XCO’22 Zirvesinde deneyimin ustaları konuşacak
Deneyim, günbegün tüm pazarlama disiplinlerini kapsıyor. Bu marka sadakatinden deneyime evrilen tüketici taleplerinin bir sonucu. XCO’22 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi bu yıl, “Deneyimde Rönesans: Yeniden Doğuş, Öze Dönüş” ana temasıyla 26 Ekim’de Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleştirilecek. XCO’22 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi’nde deneyimin kurgulanması, stratejileri ve elbette tasarımındaki en son trendler 11 ana başlık ve 29 mükemmellik anına odaklanacak. Konferans ile eş zamanlı olarak fuaye alanında kurulacak deneyim alanlarıyla katılımcılar deneyimdeki dönüşümü bizzat yaşayacak. XCO’22’nin programı ve deneyim tasarımı alanındaki içgörülerini bu alanda başarılı uygulamaların liderleri aktaracak.
XCO’22’de hangi başlıklar konuşulacak?
- Sürdürülebilirlik ve Etki
- Markadan Deneyime Kayan Sadakat
- Deneyimin Sahne Önü ve Arkası – Organizasyon
- Pazarlama Teknolojileri ve İnsan
- Web 3.0
- İş Birlikleriyle Mükemmel Karışım
- Deneyimde Yeni Sermaye – Güven
- Farklılaşma ve Deneyimin Geleceği
- Özünde Tasarım Var
- Eğlenmeyi Unutma
- Çalışan Deneyimi
1) Sürdürülebilirlik ve Etki
Pandemi, ardından gelen çevre felaketleri ve elbette küresel ısınma tüketicinin gündeminde önemli bir yer tutuyor. Markaların ajandalarında da öyle… Sürdürülebilirliği bir iletişim aracının ötesine taşıyarak içselleştiren markalar da tüketicinin hem gönlüne hem de zihnine girmeyi başarıyor. Ancak temel handikaplardan biri sürdürülebilirliği deneyim tasarımına doğru bir şekilde entegre etmek…
İşte Sürdürülebilirlik ve Etki bölümünde Yapı Kredi Head of Brand Management, Corporate Communications and Sustainability Arda Öztaşkın olacak. Öztaşkın sunumunda yeni entegrasyonlarla app üzerinden sürdürülebilir harcamalara yönlendiren avantajlardan bahsedecek.
Oturumun bir diğer konuşmacısı ise Nippon Paint Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Arzu Uludağ Elazığ, deneyim tasarımında sürdürülebilirliğe nasıl yer verilebileceğini ve bu deneyimde nasıl fark yaratılabileceğini merak edenlere yol gösterecek.
2) Markadan Deneyime Kayan Sadakat
Çok değil, kısa bir süre önce tüketicinin sadakatini kazanmanın çeşitli yollarını bulmuştu markalar… Fakat artık belirsizliklerle dolu bir dönemdeyiz ve müşteri sadakati yaratabilmek için türlü stratejiler geliştiren markalar, kimi zaman tek bir cazip teklife ya da daha iyi bir deneyime yenilebiliyor. Araştırmalar, önce tüketicinin markaya değil ürüne sadakat duymaya başladığına, daha sonrasında da deneyimin bu sadakati kazanmada baş aktör olduğuna işaret ediyor. Buradan hareketle “Markadan Deneyime Kayan Sadakat” bölümünde mevcut sadakat programlarının müşteri deneyimini nasıl etkilediği ve tüketiciyi çeken deneyim unsurları Watsons Pazarlama İletişimi ve Sürdürülebilirlik Grup Müdürü Merve Ürkün ve Watsons Marka ve Müşteri Odaklı Pazarlama Grup Müdürü Betül Karahan tarafından tüm yönleriyle ele alınacak.
3) Deneyimin Sahne Önü ve Arkası – Organizasyon
Deneyim Kurgusu
Tüketici deneyimi yaşıyor ama acaba “Sahne önünde yaşatılan deneyimin arka planında ne var?”, “Hedeflenen deneyim nasıl bir organizasyonel yapı ve dönüşümle hayata geçirilebilir?…” Tüm sorular Deneyimin Sahne Önü ve Arkası oturumunda İGA İstanbul Airport Pazarlama ve Müşteri Deneyimi Direktörü Sinem Yılmaz’ın tecrübeleriyle yanıt bulacak.
4) Farklılaşma ve Deneyimin Geleceği
“Farklılaşma ve Deneyimin Geleceği” bölümünde: Otomotiv, Turizm, Sağlık, Lüks, Perakende, Streaming Platformları, Akaryakıt, Enerji ve Sipariş Platformları gibi alanlarda eşsiz bir deneyimin nasıl tasarlanabileceği konuşulacak.
Petrol Ofisi CMO’su Sinan Seha Türkseven bu bölümde Petrol Ofisi’nin akaryakıt sektöründe fark yaratıp , mobil uygulamalarla sadakat inşa ettikleri süreçlerinden ve sektör fark etmeksizin farklı deneyimlerin stratejik kurgularda nasıl konumlandırılabileceğini, başarılı olmuş case’ler üzerinden aktaracak.
