hangi yöne gideceklerini bilmenin ve kendilerini bu doğrultuda geliştirme fırsatı bulmanın önemine değindiler.
Tuğrul Ağırbaş ve Zeynep Kurmuş’un makalesinin tamamını BURADAN okuyabilirsiniz…