XCO’21: “Deneyim değişmedi dönüştü!”
Türkiye’de UX, CX ve EX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’21, 6 Ekim’de deneyim tasarımı dünyasının en iyilerini bir araya getirdi! Hilton Bomonti’de gerçekleşen zirve fiziki katılımcıların yanı sıra canlı yayınlarla binlerce kişiye ulaştı.
XCO’21 6 Ekim tarihinde Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşti. Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ve Deloitte Türkiye Danışmanlık Lideri Hakan Göl’ün açılış konuşmalarıyla başlayan etkinlik boyunca birbirinden değerli konuşmacılar içgörülerini katılımcılarla paylaştı. Deneyim ve içgörüyü bir araya getiren zirve; “Deneyimin Kalbi”, “Deneyim Aklı”, “Deneyimde Dönüşüm”, “İleri Deneyim Teknolojileri”, “Deneyim +” ve “Özel Deneyim Uygulamaları” olmak üzere altı ana bölümden ve 17 alt başlıkta kurgulandı.
Zirve, pandemi kurallarına uygun olarak 400’ün üstünde katılımcıyı ağırladı. Canlı yayınlarla binlerce kişiye ulaşan etkinlik katılımcılara deneyim oldu bir gün yaşattı. Zirvenin merakla beklenen deneyimlerinden biri olan Koku Atölyesi’nde katılımcılar, MG International Fragrance Company tasarladığı workshop’ta kendi parfümlerini yapma şansı bulurken PulpoAR ile artırılmış gerçekliğin ezber bozan etkisini de deneyimleme şansı yakaladı….
XCO’21’in ardından, saat 20.00’de başlayan A.L.F.A. Awards Ödül Töreni’nde ise “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”, “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuştu.
Bu yıl zirvenin Ana Destekçisi Yapı Kredi olurken Küresel Deneyim Destekçisi Havas CX İstanbul oldu. Deneyim tasarımı alanındaki en güncel gelimlerin konuşulduğu zirvenin diğer destekçileri ise şöyle sıralanıyor: Turkcell, Shell, Vestel, MediaMarkt, Domino’s, İyzico, SabancıDx, Menarini, Kahve Dünyası, Pozitera, Bir Adım Sağlık, Teleperformance MG International Fragrance Company ve Playable Factory. Karnaval Medya Grubu, Bundle ve Sistem9 ise XCO’21’in medya destekçileri arasında yer aldı.
Peki, tüm gün süren zirvede neler oldu? Hangi konuşmacılar sunumlarıyla güne damgasını vurdu? Gelin hep birlikte göz atalım…
Katılımcılar kendi kokularını keşfetti
Kendisi de bir deneyim olarak tasarlanan zirve Koku Atölyesi ile de büyük ilgi topladı. MG International Fragrance Company tarafından gerçekleştirilen Koku Atölyesi, ziyaretçileri bir koku yolculuğuna çıkardı. Buluşmada parfümörler; katılımcılara koku notalarını tanıtarak, onların ruhlarına hitap eden kendilerine özgü formülü yaratmalarına olanak tanıdı. Katılımcılar atölye sonunda sertifika almaya da hak kazandı.
A.L.F.A. Awards Ödül Töreni tüketici deneyiminin “ALFA”larını ödüllendirdi
Saat 19.00’da başlayan kokteylin ardından saat 20.00’da sahne müşteri deneyiminin “alfa”ları olan markaların oldu. “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın yarıştığı A.L.F.A. Awards Ödül Töreninde kazananlar, Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’21’in hemen ardından görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu. Bu yıl altıncısı gerçekleştirilen, Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle düzenlenen A.L.F.A Awards’ta halk jürisi tarafından 57 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” seçilerek ödüllendirildi.
A.L.F.A. Awards 2021’in kazananlarının tam listesi için burayı tıklayın…