5) Pazarlama Teknolojileri ve İnsan
XCO’22’nin ilk bölümü olan “Pazarlama Teknolojileri ve İnsan”da; “Deneyimde Rönesans”, “Omnichannel Müşteri Deneyimi” ve “Hiper Kişiselleştirme” oturumlarıyla deneyimin merkezine yeniden insanı koymanın yolları tartışılacak, omnichannel ve hiper kişiselleştirmedeki son trendler ele alınacak.
Deneyimde Rönesans
Deneyimde Rönesans oturumunda “Teknolojinin hızla geliştiği, şirketlerin ve bireylerin hızla teknolojiye adapte olduğu günümüzde markalar deneyim borcunu nasıl ödeyecek?” ve “Teknoloji hayatımızdaki yerini her geçen gün artırırken insan olduğumuzu hatırlayıp, deneyimin merkezine yeniden insanı koyarak geleceğe nasıl hazırlanabiliriz?” gibi sorulara yanıt aranacak.
Omnichannel Müşteri Deneyimi
Uzun bir süredir tüketici satın alma deneyimini çok kanallı olarak sürdürüyor ve satın almaya giden yol her zamankinden daha karmaşık. Dolayısıyla omnichannel her ne kadar uzun süredir hayatımızda olan bir kavram olsa da markaların aklında hala soru işaretleri var: “Teknolojiyi mi deneyimleteceğiz yoksa deneyimde teknolojinin olanaklarından mı faydalanacağız?”, “Omnichannel müşteri deneyiminde pürüzsüzlüğü nasıl sağlayacağız?”… Omnichannel Müşteri Deneyimi oturumunda tüm bu sorular masaya yatırılarak, markalara güncel gelişmeler ışığında yeni bir yol haritası çıkarılacak.
Hiper Kişiselleştirme
Bu oturumda, hiper kişiselleştirmeye nasıl ölçek ekleneceği, milyonlarca kişiye kişiselleştirilmiş değer önerisi geliştirmek için hangi teknolojilerin kullanılabileceğine ve farklı sektörlerdeki kişiselleştirme deneyimlerine Hopi Ürün Yönetimi, Pazarlama ve CRM’den sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Gül Sağır Aydın, SAS Orta Doğu, Afrika, Türkiye ve Orta Asya Dijital Dönüşüm ve İnovasyon Lideri Altan Atabarut ve Partner Republic Kurucusu Demet Yarkın, case’ler üzerinden gerçekleştirdikleri sohbetleriyle ışık tutacak.
6) Web 3.0
İnternet çağının devrimi olarak kabul edilen Web 3.0 kullanıcı deneyiminin şekillenmesinde de büyük rol oynuyor. Web 3.0 bölümünde teknolojinin deneyime olan yansımaları “Web’in Rönesansı” başlığıyla ele alınacak. Aynı zamanda Web 3.0’ın sadece bir buzzword’den ibaret olup olmadığı ve markaların web 3.0’a geçiş için ne tür hazırlıklar yapması gerektiği de tartışılacak.
7) İş Birlikleriyle Mükemmel Karışım
Bu bölümde yer alan “Partner (İş Ortağı) Deneyimi” oturumunda: “Marka ve tüketiciler arasında tekil arayüz olarak partner deneyimi nasıl sağlanır?”, “Ekosistemi deneyim yaratmak için nasıl mobilize edebiliriz?” ve “B2C deneyimde B2B iş birliklerine nerede yatırım yapmalıyız?” sorularına yanıt aranacak.
8) Deneyimde Yeni Sermaye: Güven
“Siber Güvenlik” ve “Deneyimde Etik Yaklaşımlar” oturumlarıyla veri ve uygulama güvenliklerinin nasıl sağlanacağı ve deneyimdeki etik yaklaşımlar ele alınacak.
Siber Güvenlik
Siber güvenlik sadece markaların itibarını değil müşteri deneyimini de önemli oranda etkiliyor. Son bir yılda hiç olmadığı kadar çok veri ihlali yaşandı ve bu aşamaya gelindiğinde ne kaybedilen itibarın ne verilerin ne de tüketici güveninin kolayca geri kazanılmadığını bizzat tecrübe etti markalar. Bu olumsuzlukların deneyimde bıraktığı hasarın nasıl önlenebileceğinin konuşulacağı “Siber Güvenlik” oturumunda eş zamanlı olarak: “Teknolojiye göbekten bağlı olan e-ticaret, sosyal medya, sosyal ticaret gibi alanlarda veri ve uygulamaların güvenliği nasıl sağlanır?”, “Deneyimde güven sağlayan siber güvenlik uygulamaları nelerdir?” ve “Markaların tüketici yolculuklarını kolaylaştırırken aynı zamanda siber güvenlik önlemleri almaları nasıl sağlanır?” soruları yanıt bulacak.
