XCO’23: “Grow with Xᵛ”
Marketing Türkiye tarafından Deloitte Türkiye iş birliğiyle gerçekleştirilen XCO’23 Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi, bu yıl dokuzuncu kez en iyi deneyimi yaşatan markaları bir araya getirecek. “Grow with XV” ana temasıyla gerçekleştirilecek zirvede deneyim tasarımı alanındaki en son gelişmeler Kasım ayında Hilton İstanbul Bomonti’de 5 ana başlık ve 10 alt başlıkla ele alınacak. Zirvenin sonundaysa ALFA Awards Ödül Töreni ile “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.
Deneyim, tüketicinin markalara duyduğu sadakati an zamanlı yaşamaya duymaya başladığı günden bu yana, hem pazarlama disiplinlerinin içerisinde en değerlilerinden biri hem de hepsini kapsayacak şekilde konumlandı. Her sektör kendi deneyim trendlerini yaratırken bu trendleri en farklı şekilde yorumlayan markalar rakipleri arasında öne çıktı. Şimdi, büyümenin kaldıracı olan deneyim, kendini her gün yeni baştan tanımlıyor. Peki, günümüzün acımasız rekabetinde markalar hem toplumun beklentilerini karşılayıp hem kar ve büyüme odağını kaybetmeden hem de mükemmel deneyimi sunacak ve deneyimi bütün bunları sürdürülebilir kılmak için nasıl kurgulayacak?
Pazarlamada uzmanlık gerektiren dikey alanlarındaki en güncel gelişmeleri sektörle buluşturan Marketing Türkiye dokuzuncu kez “XCO Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi”ni pazarlama dünyasının dikkatine sunarken işte bu önemli sorulara da yanıt arayacak…
Marketing Türkiye tarafından düzenlenen ve Deloitte Türkiye iş birliğiyle içeriği tasarlanan, Türkiye’de UX, CX ve EX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan XCO’23 Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi ‘nin bu yılki ana teması, “Grow with XV” olarak belirlendi. 5 ana başlık, 10 alt başlıkla içeriği şekillenen zirve, Kasım ayında Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşirken küresel trendlerin de nabzını tutacak.
XCO’23’te neler konuşulacak?
1- Grow with Innovation
İnovasyon terimi iş dünyasının kolektif sözlüğüne “bir sonraki devrimsel adımı bulmak” gayesi üzerine girdi. Ancak her bir inovasyon sadece inovasyonu gerçekleştiren aktörlerin değil, pazarın ve teknolojinin de gelişmesine neden oldu ve kurumların öncülük ettiği bir süreçten yakalamaya çalıştığı bir trene dönüştü. XCO’23’te inovasyonu ürünleri ve hizmetleriyle destekleyen, müşteriyle buluşulan her noktada deneyimi özenle kurgulayan ve böylelikle lokomotifin içinde konumlanan markaları dinleyeceğiz.
2- Grow with Sustainability / Grow with Purpose
Bugün sürdürülebilirlik kurumlar ve tüketici için gaye, amaç ve tercih edilme/etme nedeni olarak strateji ve iletişim departmanlarının öncelikleri arasında yer alıyor. Ancak kurumlar, “iyi olmak” ve “iyi gitmek” arasındaki farkı gözetmek durumundalar. Sürdürülebilirlik aksiyonları markaları tüketicinin radarında konumlarken ticari sonuçlara dönüşmeyen adımlar ise adının aksine, sürdürülebilir kılınamıyor. XCO’23’te sürdürülebilirliği ticari olarak sürdürülebilir kılan markalara kulak vereceğiz.
3- Grow with GenAI – More or Less Human?
Yapay zeka sesini duyurarak geldi. Anlamlandırması güç yetenekleriyle önce kreatif sektörü, ardından iletişim ve pazarlama sektörlerinde organik sürdürülegelmiş projelere güçlü bir alternatif yaratan AI XCO’23’te “More or Less Human?” temasıyla birçok yönüyle ele alınacak.
- More Human:
- EX – Employee Experience with AI
- CX – Customer Experience with AI
- OX – Organizational Experience with AI
- Less Human:
- Creativity
- Marketing Funnel
- More or Less Human:
- Grow with AI
- Profit Maximization
- Humanizing Processes
4- Grow with CX
XCO’22’de Deneyimde Rönesans ana temasıyla birlikte teknolojinin hızla geliştiği, şirketlerin ve bireylerin hızla teknolojiye adapte olduğu günümüzde markaların müşterilerine karşı deneyim borcu yaratıp yaratmadıklarını masaya yatırmıştık. XCO’22 sahnesinde vurgulanan yanıt deneyimin merkezinde insanı konumlandırmanın önceliklendirilmesi gerekliliğiydi. Birçok alışılmışın değiştiği bir yılın daha ardından XCO’23’te müşteri deneyimi kavramı üzerinden bu bulguyu tekrar sorguluyoruz.
5- Grow with EX
Çalışan Deneyimi’nin büyümeye etkisi nasıl ölçülmeli? Bu önemli soruya XCO’23’te yanıt ararken saha çalışanlarından stratejiyi tanımlayan çalışanlara, iyi bir çalışan deneyimi kurgulamaktan başarılı kurumların farklılaştığı unsurlara, çalışanların değişen beklentilerine ve kurumların bu beklentilere bileşenlerinin tamamını koruyarak nasıl yanıt verdiğine ışık tutacağız.
Markaların deneyim karnesi ALFA Awards’da verilecek
En iyi müşteri deneyimini yaratan markaların ödüllendirildiği ALFA Awards’un kazanları her yıl olduğu gibi bu yıl da XCO’23 Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi’nin hemen ardından gerçekleştirilecek görkemli bir törenle sahiplerini bulacak. Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğiyle düzenlenen ALFA Awards’da 50’nin üstünde kategoride aldıkları ALFA puanlarıyla müşteri deneyimini en iyi yaşatan markalar “Customer Brand” olarak ödüllendirilecek.
ALFA Awards’un Metodolojisi:
ALFA Awards’da kazanlar Akademetre’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle belirleniyor. Araştırma kapsamında ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen Türkiye Temsili 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştiriliyor. 50’nin üstünde kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi parametrelerde değerlendirmeler yapılıyor.