
XCO’21: “Deneyim değişmedi dönüştü!”
Türkiye’de UX, CX ve EX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’21, 6 Ekim’de deneyim tasarımı dünyasının en iyilerini bir araya getirdi! Hilton Bomonti’de gerçekleşen zirve fiziki katılımcıların yanı sıra canlı yayınlarla binlerce kişiye ulaştı.
XCO’21 6 Ekim tarihinde Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşti. Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ve Deloitte Türkiye Danışmanlık Lideri Hakan Göl’ün açılış konuşmalarıyla başlayan etkinlik boyunca birbirinden değerli konuşmacılar içgörülerini katılımcılarla paylaştı. Deneyim ve içgörüyü bir araya getiren zirve; “Deneyimin Kalbi”, “Deneyim Aklı”, “Deneyimde Dönüşüm”, “İleri Deneyim Teknolojileri”, “Deneyim +” ve “Özel Deneyim Uygulamaları” olmak üzere altı ana bölümden ve 17 alt başlıkta kurgulandı.
Zirve, pandemi kurallarına uygun olarak 400’ün üstünde katılımcıyı ağırladı. Canlı yayınlarla binlerce kişiye ulaşan etkinlik katılımcılara deneyim oldu bir gün yaşattı. Zirvenin merakla beklenen deneyimlerinden biri olan Koku Atölyesi’nde katılımcılar, MG International Fragrance Company tasarladığı workshop’ta kendi parfümlerini yapma şansı bulurken PulpoAR ile artırılmış gerçekliğin ezber bozan etkisini de deneyimleme şansı yakaladı….
XCO’21’in ardından, saat 20.00’de başlayan A.L.F.A. Awards Ödül Töreni’nde ise “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”, “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuştu.
Bu yıl zirvenin Ana Destekçisi Yapı Kredi olurken Küresel Deneyim Destekçisi Havas CX İstanbul oldu. Deneyim tasarımı alanındaki en güncel gelimlerin konuşulduğu zirvenin diğer destekçileri ise şöyle sıralanıyor: Turkcell, Shell, Vestel, MediaMarkt, Domino’s, İyzico, SabancıDx, Menarini, Kahve Dünyası, Pozitera, Bir Adım Sağlık, Teleperformance MG International Fragrance Company ve Playable Factory. Karnaval Medya Grubu, Bundle ve Sistem9 ise XCO’21’in medya destekçileri arasında yer aldı.
Peki, tüm gün süren zirvede neler oldu? Hangi konuşmacılar sunumlarıyla güne damgasını vurdu? Gelin hep birlikte göz atalım…

Katılımcılar kendi kokularını keşfetti
Kendisi de bir deneyim olarak tasarlanan zirve Koku Atölyesi ile de büyük ilgi topladı. MG International Fragrance Company tarafından gerçekleştirilen Koku Atölyesi, ziyaretçileri bir koku yolculuğuna çıkardı. Buluşmada parfümörler; katılımcılara koku notalarını tanıtarak, onların ruhlarına hitap eden kendilerine özgü formülü yaratmalarına olanak tanıdı. Katılımcılar atölye sonunda sertifika almaya da hak kazandı.
