X, reklam gelirini paylaşma konusunda daha cömert davranacak
Bir yandan Threads ile rekabet eden diğer taraftan reklamverenlerin güvenini kazanmaya çalışan X, bir süredir içerik üreticilerine ödeme yapıyordu. Ancak şartlar çok ağırdı… Mesela bir içerik üreticisinin para kazanabilmesi için son 3 ayda 15 milyon görüntüleme elde etmesi gerekiyordu. Son açıklamayla bu rakam 5 milyona düşürüldü.
Daha önce X kullanıcılarının para kazanmak için 15 milyon aylık görüntüleme eşiğini karşılaması gerekiyordu. Bu rakam 5 milyona düşürülürken ödeme alt sınırı da 50 dolardan 10 dolara çekildi.
X’in peşi sıra açıklama yapan Elon Musk işe hile karışmadığından emin olmak için yalnızca X Premium (Twitter Blue) abonelerinin görüntülemelerini dikkate aldıklarını belirtti. Musk aksi takdirde botların yanıltıcı olacağını açıkladı. Ancak şuan içerik üreticilerinin kaç X Premium kullanıcısından görüntüleme aldığı gibi detayları kontrol edebileceği bir paneli bulunmuyor.
X, hafta başında reklamveren için hassasiyet ayarlarını tanıtmıştı. Bu kapsamda “Rahat, Standart ve Tutucu” olmak üzere üç farklı içerik kategorisi oluşturuldu. Reklamverenler bu üç kategoriden birini seçerek reklamlarının yanında hangi tür içeriklerin görünebileceğini filtreleyebiliyor.
Ayrıca, X CEO’su Linda Yaccarino geçtiğimiz haftalarda kullanıcıların birbirleriyle görüntülü görüşebilecekleri bir özellik üzerinde çalıştıklarını açıklamıştı.
İki milyarderi birbirine düşüren Threads, “Twitter katili” misyonunu tamamlayabilecek mi?
Meta’nın yeni sosyal medya uygulaması Threads, 5 Temmuz’da açıldı ve tüm dikkatleri üzerine çekti. Lansman gününde 30 milyon kullanıcı sayısına ulaşan platform, şimdiye kadar en hızlı büyüyen uygulama oldu ve sadece kısa bir süre önce ChatGPT’nin kırdığı rekoru gölgede bıraktı. Ancak Threads’in gösterdiği büyüme bu kadarla kalmadı. Meta’nın yeni uygulaması, yalnızca beş gün içinde 100 milyondan fazla kullanıcı kazandı. Bu kullanıcılar Threads’e çoğunlukla organik bir şekilde ve güçlü çapraz tanıtımla katıldı. Ücretli kampanyalar neredeyse hiç kullanılmadı. Adjust, Marketing Türkiye için Threads’in yakaladığı muazzam büyümeyi ve karşılaştığı engellerin mobil uygulama ekosistemi için ne anlama geldiğini yorumladı.