Yandex Ads Ecomm+ CMO Etkinliği’nde yenilikçi reklam çözümlerini tanıttı
Yandex Ads Türkiye Ekibi, Türkiye’nin önde gelen şirketlerinde görev yapan pazarlama ve satış grubu yöneticileriyle, e-ticaret sektöründeki reklam yaklaşımlarının geleceği hakkında fikir alışverişinde bulunduğu etkinlikte bir araya geldi.
Yandex Ads Türkiye, e-ticaret ve dijital pazarlama sektöründen 100’den fazla temsilcinin katıldığı etkinliğe Büyükada’da ev sahipliği yaptı. Türkiye’nin önde gelen CMO’larıyla ve sektör temsilcileriyle e-ticaret reklam çözümlerinin geleceğinin tartışıldığı etkinlikte, Yandex Ads ekibi e-ticaret reklamcılığının geleceğini belirleyecek yenilikçi teknolojiler hakkında öngörülerini paylaştı. Toplantıda Yandex Ads’in Türkiye pazarına verdiği önemin altı çizilirken, yenilikçi yaklaşımlar ve Yandex Ads Ecomm+ çözümüyle iş ortaklarını başarıya ulaştıracak uygulamaları sunma konusundaki kararlılığı vurgulandı.
Toplantının açılış konuşmasını gerçekleştiren Yandex Ads Uluslararası Satış Direktörü Vladimir Vodyanov, Yandex’in dünya çapında 26 bin 300 tam zamanlı çalışanı olduğu bilgisini verirken, şirkette toplam 10 bin geliştirici ve mühendisin istihdam edildiğini söyledi. Türkiye ofisinde ise güçlü bir yapıya sahip olduklarını vurgulayan Vodyanov, “Türkiye’de şimdiye dek 250’den fazla marka ve 80 ajans ile iş birliği yaptık. Güçlü bir topluluk oluşturmak amacıyla birçok etkinlik ve workshop gerçekleştirdik. Önümüzdeki dönemde de Yandex’in en yeni AdTech teknolojilerini kullanarak, Türkiye’deki varlığımızı daha da güçlendirmeyi planlıyoruz” dedi.
“En az sizin kadar yatırım yapıyoruz”
Yandex Ads Büyüyen Pazarlardan Bölge Başkanı Veronika Zueva da konuşmasında, e-ticarette dönüşümleri artırmak için makine öğrenimi algoritmalarını kullanan özel çözümleri olan Yandex Ads Ecomm+’da AdTech ve Yandex Ads’in “sonuç başına ödeme” reklam modelinin gelişimi hakkında bilgi verdi. Zueva, “Eskiden ödeme yapar ve işe yaraması için dua ederdiniz. Şimdi ise sadece aldığınız sonuçlar için ödeme yapmanız yeterli. Biz, tıklamalar ve gösterimler için değil, sadece sonuçlar için ücret alıyoruz. Bu da bizi işinizin doğrudan bir uzantısı olarak hareket eden ilk AdTech sağlayıcısı yapıyor, yani başarınıza en az sizin kadar yatırım yapıyoruz” diye konuştu.
“Sonuç odaklı yaklaşımın (results-based pricing) ana fikri, çerezsiz bir ortamda bile hedefleme ve reklam gösterimlerinin riskini üstlenmektir. Çerezsiz dünya derken aslında çerezlerin tamamen yok olmayacağını belirtmek isterim. Farklı tarayıcılar ve platformlar var olduğu için çerezlerle ilgili durum her zaman karmaşık olacak.
Sonuç odaklı fiyatlandırma modellerinin temel amacı, hedefleme riskini platform tarafının aldığı bir senaryoda ilerleyerek kullanıcıya ilgi çekici reklamlar göstermektir. Bu iş modelinde, reklamları gösterirken emin olmadığımız durumlarda gösterim yapmayarak reklamveren için maliyet yaratmamış oluyoruz. Bizim yaklaşımımız, çerezlerin olmaması durumunda hedefleme risklerini üstlenerek yönetmek üzerine kurulu. Bu modelde algoritmalarımız dönüşüm verilerini takip ediyor. Bu, Yandex Metrica gibi araçlarla ya da sunucu tarafı entegrasyonlarla yapılabiliyor. Bir kullanıcı herhangi bir satın alım aldığında bu bilgiyi alıyoruz ve sahte dönüşümlere veya robotlara karşı değerlendirmeye tabi tutuyoruz. Böylece, manipülasyonları neredeyse imkansız hale getiriyoruz.