Deloitte Türkiye Danışmanlık Lideri Hakan Göl: Markalar var oluş sebeplerini yeniden araştırmaya başladı. “Yapabiliriz eğer” söylemi “Yapamayız” söyleminden çok daha kuvvetli. Bunu bir düstur olarak belirlemek bizim için büyük fırsat taşıyor.https://t.co/0ltxvERHpV pic.twitter.com/RFl9dpnwzN
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
Yapı Kredi Dijital Bankacılık Geliştirme ve Servis Tasarımı Direktörü Canan Kelel : İlk 5 Milyon dijital bankacılık müşterisine 12 yılda erişmiştik. Bir sonraki 5 milyona ulaşmamızsa 2 yıldan biraz daha uzun sürdü. Son 5 milyona ise 3 aydan kısa bir sürede erişmiş durumdayız. pic.twitter.com/RRwTj9wlNy
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
HAVAS Creative Group – CEO Turkey Serhat Akkılıç, PhD: Yapılan araştırmalar gösteriyor ki bugün tüketicilerin yüzde 75'i "Markalar hayatımdan çıksa umurumda olmaz!" diyor. Bizim varlık amacımızsa markanızın yüzde 25 içerisinde yer almasını sağlamak…https://t.co/0ltxvERHpV pic.twitter.com/0XDV0UqIn1
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
HAVAS CX Istanbul Managing Director Elif Lambacıoğlu Okancı: Anlamlı deneyimler yaratabilmek için birincil önceliğimiz "anlamak". Bu nedenle stratejilerimizi önce markamızı ve markamızın müşterilerini anlamaya çalışarak oluşturuyoruz. https://t.co/0ltxvERHpV pic.twitter.com/sXSpTllCn7
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
Danışman & Bilgi Üniversitesi Öğretim Görevlisi Dr. Uğur H. Özmen : Kurum eğer müşterisine sadıksa, deneyimini mükemmelleştirmek için bir şey yapıyorsa o zaman müşterisi de ona sadık oluyor. https://t.co/0ltxvERHpV pic.twitter.com/cvfebAfWZ5
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
Karnaval Medya Group CEO’su Burak Can: İnsandan başlayıp insana giden bir süreci yönetiyoruz. “Onların hayatında biz ne ifade ediyoruz? ” diye düşündüğünüzde aslında bir sürü sorunun kendiliğinden çözüldüğünü görüyorsunuz. pic.twitter.com/68JX9C296w
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
Vestel Dijital Servisler & İş Geliştirme Paz. Grup Müdürü Osman Badur: Bugün, tüketici kanallar arasında yolculuk yapıyor. Biz de değişen tüketici davranışlarına cevap olarak geleneksel ve dijital kanallar arasındaki duvarları yıkıp çoklu kanal inisiyatiflerini hayata geçiriyoruz pic.twitter.com/OZ983EMvsO
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
Domino’s Pazarlama ve Satış Direktörü Pınar Lafçı Togay: İnsanlar artık farklı okazyonları deneyimler edinmek istiyor. Yani eve servis talebi “istediğiniz her yere servis” olarak değişti. Mutluluğu demokratize etmek gibi bir vaadimiz var.https://t.co/0ltxvERHpV pic.twitter.com/Mmu4401I9d
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
LC Waikiki E-Ticaret Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş: Pazaryeri olma yolculuğunda anahtar kelimeleri 4K1H olarak özetleyebiliriz; kalite, keyif, kolaylık, kişiselleştirme ve hız…https://t.co/0ltxvERHpV pic.twitter.com/SZMgMy3tfZ
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
MediaMarkt Turkey Head of Customer Experience & Care Center Mustafa Çağrı Koç: Önümüzdeki dönemde müşterilerde bıraktığımız duygulara odaklanacağız. Çünkü sadece puanlama yeterli değil duygu ölçümü konusunu da önemsiyoruz.https://t.co/LJV2dzWelM pic.twitter.com/owjfoBs8tE
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
iyzico ve PayU Kurucu Ortağı & CEO’su Barbaros Özbuğutu: Son iki yıl içerisinde üzerinde çalıştığımız en önemli konu "dijital cüzdan". Çünkü gelecekte fiziksel mağazalarda da yaşanacak olan dijital devrimin ilk adımı olarak bunu öngörüyoruz.https://t.co/0ltxvEA6yn pic.twitter.com/2xkjchsMEl
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