Deneyimde Etik Yaklaşımlar
Bu oturumda; “Markaların kurumsal sürdürülebilirlik ve yönetişim deneyiminde kapsayıcı olmaları nasıl sağlanabilir?”, “Deneyimde etik yaklaşımlar nelerdir?”, “Deneyimde etik olmayan sonuçlara giden kurgu hataları nelerdir?” ve “Etiğin etkisini nasıl gösterebiliriz?” soruları alanında uzman isimler tarafından yanıtlandırılacak.
9) Özünde Tasarım Var
Bu bölümde “Deneyim Mağazaları”, “UX/ VD” ve “Ürün Tasarımı” oturumlarıyla ürün ve deneyim tasarımına dair en son trendler ele alınacak.
Deneyim Mağazaları
Bu oturumda, “İyi bir deneyim mağazası nasıl yaratılır?”, “Tüketiciye mağazada deneyim sunmak için fiziksel ortamda ne gibi değişiklikler yapmak gerekir?” ve “Deneyim mağazalarında değişen performans göstergeleri nelerdir?” soruları yanıt bulacak.
UX/VD
“UX/VD” (User Experience/ Visual Design) oturumunda, dijital deneyimde nasıl farklılaşılacağı, kullanıcı deneyimi ve görsel tasarımda “wow” etkisinin nasıl yaratılacağı konuşulacak. Deneyimin geleceğinin özellikle yapay zekayla nasıl bambaşka bir hal alabileceğini ise PUX Managing Director’ı Mert Tuna Yılmaz aktaracak.
Ürün Tasarımı
“Ürün Tasarımı” oturumu öze dönerken ürünü unutmamak için bir hatırlatıcı görevi görecek ve iyi bir ürün tasarımında fonksiyonalitey ve estetiğin nasıl birleştirilebileceğine dair çıktılar ortaya koyacak.
Büyük Alan Tasarımı
Her gün boyutu genişleyen ve birçok kültürün birbirine karıştığı geniş AVM’ler, müzeler ve şehrin kendisi, deneyimin en önemli kuluçka alanlarından birkaçı. Kitlelerin lokasyona nasıl çekileceği yani nasıl fark yaratılacağı “Büyük Alan Tasarımı” oturumunda tartışılacak.
10) Eğlenmeyi Unutma
Oyun
Oyun ve deneyim adeta iç içe geçmiş kavramlar. Peki, bir deneyim markası nasıl yaratılır ya da ürün-mağaza-oyun denkleminde fark yaratan deneyim unsurları neler? Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’22’nin “Oyun” oturumunda bu soruların yanıtları aranacak.
Mobil Oyun
Bu oturumda, “Mobil oyunlarda uçtan uca oyuncu deneyimi nasıl sağlanır?”, “Oyunları tutundurmak için hangi taktikler uygulanabilir?” ve “Oyuncu deneyiminde global ölçekte fark yaratan unsurlar nelerdir?” sorularına yanıtlanacak.
11) Çalışan Deneyimi
Çalışan Deneyiminde Kazananlar
Son yılların en dikkat çeken konularından biri olan “Çalışan Deneyimi” zirvenin de en can alıcı ana başlıklarından biri. “Çalışan deneyimini en iyi tasarlayanların” konuşacağı bu bölümde, deneyimde kazandıran uygulamalar ve deneyim kurgularında farklılaşan unsurlar ele alınacak.
Yan Haklardan Ek Haklara Geçiş
Çalışma sistemlerinin değişmesiyle birlikte yan haklar temel haklara dönüştü ve özellikle uzaktan çalışmayı tercih eden şirketlerde çalışanlara ek haklar tanımlandı. Peki, beklentiler nasıl değişti ve haklar nereye doğru evriliyor? Yanıtları insan kaynakları profesyonelleri verecek…
Kariyer Sitesinden Fazlası
Bir siteye CV yükleme ya da profesyonel iş hayatına dair bilgilerini doldurarak başlıyor iş arama yolculuğu ve özellikle günümüz şartlarında iş değiştirme sürelerinin de kısaldığı düşünüldüğünde bitimsiz bir sürece dönüşüyor. Çalışanlar, ayrılmak için can atmıyor fakat bir sonraki fırsat için durmaksızın bir arayış içerisindeler. Dolayısıyla kariyer siteleri sadece iş arayanların değil aktif bir iş yaşamı olan herkesin odağında. Peki, işe alımdan yerleştirmeye fark nasıl yaratılır? Bu soru Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’22’nin “Kariyer Sitesinden Fazlası” oturumunda yanıt bulacak.
Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’ya katılmak için kayıt yaptırmayı unutmayın!
Aşağıdaki formu doldurarak deneyim tasarımı alanındaki en güncel gelişmelerin konuşulacağı XCO’ya katılabilirsiniz. Sınırlı sayıda katılımcıyı ağırlayacak olan zirvede yerinizi almak için geç kalmayın…