Makine öğrenme algoritmalarımız dönüşüm verilerine odaklanarak kalibre ediliyor. Sistem kullanıcının dönüşümden önceki hareketlerini takip ediyor ve bu bilgiyi hatırlıyor. Böylece, benzer kullanıcıların benzer tepkiler göstererek dönüşüm gerçekleştirme olasılığı yüksek olduğu için, reklam hedeflememizi daha doğru bir şekilde yapabiliyoruz.
Bu modelde şimdiye kadar reklamverenlerin geri dönüşleri genellikle pozitif oldu. Diğer modellere kıyasla daha öngörülebilir bir yaklaşım olduğunu belirttiler. Çoğu reklamveren teknik detaylarla uğraşmak istemiyor ve hem çeşitli noktalarda riskleri üstlenen hem de teknik konuları eksiksiz bir biçimde yerine getiren bir partnerle çalışmak büyük bir avantaj sağlıyor.
Reklam alanında web ve uygulama entegrasyonlarının giderek daha önemli hale geldiğini görüyoruz. Kullanıcılar web’de gezinirken bir anda herhangi bir uygulamaya geçtiğinde de ölçümlemeyi sorunsuz biçimde sürdürmeyi hedefliyoruz. Çerezsiz dönem, sektörün karşılaştığı zorluklardan yalnızca bir tanesi. Süreç içerisinde gündeme gelecek daha pek çok konu var. Biz de hem bugün yaşanan değişim süreçlerinde hem de gelecekte karşılaşılabilecek yeni zorluklarda, pürüzsüz bir deneyim sunmaya devam ederek iyi bir partner olmayı hedefliyoruz.“
“Ciddi bir büyüme gerçekleştirdi”
Yandex Ads Türkiye Kıdemli İş Geliştirme Müdürü Turan Yurdakul, e-ticarette yeniden hedeflemenin önemini vurgulayarak, Yandex Ads Ecomm+ ürününün son dönemde ciddi bir büyüme gerçekleştirdiğine dikkat çekerek şunları söyledi:
“Performansa dayalı reklamcılık, yeniden hedefleme ile kullanıcı edinimini birleştirerek daha fazla dönüşüm, gelir, ROI ve büyüme sağlayan güçlü bir motor oluşturuyor.”
Toplantıda son olarak Yandex Ads Uluslararası Reklam Arayüzleri Hizmet Başkanı Andrei Senaev, çerezsiz çözümlerin önemine dikkat çekti. Senaev, çerezlerin aşamalı olarak kaldırılmasıyla birlikte gelişen dijital ortamda reklam başarısını sağlamak için bu çözümlerin kritik önemde olduğunu belirtti. Sabancı Üniversitesi Finans Kürsü Başkanı Prof. Dr. Özgür Demirtaş da etkinlikte yaptığı sunumda global ekonomik trendler hakkında görüşlerini anlattı.
Pazara yeni reklam ürünleri de sunulacak
Toplantıda ayrıca uygulanan bu yaklaşım sayesinde hem Türk e-ticaret sektörü hem de Yandex Ads Türkiye ekibinin başarılı sonuçlara ulaştığı bilgisi verildi. Paylaşılan bilgilere göre; geçen yıldan bu yana, şirketin Türkiye’deki Yandex Ads Ecomm+ çözümünden elde ettiği gelir yüzde 344 oranında artarken, aktif müşteri sayısı da yüzde 123 oranında arttı. Öte yandan Yandex Navigator’da reklam fırsatlarını portföyüne ekleyen Yandex Ads Türkiye, çok yakında birçok yeni reklam ürününü Türkiye pazarına sunmayı planlıyor.
NVIDIA Apple’ı tahtından etti: İşte dünyanın en değerli ikinci şirketi!