SabancıDX Analitikten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Attila Bayrak: Teknolojinin bize sağlayabildiği en büyük faydasının hayatı basitleştirmek olduğunu unutmamak gerekiyor. Müşteri deneyimini iyileştirmek ve rekabette öne geçmekse basit düşünerek mümkün!https://t.co/0ltxvEA6yn pic.twitter.com/HRrgbMxsg9
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
Turkcell Yapay Zeka ve Analitik Çözümler Direktörü İnanç Çakıroğlu: Yeni dünyada müşteri deneyimi noktasında sonuç olarak gördüğümüz her eylemin zeminini hazırlayan bambaşka sebepler olduğunu görüyoruz. Bu nedenle tekil olayları incelemektense yolculuğun tamamını inceliyoruz. pic.twitter.com/52UFY4qBlk
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
Pozitera Müşteri İlişkileri Grup Müdürü Murat Zan: Markaların stratejilerini geliştirmek ve performanslarını izlemek için veriye ihtiyaçları var. Ürün performansını takip etmek başarının başlangıç noktası, yani T noktası.https://t.co/0ltxvERHpV
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
Teleperformance Türkiye Satış ve Paz. Genel Müdür Yardımcısı Sezin Mızraklı Avalin: Türkiye’deki tüketicilerin neredeyse yarısı, daha iyi bir müşteri hizmetleri için daha fazla ödemeye hazır olduğunu dile getiriyor.https://t.co/0ltxvERHpV pic.twitter.com/AhFseLyF3V
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
Menarini Türkiye Paz. ve Kurumsal İletişim Direktörü Ecz. Rana Şengil: İlaç sektörü, iletişimde konusunda kısıtlı bir alana sahip. Pandemi döneminde, bu kısıtlı iletişimimiz kesintiye uğradığında yeni kampanyalar üzerinde çalışıp ilaçta iletişim inovasyonu gerekleştirdik. pic.twitter.com/u6ltcBIQNi
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
Bir Adım Sağlık Genel Müdürü Ayşe Şengel Araştırmalar evde sağlık kavramının evde bakım hizmeti olarak algılandığını gösteriyor. Bizde buna tanılama aşaması da dahil. Bunun dışında insanları prosedürlerden kurtararak evde muayene ediyor gerekirse hekim desteği sağlıyoruz. pic.twitter.com/M7Xo0Cfw7F
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
MG International Fragrance Company Kurumsal İletişim Müdürü Duygu Beşbıçak: Yakın dönemde koku iletişimi daha çok ön plana çıkacak. İnanıyorum ki sosyal mesafeyle birlikte “koku” özlemi de oldukça arttı. Sevdiğimiz şeylerin kokularını aradık.https://t.co/0ltxvERHpV pic.twitter.com/Yic3YNi9PP
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
Playable Factory Growth & Partnership Lead Can Coşkuncan: Geleneksel reklam anlayışının izleyicisini edilgen kabul eden bir yapısı var. Reklamların artık daha izleyiciyi ürünle etkileşime sokması gerekiyor. Oynanabilir reklamlar bu açıdan, doğrudan bir ürün deneyimi sağlıyor. pic.twitter.com/FPfJYGTvnR
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
A.L.F.A. Awards Ödül Töreni tüketici deneyiminin “ALFA”larını ödüllendirdi
Saat 19.00’da başlayan kokteylin ardından saat 20.00’da sahne müşteri deneyiminin “alfa”ları olan markaların oldu. “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın yarıştığı A.L.F.A. Awards Ödül Töreninde kazananlar, Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’21’in hemen ardından görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu. Bu yıl altıncısı gerçekleştirilen, Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen A.L.F.A Awards’ta halk jürisi tarafından 57 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” seçilerek ödüllendirildi.

A.L.F.A. Awards 2021’in kazananlarının tam listesi için burayı tıklayın…
Günseli Özen: Artık sadakatin markalara değil deneyime duyulduğu yeni bir dönemden geçiyoruz. Bugün de burada tüketicilere mükemmel deneyimi sunan ve insanların aklında kalan markalar ödüllerine kavuşacak.https://t.co/UCC29kF1hQ pic.twitter.com/8ryGzFVhkW
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021
A.L.F.A. Awards, Yılın “Customer Brand”lerini seçtihttps://t.co/uu7DfMIYKh pic.twitter.com/JlXsTMLO7g
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) October 6, 2021