Yapay zeka ile pazarlamada devrim
Yapay zeka ile günlük hayatlarımızda yaşanan devrim iş dünyasına da etki ediyor. Markalar artık geleneksel pazarlama yöntemlerinin ötesinde çalışmalar gerçekleştirerek tüketicileri etkilemeye çalışıyor. Dijital reklam uygulamalarında kullanılan yapay zekayla beraber çok daha iyi hedeflenmiş ve kişiselleştirilmiş kampanyalar görüyoruz. Bilinen pazarlama yöntemlerine kıyasla dijital reklamcılıkta yapay zekanın kullanımı tüketici kararlarında çok daha etkili, yatırım getirisini arttıran ve hedefe ulaşan sonuçlar doğuruyor.
Yapay Zeka Nasıl Çalışıyor?
Yapay zeka teknolojisi hızlı öğrenme ve gelişmiş bir örüntü tanıma kabiliyeti sağlıyor. Çok büyük miktarda veriler ve analizler gerçek zamanlı olarak gelişiyor ve sürekli olarak güncelleniyor. Yapay zekada veri işlendikçe kendini güncelleyen bir sistem olduğu için markalar artık doğru veriye sahip olma ya da etkin veri kullanımı konusunda endişe etmiyor. Yapay zeka ile her kullanıcı detaylı bir şekilde anlaşılıyor ve kullanıcıların istekleri hakkında tahminlerde bulunulabiliyor.
2008’den bu yana yapay zeka teknolojisiyle dijital reklam pazarında markalara kişiselleştirilmiş dijital reklam çözümleri sunan Criteo Doğu Avrupa ve Türkiye Ülke Müdürü Murat Kalafat yapay zeka çalışmalarıyla ilgili şu bilgileri verdi: ‘’Yapay zeka uygulamaları dijital reklam endüstrisinde çok büyük değişiklikler yarattı ve devrim niteliğinde daha da büyük değişiklikler yaratacak. 2008’den beri kullandığımız yapay zeka teknolojisiyle kişiselleştirilmiş reklamlarla reklam verenlerimizin hedeflerine ulaşmalarında çok iyi sonuçlar elde ediyoruz. Reklam verenlerimizin zengin datasını yapay zeka teknolojisiyle etkin bir şekilde kullanarak müşterileri için en iyi ürün önerileri ve reklam tasarımlarıyla tamamen kişiye özel reklamlar sunuyoruz.
Yapay Zeka ile her sektörde başarı
Türkiye’nin ikinci büyük özel bankası Garanti, otomobil endüstrisinin önemli isimlerinden Fiat ve lüks perakendeci Beymen ihtiyaçları doğrultusunda en doğru stratejik adımları atmak için Criteo’nun yapay zeka teknolojisine başvurdu.
Garanti, yapay zeka ile dijital deneyim sunuyor
Garanti Bankası, mobil uygulaması ‘’Garanti Cep’’te sunduğu ürün ve hizmetlerle müşterilerine hızlı, kolay ve güvenli bir dijital deneyim sunuyor. Müşterilere ulaşma ve onları daha fazla ürün kullanmaya teşvik etme noktasında hep mobil odaklı düşünen Garanti; kredili mevduat hesabı, kredi başvurusu, vergi ödeme gibi ürünlerine yönelik uygulama içi başvurularını arttırmak ve uygulamasının indirilmesini sağlamak için Criteo’nun yapay zeka teknolojisiyle çalışmalar yaptı. Çalışma sonucunda 3 ay gibi kısa bir sürede Garanti’nin dijitalden gelen kredi hesabı başvurularında yüzde 39 oranında artış yaşandı.
Otomobil sektöründeki dijital başarı
Uygun maliyetli test sürüşü formu sağlayacak yeni bir kanal arayan Fiat, hem dinamik kreatif üretimi yapan hem de yeniden pazarlama çözümü sunan bir kanalla iş birliği yaparak 3 ay gibi kısa bir sürede yapay zeka teknolojisi sayesinde müşteri başvuru formu başına maliyetini minimuma düşürdü. Web sitesini ziyaret etmiş kullanıcılarla yeniden etkileşime geçerek onların web sitesi üzerinden test sürüşü başvurusu yapmalarını sağlamak amacıyla başlatılan çalışma Fiat için için yepyeni bir deneyim oldu. Yapay zeka teknolojisi ile geliştirilen çalışmalarla kullanıcıların daha önce ilgilendikleri veya ilgilenebilecekleri modeller baz alınarak kişiselleştirilmiş reklamlar gösterildi ve kullanıcıların test sürüşü başvurusu yapmaları sağlandı. Binek ve ticari araçlar özelinde ayrı kampanyalar oluşturularak bu kampanyalar ilgili form maliyeti hedefleri doğrultusunda optimize edildi.
Müşteri yaşam boyu değerini arttıran iş birliği
Beymen belirlediği hedef kitle içerisinde yer alan müşterilerinin mobil uygulama yüklemesini ve sık sık bu kanaldan alışveriş yapmalarını istiyordu. Bu istek doğrultusunda çalışmalara başlayan Beymen, doğru çözümü bulduklarında müşteri tutma oranını (Retention Rate) ve müşteri yaşam boyu değerini de (Lifetime Value) artıracaklarına inanıyordu. Bu amaçla yapay zeka teknolojisiyle gerçekleştirilen çalışmada; Beymen müşterilerinin kullandığı diğer mobil uygulamalar kanalıyla onlara dinamik ve kişiye özel reklamlar sunuldu ve gerçek zamanlı ilgi uyandırıldı. Tüketicilerin bireysel alışveriş davranışları temel alınarak mobil uygulama üzerinde daha önce ziyaret ettikleri sayfalar belirlendi ve hangi ürünlerin reklamının gösterilmesi gerektiği tespit edildi. Tüketicilerin karşısına çıkarılan bu reklamlar, müşterileri tekrar mobil uygulamaya çekerek alışverişe teşvik etmekte son derece faydalı oldu. Çalışmadan çok memnun kalan ve hızla sonuç alan Beymen, aynı çalışmayı mobil uygulama yükleme sayısını arttırmaya yönelik de başlattı.