Yapay zeka finans sektörünü ele geçirdi, sonuçlar beklentileri aştı
KPMG’nin “Finansta Yapay Zeka” başlıklı küresel raporunda yer alan verilere göre şirketlerin yüzde 71’i finans alanında yapay zeka kullanıyor. Ayrıca yapay zekayı finansta yeni kullanmaya başlayan firmaların dörtte biri beklenenden yüksek getiri sağlarken bu teknolojiyi finansta kullanma konusunda lider olan firmalarda ise bu oran yüzde 57’ye kadar ulaşıyor.
Yapay zekanın birçok sektörde iş süreçlerini dönüştürmeye başladığı günümüzde finans da bu değişimden en çok etkilenen sektörlerin başında geliyor. KPMG’nin 23 ülkeden 2 bin 900 şirketin finans yetkililerinin katılımı ile düzenlediği anketin sonuçlarını baz alarak hazırladığı “Finansta Yapay Zeka” başlıklı küresel rapor da bu durumu açıkça ortaya koyuyor.
Araştırmaya göre şirketlerin yüzde 71’i finans alanında yapay zeka (AI) kullanıyor, hatta bunların yüzde 41’i bu teknolojiyi orta veya büyük ölçüde kullanıyor. Kuzey Amerika, Asya Pasifik ve Avrupa’daki şirketler yapay zeka kullanımında en önde gelen bölgeler olurken, çoğunluğu gelişmekte olan pazarlardan oluşan Orta Doğu, Afrika ve Latin Amerika’daki şirketler bu konuda daha geride kalıyor. Bununla birlikte, sanayileşmiş ve gelişmekte olan pazarlardaki şirketler arasında da büyük farklılıklar bulunuyor. Örneğin, ABD, Almanya ve Japonya’daki şirketler AI kullanımında çok öndeyken, İtalya ve İspanya gibi diğer büyük ekonomiler geride kalıyor.
Beklentinin üstünde getiri sağlıyor
Finansta yapay zeka kullanımı arttıkça elde edilen faydalar da katlanarak büyüyor. İlk aşamada finans ekipleri genellikle iki ila üç fayda bildirirken, lider konuma ulaştıklarında bu sayı yediye çıkıyor. Liderler, yapay zekanın finansta sunduğu beş temel faydaya vurgu yapıyor. En önemli fayda ise yapay zekanın verileri daha anlamlı ve kullanışlı hale getirme yeteneği olarak gösteriliyor.
Diğerleri ise sırasıyla; veri doğruluğunu artırmak, hataları otomatik olarak tespit edip düzeltmek, daha derin veri analizleri ve öngörülerle karar alma süreçlerini iyileştirmek. Bunun yanı sıra, daha hızlı içgörü elde etme, maliyetlerin azalması, verimlilik ve üretkenliğin artması, daha yetkin personel kazanımı ve elde tutulması gibi avantajlar da yapay zeka kullanımının etkileyiciliğini ortaya koyuyor.
Yapay zekanın kullanım alanı genişledikçe sağladığı faydalar gibi, yatırım getirisi (ROI) de artıyor. Raporlara göre, yapay zekayı yeni kullanmaya başlayan firmaların dörtte biri beklenenden yüksek getiri sağlarken lider firmalarda bu oran yüzde 57’ye ulaşıyor.