Yapay zeka ile fark yaratmak isteyenlere 3 öneri
İlkin internet hayatımıza girdi, ardından akıllı telefonların benimsenmesiyle ortaya çıkan mobil bilgi işlem furyası. Bugünse yapay zeka ile birlikte yeni bir paradigma değişiminin ortasındayız! Hepimizin yakından tanık olduğu yapay zeka alanındaki ilerlemeler, hem tüketiciler hem de işletmeler için daha da büyük dönüşümler sağlamayı vadediyor. Peki değişimin tam da ortasında yapay zeka ile fark yaratmak için kendimize nasıl bir rota belirlemeliyiz? Yanıtlar Google Marka ve Ajans Çözümlerinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Kristen O’Hara’dan geliyor…
Cesur olun
İnternet ve akıllı telefonlarda olduğu gibi, yapay zekanın ortaya çıkışı işletmeler açısından kritik öneme sahip bir gelişme. Peki en iyi strateji nasıl belirlenebilir? Potansiyel riskleri azaltmak için belirsizlikler karşısında dikkatli olmamız elbette kritik bir öneme sahip. Her yeni ve güçlü teknolojik gelişmede olduğu gibi, yapay zekanın da tüketiciler ve pazarlama faaliyetleri üzerindeki etkilerini anlamak için aktif olarak çalışmalıyız. Unutmamak gerekir ki yapay zekaya karşı değil, yapay zekayı şimdiden kullanan işletmelere karşı rekabet ediyoruz!
Pazarlamacıların yüzde sekseni işletmelerini büyütmek için en az bir yapay zeka destekli arama ağı ürünü kullandığını ifade ediyor. Öte yandan araştırmalar kampanyalarında tam eşlemeli anahtar kelimelerini geniş eşlemeye yükselten reklamverenlerin ortalama yüzde 35 daha fazla dönüşüm elde ettiğini gösteriyor.
Pastadan siz de kendi payınıza bir dilim almak istiyorsanız cesur olmalı ve yapay zekayı iş alanlarınıza entegre etmenin yollarını bulmak zorundasınız!
Yaratıcı olun
Günümüzde yapay zeka ile bir form mektubu yazabilir ya da dilediğiniz dilde metinlerin çevirilerine çok kısa sürede ulaşabilirsiniz. Ancak elbette yapay zekanın yetenekleri bunlarla kısıtlı değil. Üretken yapay zeka yaratıcı evren için tüm kalıpları yıkıyor. Öyle ki dijital ortamda yaratabileceklerinizin tek sınırının “hayal gücümüz” olduğu bir dünyaya doğru hızla ilerliyoruz.
Google’ın kısa bir süre önce duyurduğu üretken yapay zeka yazılımı “Performance Max”, reklamverenlerin birkaç tıklamayla özel öğeler oluşturmasını ve bunları ölçeklendirmesini daha da kolaylaştırıyor. Öte yandan web sitenizi markanız hakkında yaratıcı metinlerle, kampanyalarınızla ve öne çıkabileceğiniz başlıklarla yeniden dizayn ediyor. Hatta size özel oluşturulmuş yeni görseller önererek müşterilerinizin karşısına çıkmanızı sağlıyor.
O’Hara‘nın da ifadelerinden anladığımız üzere artık yalnızca orantısız bir zekayla değil aynı zamanda orantısız bir yaratıcılıkla mücadele ediyoruz. Bu nedenle pazarlama evreninin ve kreatiflerin yaratıcılıklarını benzer şekilde desteklemeleri de tercihin ötesinde bir zorunluluğa dönüşüyor!
Meraklı olun
Kristen O’Hara yapay zeka ile fark yaratmak isteyenlere bir de kritik soru yöneltiyor: “Gelecekte kuruluşunuzun yapay zeka dönüşümüne yönlendirebilmek için günümüzde öğrenci olacak kadar meraklı mısınız?”
Bu soru tek başına, dönüşüm içerisinde varlığımızı sürdürebilmek ve yarın liderlik edebilmek için en çok ihtiyacımız olan şeye dokunuyor. Meraklı olmak!
Bilinmezliğin içerisinde adım adım ilerlerken her an yeni bir şey öğreneceğimiz dürtüsüyle zihnimizi açık tutmak, hata da yapabilecek kadar cesur olmak ve yaratıcılığın tek sınırının hayal gücümüz olduğunu hep hatırlamak zorundayız.
Kaynak: Think With Google
Hollywood AI’a karşı ayaklanırken Netflix AI ürün yöneticisi için rekor maaşla ilan açtı…