We Are Social 2022 4. Çeyrek Raporu açıklandı: 15 GB artık yetmiyor…
2022’nin geride kalmak üzere olduğu gerçeği, son çeyrekte yayınlanan raporlarla kendini hatırlatıyor. Tüm dünyanın dijital verilerini ortaya koyan We Are Social 2022 4. çeyrek raporu ise internete, e-ticarete, mobile, sosyal ağlara ve reklamcılığa dair pek çok detay yıllık tabloyu ortaya koyuyor.
Kullanıcıların dijital dünyada bıraktıkları ayak izleri, tüketim alışkanlıklarını ve trendleri ortaya koyarak pazarlamacılara ışık tutuyor. We Are Social ve Hootsuite raporu da bu yıl, nüfus ve internet kullanımındaki artışa ek olarak TikTok ile ilgili eğilimlere, podcast’lerin yükselişine ve insanların çerezleri nasıl gördüğüne dair verilere ışık tutuyor.
Her 5 kişiden 4’ü akıllı telefon kullanıyor
Dünya nüfusu 8 milyarı geçmeye yaklaşırken; küresel mobil kullanıcıları 5,48 milyara ulaştı ve bugün kullanılan cep telefonlarının neredeyse 5’te 4’ünü akıllı telefonlar oluşturuyor. İnternet kullanıcıları ise Ekim 2022’de yüzde 3,5 artarak yılın son çeyreğine girerken 5,07 milyara ulaştı.
İnternette geçirilen süre azaldı
Ekim 2022 itibariyle internette geçirilen zaman, geçen yıla oranla yaklaşık 20 dakika azalmış ve ortalama 6 saat 37 dakika olarak rapora yansımış. İnterneti kullanma motivasyonu COVID öncesi döneme göre çok değişmemiş olsa da kullanıcılar artık daha seçici ve planlı. Son veriler, çalışma çağındaki tüm internet kullanıcılarının yaklaşık yarısının markalar hakkında bilgi edinmek ve satın almayı düşündükleri ürünleri/hizmetleri araştırmak için aktif olarak sosyal platformlarını ziyaret ettiğini de ortaya koyuyor.
En çok YouTube’da vakit geçirildi
YouTube, harcanan ortalama süreye göre birinci sıraya yerleşti. 1 Nisan ile 30 Haziran 2022 arasında YouTube uygulamasının kullanıcıları platformda her ay ortalama 23,4 saat harcamış. Bu süre de toplam uyanık kalma süresinin neredeyse 1,5 gününe eşit. TikTok’da ise kullanıcılar 2022’nin ikinci çeyreğinde ayda ortalama 22,9 saat geçirmiş ve böylece platform ikinci sıraya gerilemiş. Ayrıca TikTok tarafında hem reklam erişimleri yükselmeye hem de kullanıcıların platformda harcadıkları bütçeler artmaya devam ediyor. Tüketici harcamalarında birinci sırada TikTok yer alırken; sıralama YouTube ve flört uygulaması Tinder ile devam ediyor.
15 GB yetmiyor…
Cep telefonları internet faaliyetlerinin giderek daha büyük bir bölümünü oluşturuyor ve mobil veri trafiği her geçen gün artıyor. Ericsson, “tipik” akıllı telefon kullanıcısının artık ayda 15 GB’den fazla hücresel veri tükettiğini ve buna wifi üzerinden tükettiği verilerin dahil olmadığının altını çiziyor. Mobil trafik artmaya devam ederken; artık markalar için mobil uyumlu hareket etmek bir zorunluluk olarak karşımıza çıkıyor.
5G teknolojisinin hayata geçmesi de daha yüksek bant genişliğine sahip içeriğe daha iyi erişim sağlayan daha hızlı bağlantı hızlarıyla dünya çapında mobil veri tüketiminin artmasında önemli bir rol oynuyor. Ülke bazında mobile internet bağlantı hızına baktığımızda ise Türkiye’nin şu an global ortalamanın altında olduğunda görüyoruz.
Podcast yükselişte
Dünya çapında bir düzeyde, podcast dinlemek için harcanan ortalama günlük süre geçen yıl yüzde 7 artarak günde 4 dakika daha arttı. 16 ila 64 yaş arası internet kullanıcılarının yüzde 21,3’ü artık günde ortalama 61 dakika olmak üzere podcast dinliyor.
Çerezleri sadece 3 kişiden 1’i reddediyor
Rapor, internet kullanıcılarının ancak yüzde 37’sinin çerezleri en azından bazı zamanlarda reddettiğini tespit ediyor. Ayrıca çerezlere yönelik tutumlar, yaş grupları ve cinsiyetler arasında nispeten tutarlı kalıyor. Genç kullanıcıların çerezleri reddetme olasılığı, ebeveynlerinin nesline göre yalnızca biraz daha fazla.